Announcement

Collapse
No announcement yet.

316i N42 Valvetronic onglma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Takalo_kari
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 1359
    • tku

    316i N42 Valvetronic onglma

    Morjes, elikkä bemari on ruvennut pakkasella temppuilemaan.

    Auto käynistyy normaalisti mutta se sytyttää EML -vikavalon ja hetken päästä keltaisen moottorivalon.

    Kun auton käynistää uudellelleen hetken ajon jälkeen (5min) häviää EML-valo mutta moottorivalo jää palamaan.

    Auto starttaa normaalisti ja vika ilmenee satunnaisesti pakkaskelillä.

    Auto antaa 3kpl vikakoodeja:


    1. 2862 VVT-power suply (jännite liian alhainen)
    2. 2865 Power supply limit VVT-emergency (eksentrinen kulma ei liiku täyteen nostokulmaan
    3. 2867 VVT system overload (ylikuormitussuoja VVT-järjestelmä)

    Onko muilla ollut vastaavia vikoja ja mistä ongelmaa kannattaisi lähteä etsimään?

    Autoon vaihdettu 2-akkua.

    -Koodeja luettaessa viat eivät ole aktiivisena.
    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
    Kiitos ajastasi? :think
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Kuullostais valvetronic ongelmalta.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      Noi vaikutti jollain muulla kuin INPAlla luetuilta koodeilta, suosittelisin INPAlla lukemaan koodit jos sieltä löytyis jotain muutakin?

      Comment

      • Takalo_kari
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1359
        • tku

        #4
        Originally posted by Rahu View Post
        Kuullostais valvetronic ongelmalta.
        Kyllä valvetronicciin liittyy ongelma, ja ilmeisesti sen virran saantiin?

        Mistäs vikaa kannattaisi lähteä etsimään? kyseinen vika ollut tosiaan satunnaisesti vain ja ainoastaan pakkasella.
        -muuten auto toiminut moitteetta,

        Jos vika tulee niin se tulee heti käynistyksen yhteydessä, yleensä auto ehtii käymään n. 5-sekunttia ennenkuin sammutan sen ja nollaan vikakoodit. -Tämän jälkeen ei vikaa enään tule ja auto voi toimia moitteetta monta päivää.

        Voiko vika olla siis valvetronicin säätömoottorissa?
        Venttiilikoppa oli irti n. 2kk sitten jolloin samalla vaihdettiin alipainepumppu. kaikki osat näyttivät uudenveroisilta eikä kulumaa ollut.

        Voiko alipainepumppu vaikuttaa asiaan?
        Hain purkaamolta alipainepumpun jonka osanumero ei täsmännyt mutta muuten osa oli mitoiltaan täsmälleen samanlainen.

        Viimetalvella auto pelasi moitteetta ja tämän kesä aikana autoon on vaihdettu ainoastaan 2-osaa alipainepumppu sekä orkkis radio.



        Originally posted by MNi View Post
        Noi vaikutti jollain muulla kuin INPAlla luetuilta koodeilta, suosittelisin INPAlla lukemaan koodit jos sieltä löytyis jotain muutakin?
        INPA:lla luettu.
        Last edited by Takalo_kari; 26-12-2012, 01:41.
        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
        Kiitos ajastasi? :think

        Comment

        • hw74
          Bimmer Rookie
          • Apr 2012
          • 49
          • Finland

          #5
          Originally posted by A.I View Post
          Voiko vika olla siis valvetronicin säätömoottorissa?
          Tuohon säätömoottoriin nuo koodit viittavat. Periaatteessa myös jokin mekaaninen vika voinee estää säätömoottoria liikkumasta normaalisti, mutta ehkä se ei ole todennäköisin vaihtoehto, jos moottori kuitenkin suurimman osan ajasta toimii normaalisti. Voisi kuvitella, että myös vika johtosarjassa tai Valvetronic-akselin asentotunnistimessa voisi aiheuttaa nuo koodit.

          Voiko alipainepumppu vaikuttaa asiaan?
          Hain purkaamolta alipainepumpun jonka osanumero ei täsmännyt mutta muuten osa oli mitoiltaan täsmälleen samanlainen.
          Ei kuulosta minusta mahdolliselta. Alipainepumppu on pakonokka-akselin päässä eikä ole tietääkseni suoraan yhteydessä Valvetronic-järjestelmään.

          Comment

          • Takalo_kari
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 1359
            • tku

            #6
            Säätömoottoria itsekkin epäilen

            Vikakoodit ovat tuossa siinä järjestyksessä kuin inpa ne ilmoitti. onko ensimmäinen koodi vanhin vai uusin?

            Mutuilua:
            jos koodi1 olisi uusin:
            1.Jännite laskee -> valvetronic ei pysty alhaisen jännitteen takia säätämään ääriasentoon = (vikakoodi 2.)
            kun moottorin jännite laskee alkaa se ottamaan enemmän virtaa jolloin ylikuormitussuoja laukeaa (vikakoodi 3.)

            Tossa vielä koodit:
            ---
            1. 2862 VVT-power suply (jännite liian alhainen)
            2. 2865 Power supply limit VVT-emergency (eksentrinen kulma ei liiku täyteen nostokulmaan
            3. 2867 VVT system overload (ylikuormitussuoja VVT-järjestelmä)
            ---


            Voiko tuon moottorin sisälle päästä kosteutta joka voisi ruostuttaa sitä ja se voisi sen takia mennä jumiin?

            Näitä vikoja rupee varmasti olemaan yhä enemmän ja enemmän kun kalusto ikääntyy, olisi kiva saada vika selville.

            ---


            Originally posted by hw74 View Post
            Tuohon säätömoottoriin nuo koodit viittavat. Periaatteessa myös jokin mekaaninen vika voinee estää säätömoottoria liikkumasta normaalisti, mutta ehkä se ei ole todennäköisin vaihtoehto, jos moottori kuitenkin suurimman osan ajasta toimii normaalisti. Voisi kuvitella, että myös vika johtosarjassa tai Valvetronic-akselin asentotunnistimessa voisi aiheuttaa nuo koodit.



            Ei kuulosta minusta mahdolliselta. Alipainepumppu on pakonokka-akselin päässä eikä ole tietääkseni suoraan yhteydessä Valvetronic-järjestelmään.
            Last edited by Takalo_kari; 26-12-2012, 21:51.
            Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
            -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
            Kiitos ajastasi? :think

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #7
              INPAn pitäis näyttää kilometrilukema per koodi. Jos on useampi esiintymä niin arvaisin että viimeisin tapaus. Todennäköisesti ovat aikajärjestyksessä.

              EDIT: Sen takia epäilin liekö INPAsta kopattu kun se ei anna suomeksi noita ja alkukoodi on kahteen kertaan. Muita ajatellen olis hyvä kopioida ne vikakoodit cut-copy-pastella että jälkikäteen söötsi löytää ne.

              EDIT2: Katso täältä: KLIK.
              Last edited by MNi; 26-12-2012, 23:34. Reason: linkki

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎