Announcement

Collapse
No announcement yet.

N42 koneinen BMW, uskaltaako ostaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ritariässä
    BTCF Member
    • Jan 2006
    • 3499
    • Raisio

    N42 koneinen BMW, uskaltaako ostaa?

    Ajettu ( kait ) noin 165tkm. 105kw versio valmistusvuoden 2003 alkupuolelta.

    Pikainen koeajo alustavasti tehty ja mitään outoa en huomannut, mutta ei mitenkään rajähtävää kyytiä tarjonnut.

    Pienellä googletuksellaa löytyi jakopään ongelmat, valvetronicit.

    Katkeeko noista aina ketju näillä kilsoilla vai se on jo hajonnut, entä muuten mainettaan parempi vai pysyn kaukana.

    Muuten mielenkiintoinen ostokohde olis tiedossa vaikka kone ei ole fiksuin vaihtoehto.

    Sana vapaa.
    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7510
    • Kotona

    #2
    Originally posted by ritariässä View Post
    Ajettu ( kait ) noin 165tkm. 105kw versio valmistusvuoden 2003 alkupuolelta.

    Pikainen koeajo alustavasti tehty ja mitään outoa en huomannut, mutta ei mitenkään rajähtävää kyytiä tarjonnut.
    Tämä nyt pitäisi olla päivänselvää. Jos haluat kovempaa kyytiä, osta suosiolla +200hv (esim. 330i) ja räjähtävään kyytiin tarvitset M3.
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
    -

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3499
      • Raisio

      #3
      Tässä on nyt vaan muuten erittäin mielenkiintoinen yksilö mahdollisesti tarjolla, ainut miinus toi kone jonka kanssa kyllä tehojen puolesta elää, MUTTA onko toi N42 koneena noilla kilsoilla niin paska että tulee samalla työnnetyä kätensä paskaan?


      Tehojen kanssa pärjään jos auto pysyy kasassa.

      Eli kokemuksia/faktaa N42 koneesta.
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Originally posted by ritariässä View Post
        Pienellä googletuksellaa löytyi jakopään ongelmat, valvetronicit.
        Näistä pitäisi löytyä maahantuojalta tieto, jos ko. autolle on tehty takuuaikana jakopääpäivitys. Jos myyjä ei tiedä asiasta, niin kannattaa käydä kysymässä asiaa paikallisesta merkkiliikkeestä rekisteritunnuksella.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • ritariässä
          BTCF Member
          • Jan 2006
          • 3499
          • Raisio

          #5
          Tuotu saksasta noin vuosi sitten. Suomen merkkiliike näkee koneelta toisessa maassa tehdyt kamppanjatakuutyöt?
          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

          Comment

          • mekstrm
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2003
            • 836
            • Vantaa

            #6
            Itse ostin juuri vastaavan 265tkm ajetun. Ihan nätisti käy ja vetää, ei mitään lopun merkkejä ilmassa . Ketju kiristäjineen vaihdettu 250tkm kohdalla ja pakovanosremonttia tehty hieman myöhemmin. Huohotin tukkentuu/jäätyy samalla lailla kun kutoskoneisissakin jos sen kunnosta ei pidä huolta.
            Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

            Comment

            • bimmerfanatic
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 402
              • somero

              #7
              N42:een jakopääremontti tehty ja homma rokkaa taas. metrejä takana melkein 300tkm eli kait ton uskaltaa ostaa.
              jos joskus tarvista niin voin kyl vuokrata tai myydä jakopään ajotussäätötyökalun.

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Uskaltaahan sen ostaa. Päivitetty jakopää tarkoittaa pidemmälle painavaa ketjunkiristintä, vaihtaa sen ennenkuin jako hyppää, homma onnistuu vaikka parkkiksella. Laahaimet, ketju ja kampuran ratas maksoivat yhteensä reilun satkun kun tilasin hetki sitten saksasta omaan projektiin, ettei nyt varsinaista konkurssia tule vaikka tuonkin tekisi. Työtunteja siihen nyt menee, mutta alkaa olla tekijöitä muuallakin kuin marmorilla.

                Valvetronicin kuluma on sitten oma juttunsa, korjaus maksaa about 1-2ke (josta osat 600-900e) riippuen missä tehdään, mutta ei ongelmaa välttämättä ole vielä edes 300tkm kohdalla. Toisaalta se voi kyllä jo alle satkunkin ilmaantua, jos on huono tuuri. Merkkiliikkeen diagnosointikyky tuntuu olevan tämän vian kohdalla surkea, säätömoottoreita ja puolia voi mennä repullinen.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Lebleb123
                  Newbiemmer
                  • Feb 2016
                  • 25
                  • Finland

                  #9
                  Onko tuo n42 ketjun ja laahainten vaihto iso rojekti jos itse tekis? Kokemuksia kellään? Ja mikä on suositeltu aika vaihtaa se? 100tkm? 200tkm? Itellä nyt 185tkm ajettu, mielenkiinnosta kyselen

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #10
                    Aivan riittävä käyttöauton teho. 330i ei tarjoa jokapäiväiseen Suomessa tapahtuvaan ajoon mitään lisäarvoa.

                    Automaattina toki hankkimassa ?

                    Comment

                    • Lundersson
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2009
                      • 245
                      • Kerava

                      #11
                      Vaihtaisin jos kehtaisin

                      En tiedä mikä maanantai kolmastoista yksilö osui kohdalleni mutta 316ti vm.-03 153tkm ajettu suomi-auto tuli hankittua 12/2012 ja alle kolmeen vuoteen paloi normihuoltojen lisäksi ~3000€. Edellinen omistaja joutui 2010 tekemään täydellisen kansivaihdon pakonokka-akselin katkettua arviolta n. 100tkm kohdalla. Silti ketju/vanos alkoi rallattamaan pari vuotta sitten 190tkm kohdalla.. Omaan on siis vaihdettu minun aikana Vanospyörät, ketju vermeineen, puolat x 4, IMM, Ruiskupumppu, huohotusjärjsetelmä, moottorinohjaus, Lambdaa, asentoantureita, vesiletkuja...

                      Ottaa päähän ajaa tämä loppuun koska en halua kenellekkään niin pahaa että edes lahjottaisin tämän yksilön kenellekkään. Sulatukseen ei vielä viitsi laittaa mutta alkaneet ruosteet vauhdittaa päätöstä kohtapuolin.

                      Toisaalta ostin auton toiveena pieni kulutus, mutta tasaisen laiska maantie 7l/100km 98E:llä ei mielestäni ole mikään pihistelijä.
                      Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                      ex 325 e30, 316ti e46

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16413
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by Lundersson View Post

                        Toisaalta ostin auton toiveena pieni kulutus, mutta tasaisen laiska maantie 7l/100km 98E:llä ei mielestäni ole mikään pihistelijä.
                        Ei ole ei mutta tuon painoinen auto ei liene mene 5 l. kulutuksella ?

                        Comment

                        • Lundersson
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2009
                          • 245
                          • Kerava

                          #13
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Ei ole ei mutta tuon painoinen auto ei liene mene 5 l. kulutuksella ?
                          Kokoisekseen on kyllä painava auto, mutta on se jännä kun valmistaja ilmoittaa maantiekulutukseksi 5,3l satkulla ja en missään olosuhteissa yrittämälläkään ole päässyt alle 6,5l...
                          Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
                          ex 325 e30, 316ti e46

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎