Voisiko joku viisaampi avittaa tässä pulmassa:
Elikkäs e46 316ti on auto n42b18 moottorilla ja tuntuu kun vanhan ajan "ryyppy" ei toimisi.
Eli tarkotan sitä että kylmänä hörähtää käyntiin mutta kuolee n. 2-3sec käynnistyksen jälkeen ja sen jälkeen on turha yrittää käynnistää, kun tuntuu siltä että moottori pyörisi tyhjää.
Tallilämmöstä käynnistäessä tyhjäkäynti löytyy, mutta kierroksia ei voi päästää yli 2500 muuten sammuu eikä taaskaan starttaa.
About 30 min kun odottaa niin taas tuntuu, että paineet löytyy.
Auto käy ja kukkuu aivan normaalisti lämpimänä. (Huom. En omistanut tätä ennen vikaa, eli en osaa persdynolla sanoa onko tehoja kadonnut.)
Tullut muutama tuppo revittyä päästä irti tämän vian takia. Osia on vaihdeltu ja putsailtu, muttei mikään tunnu auttavan.
Ainiin kun ostin auton paloi siinä moottorin vikavalo joka ilmotti kolmen sylinterin missfirestä. Nollasin ne ja starttasin niin vikakoodeja tuli kolmesta sylinteristä nuo missfiret ja nokka-akselin asentotunnistimen vajaa toiminnasta.
Eli vaihdettuja osia:
Nokka-akselien asentotunnistimet molemmat
Huohotin
Tulpat (Näiden jälkeen vikakoodit loppuivat)
Solenoid valvejen(?) o-renkaat (toinen näistä jäi vähän irti kun olin vaihtanut o-renkaat ja testissä auto käynnisty tallilämmöstä hyvin ja otti kierroksia nätisti, mutta alkoi pitämään ääntä.)
Bensasuodatin
Edellinen omistaja vaihdatti Keravan autosalvassa seuraavat osat 3tkm sitten:
Valvetronic (Ei lue paremmin että mitä siihen tuskin kokonaan)
venttiilit
ketju+laahaussuoja
Kansi (työstetty)
Eli auto ei käynyt ennen tuota.
Ja ostin tässä tuon bmwscannerinkin ja dme antoi
27b8 plausibility diff. pressure sensor
ja ews
Power on reset
Auttakkee, viimeseks on käynyt mielessä, että tuo IVM olisi hajalla tai Valvetronikki tekee jotain omaa.
Ainiin ja vielä joku edellisistä omistajista käyttänyt myös n 20 000km sitten oli vaihdattanut:
Jakoketjun yläohjainkisko ja kiristin
Onko kisko sama asia kun laahari? Näyttäis vähä syövän tuota jos on.
Kiitos etukäteen
Elikkäs e46 316ti on auto n42b18 moottorilla ja tuntuu kun vanhan ajan "ryyppy" ei toimisi.
Eli tarkotan sitä että kylmänä hörähtää käyntiin mutta kuolee n. 2-3sec käynnistyksen jälkeen ja sen jälkeen on turha yrittää käynnistää, kun tuntuu siltä että moottori pyörisi tyhjää.
Tallilämmöstä käynnistäessä tyhjäkäynti löytyy, mutta kierroksia ei voi päästää yli 2500 muuten sammuu eikä taaskaan starttaa.
About 30 min kun odottaa niin taas tuntuu, että paineet löytyy.
Auto käy ja kukkuu aivan normaalisti lämpimänä. (Huom. En omistanut tätä ennen vikaa, eli en osaa persdynolla sanoa onko tehoja kadonnut.)
Tullut muutama tuppo revittyä päästä irti tämän vian takia. Osia on vaihdeltu ja putsailtu, muttei mikään tunnu auttavan.
Ainiin kun ostin auton paloi siinä moottorin vikavalo joka ilmotti kolmen sylinterin missfirestä. Nollasin ne ja starttasin niin vikakoodeja tuli kolmesta sylinteristä nuo missfiret ja nokka-akselin asentotunnistimen vajaa toiminnasta.
Eli vaihdettuja osia:
Nokka-akselien asentotunnistimet molemmat
Huohotin
Tulpat (Näiden jälkeen vikakoodit loppuivat)
Solenoid valvejen(?) o-renkaat (toinen näistä jäi vähän irti kun olin vaihtanut o-renkaat ja testissä auto käynnisty tallilämmöstä hyvin ja otti kierroksia nätisti, mutta alkoi pitämään ääntä.)
Bensasuodatin
Edellinen omistaja vaihdatti Keravan autosalvassa seuraavat osat 3tkm sitten:
Valvetronic (Ei lue paremmin että mitä siihen tuskin kokonaan)
venttiilit
ketju+laahaussuoja
Kansi (työstetty)
Eli auto ei käynyt ennen tuota.
Ja ostin tässä tuon bmwscannerinkin ja dme antoi
27b8 plausibility diff. pressure sensor
ja ews
Power on reset
Auttakkee, viimeseks on käynyt mielessä, että tuo IVM olisi hajalla tai Valvetronikki tekee jotain omaa.
Ainiin ja vielä joku edellisistä omistajista käyttänyt myös n 20 000km sitten oli vaihdattanut:
Jakoketjun yläohjainkisko ja kiristin
Onko kisko sama asia kun laahari? Näyttäis vähä syövän tuota jos on.
Kiitos etukäteen
Comment