Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 alusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Hekaaa
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 154
    • Pyhäjärvi/Iisalmi

    E46 alusta

    Millasta alustasarjaa kannattais katella tommoseen E46 bemmiin?

    Melko halvalla joitain kun alle 300e mutta ovatkohan ihan sekunda kamaa sitten..?

    Säädettävää tai sitten madallussettiä siis, kokemuksia ja heittoja vaan tähä :p
  • suhonen
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2012
    • 540
    • Nokia

    #2
    Itellä on alle 300 säädettävä sarja, piti olla väliaikainen. Mutta enpä oo vielä löytäny syytä vaihtaa kallimpaan.
    BMW F21 120D M-perfomance

    Comment

    • Krynx
      BTCF Member
      • Sep 2006
      • 908
      • á la Temmes

      #3
      Entisessä oli alle 300€ säädettävä. Ja ihan hyvä jos tykkää kivereellä ajaa. Perän säädöt niin ylhäällä kuin pystyy ja silti lintassa. Sedanissa luultavasti oli ollut parempi. Nykyiseen ajattelin vain laittaa eibachin tai h&r madallusvieterit vakiotolppien kavereiksi.
      E39 525d -00
      E39 523i-96
      E30 316 -86

      Comment

      • suhonen
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2012
        • 540
        • Nokia

        #4
        Originally posted by Krynx View Post
        Entisessä oli alle 300€ säädettävä. Ja ihan hyvä jos tykkää kivereellä ajaa. Perän säädöt niin ylhäällä kuin pystyy ja silti lintassa. Sedanissa luultavasti oli ollut parempi. Nykyiseen ajattelin vain laittaa eibachin tai h&r madallusvieterit vakiotolppien kavereiksi.
        Tohon perän korkeuteen voin kyllä kompata. Mutta ei tuo oma sarja kyllä mitenkään pintakova tai yli jäykältä tunnu.
        BMW F21 120D M-perfomance

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #5
          Mulla on ollut alla H&R:n CupKit 55/35 madalluksella, mukavuustaso lähes orkkis M-sportin tasoa mutta nopeammassa ajossa jämäkämpi. Nyt alla on AP:n 40/20 sarja, joka ei ole ihan yhtä jämäkkä kuin tuo H&R mutta mukavuudessa on parempi. Molemmille sarjoille yhteistä on se, että takajousia en käyttänyt vaan kokeilun jälkeen päädyin M-sportin omiin vietereihin niiden kuormankantokyvyn ja tuntuman vuoksi.

          AP:n sarja on halpa, mutta toimii kyllä hyvin. H&R on hiukan kalliimpi, mutta sporttisempaan ajoon hintansa väärti. Molemmat siis madallusjousisarjoja.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • McBeast
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 2998
            • Tallinn

            #6
            Näitä madallustopicceja rupeaa olemaan täällä kyllä ihan riittävästi jo. Searchia käyttämällä löytää tai kahlaamalla E46 kysymyksiä threadia.

            Jokatapauksessa esim Alle 200€ TA-Technix ebaysta. Ollut vaimon autossa kohta kaksi talvea ja ei antautumisen merkkejä. Eli ihan kelpo kamaa mielestäni. Jämäkkä tuo on, mutta ne on taas sitten makuasioita.
            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

            Comment

            • janne30
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 2198
              • Vantaa

              #7
              Kui alas tolla ta-technixil tippuu perä? Ja kuinka jäykäks sen saa?
              Jos sovittaa taakse jotkut 10'' leveet vanteet ja takapenkilläki matkustelee aika usein joku/jotkut..

              Jos tippuu liian alas niin vakiot m-sportit taas on varmasti liian löllöt kuorman kanssa, tai jää liian ylös.. emt:think
              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


              1 x F20
              3 x E30
              2 x E36
              5 x E46
              3 x E9X

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                #8
                Originally posted by janne30 View Post
                Kui alas tolla ta-technixil tippuu perä? Ja kuinka jäykäks sen saa?
                Jos sovittaa taakse jotkut 10'' leveet vanteet ja takapenkilläki matkustelee aika usein joku/jotkut..

                Jos tippuu liian alas niin vakiot m-sportit taas on varmasti liian löllöt kuorman kanssa, tai jää liian ylös.. emt:think
                Tiedä sitten millaisia rautatankoja porukka haluaa auton alle laittaa, mutta oman kokemuksen mukaan M-sportit kantaa kuormaa kaikkein parhaiten. Mutta jos on alaspäin saatava, niin silloin ne ei ole vaihtoehto.
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • McBeast
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2007
                  • 2998
                  • Tallinn

                  #9
                  Originally posted by janne30 View Post
                  Kui alas tolla ta-technixil tippuu perä? Ja kuinka jäykäks sen saa?
                  Jos sovittaa taakse jotkut 10'' leveet vanteet ja takapenkilläki matkustelee aika usein joku/jotkut..

                  Jos tippuu liian alas niin vakiot m-sportit taas on varmasti liian löllöt kuorman kanssa, tai jää liian ylös.. emt:think
                  D2/Ksport/BC

                  Jotain tuollaista, niin saat perän jäykäksi..
                  Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                  Comment

                  • maverick999
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 919
                    • Rauma

                    #10
                    M-Sportin vakio-Bilstein ainakin toimii kun unelma. Hintaa tietysti on...
                    Last edited by maverick999; 17-01-2013, 08:35.
                    Respect your elders

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      #11
                      Vakioalustassa (normi, sport/M3) on ZF:n Sachsit.

                      Comment

                      • maverick999
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 919
                        • Rauma

                        #12
                        Originally posted by MNi View Post
                        Vakioalustassa (normi, sport/M3) on ZF:n Sachsit.
                        Aijaa, siinä tapauksessa tuossa omassa on jotkut lisävarustehärvelit...
                        Respect your elders

                        Comment

                        • NokiLeka
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2341
                          • Eurajoki

                          #13
                          Originally posted by maverick999 View Post
                          Aijaa, siinä tapauksessa tuossa omassa on jotkut lisävarustehärvelit...
                          Jälkiasenteiset. Tehtaalta on tullut ulos Sachsin tai Bogen nimellä, molemmat on kyllä saman ZF:n tekemät.
                          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                          Comment

                          • maverick999
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2006
                            • 919
                            • Rauma

                            #14
                            Originally posted by NokiLeka View Post
                            Jälkiasenteiset. Tehtaalta on tullut ulos Sachsin tai Bogen nimellä, molemmat on kyllä saman ZF:n tekemät.
                            Ahaa, tuossa oikein rekisteriotteessa lukee, että tehdasasennettu madallussarja! :think Joka tapauksessa voin suositella k.o. settiä ainakin. Ei pintakova, mutta tosi jämäkkä kurveissa.
                            Respect your elders

                            Comment

                            • JMTN
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2010
                              • 338
                              • Haukipudas

                              #15
                              Itsekkin pitää ääni antaa tuolle, ettei ne halpis säädettävät sarjat pintakovia ainakaan ole. Kokemusta JOM sarjasta ja aivan tonttiin madallettu mitä sai, niin M-sport II alusta on jäykempi.
                              BMW e91 320d -08
                              ex.335i -07 M-sport individual alpinweiss III 5xxhp/652nm
                              ex.Subaru impreza WRX STI -04 335hp/478nm
                              ex. 330d -03, individual, M-sport II Mystic blau 291hp/732nm
                              Älä osoittele toista sormella, jos omat kädet ei ole puhtaat...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎