Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 akun vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1832
    • Karjaa

    #16
    Minkäslaiset öljyt sulla on koneessa? Jotkuthan näissä käyttävät jostain 10Wxx-ölppiäkin, mikä on jo aivan liian liisteriä Suomen talveen.:think
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16421
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by Wespa View Post
      Minkäslaiset öljyt sulla on koneessa? Jotkuthan näissä käyttävät jostain 10Wxx-ölppiäkin, mikä on jo aivan liian liisteriä Suomen talveen.:think
      Joo mutta ei kai vielä näillä pakkasilla ?

      Comment

      • Wespa
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2016
        • 1832
        • Karjaa

        #18
        Originally posted by jr66 View Post
        Joo mutta ei kai vielä näillä pakkasilla ?
        No on täällä päin ainakin ollut öisin jo melkein -10, kyllä siinäkin lämpötilassa startatessa kylmänä huomaa, jos on turhan paksut öljyt sisässä.
        E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
        Porsche 944 -86 (DE)
        Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          #19
          Joo ei oo 10w ölppiä sisässä ja olis aivan varmasti käynnistys käyttäytyminen aivan muuta..
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by peltone View Post
            Käyttis E46 320d -03 touring alkaa olla lämmittämättä melko laiska käynnistymään joten akun vaihtoa tässä suunnittelen.
            Mitä tuonne kannattaa laittaa? :think

            e: ei ole siis muita lämmittimiä kuin seinäpistoke




            tekeekö näillä mitään?
            Jättäisin ne snznajderit kauppaan ja ostaisin jonkun tunnetun valmistajan akun. En ole kuullut juuri kenenkään noita kehuvan, haukkumista sen sijaan kyllä paljon foorumeilla.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #21
              Originally posted by HTK12 View Post
              Jättäisin ne snznajderit kauppaan ja ostaisin jonkun tunnetun valmistajan akun. En ole kuullut juuri kenenkään noita kehuvan, haukkumista sen sijaan kyllä paljon foorumeilla.
              Minä voin kehua shnaideria, useampi ollut erilaisissa käyttökohteissa ja kaikki on olleet hyviä.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Minä voin kehua shnaideria, useampi ollut erilaisissa käyttökohteissa ja kaikki on olleet hyviä.
                Itsellä kuoli 100Ah silveri kerrasta vähän reilu 2v ikäisenä.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #23
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Itsellä kuoli 100Ah silveri kerrasta vähän reilu 2v ikäisenä.
                  Aina jokaiseen tuotteeseen mahtuu huonojakin yksilöitä.
                  Minulla ollut traktorissa, asuntovaunussa, veneessä ja useissa autoissa eikä yhdestäkään huonoa sanottavaa.

                  E: taisi Bilteman akku voittaa TM akkutestin aikaa sitten, ei välttämättä "halpisakut" ole kuraa.
                  Last edited by BMW525Xda; 11-11-2016, 19:26.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Aina jokaiseen tuotteeseen mahtuu huonojakin yksilöitä.
                    Minulla ollut traktorissa, asuntovaunussa, veneessä ja useissa autoissa eikä yhdestäkään huonoa sanottavaa.

                    E: taisi Bilteman akku voittaa TM akkutestin aikaa sitten, ei välttämättä "halpisakut" ole kuraa.
                    Toki jokaiselle valmistajalle tulee huono tuotteita. Itse en ole vaan paljon kehumista noista akuista kuullut. Tälläkin foorumilla aika paljon noita haukuttu. Biltemalla on ihan hyviä tuotteita (esim. 10v takuulla olevia työkaluja), Bilteman akuissa on vaan se ongelma, että niiden valmistaja vaihtelee, joten laatu vaihtelee sen mukana. Osalla on bilteman akuista hyviä kokemuksia osalla todella huonoja.

                    Otetaan nyt vaikka motonetistä 100Ah (800A) snznajder 119€ ja Exide 100Ah (1000A) 159€. Ero ei ole päätä huimaava hinnassa, kun ei niitä ihan joka vuosi vaihdella ja tuosta exide:stä saa enemmän käynnistysvirtaa ulos. Kerran jos se akku kyykkää ja joutuu apuvirtaa tilaamaan, niin säästö meni jo siihen. Sukulainen pari vuotta sitten maksoi apuvirrasta 60€.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Kojontti
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2014
                      • 204
                      • Puolanka

                      #25
                      Originally posted by HTK12 View Post

                      Otetaan nyt vaikka motonetistä 100Ah (800A) snznajder 119€ ja Exide 100Ah (1000A) 159€. Ero ei ole päätä huimaava hinnassa, kun ei niitä ihan joka vuosi vaihdella ja tuosta exide:stä saa enemmän käynnistysvirtaa ulos. Kerran jos se akku kyykkää ja joutuu apuvirtaa tilaamaan, niin säästö meni jo siihen. Sukulainen pari vuotta sitten maksoi apuvirrasta 60€.
                      Meillä meni työkoneesta vuodessa exiden heavy dutyt, vaikka siinä käytössä halpiksetkin menee pari-kolme vuotta. Ettei se merkki mitään takaa.

                      525 tds on tuo 100Ah snaideri ollut nyt puolitoista vuotta ilman heikkouksia vaikka viime talvena meni lohkolämmitin ja piti vääntää yli kahdenkympin pakkasilla käyntiin monet kerrat.
                      ex-E46 330 XD

                      Comment

                      • Jka
                        BTCF Member
                        • Sep 2009
                        • 214
                        • jyväskylä

                        #26
                        Ja bensa e46 omistajille, kannattaa laittaa dieseliin tarkoitettu isompi akku samantien sinne akkukoteloon kun sen vaihtaa.
                        E70 X5 4.8i
                        ex: E46 325Ci

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #27
                          Originally posted by Jka View Post
                          Ja bensa e46 omistajille, kannattaa laittaa dieseliin tarkoitettu isompi akku samantien sinne akkukoteloon kun sen vaihtaa.
                          Perustelut ?

                          Katselin tänään Navaran konehuonetta kun lisäilin pisunestettä, siellä on 70ah akku lähteekö ollenkaan pakkasilla käyntiin

                          E46 miettisin mieluummin vakio akun mitoituksella Optima akkua.
                          Last edited by BMW525Xda; 12-11-2016, 14:46.

                          Comment

                          • Jka
                            BTCF Member
                            • Sep 2009
                            • 214
                            • jyväskylä

                            #28
                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Perustelut ?

                            Katselin tänään Navaran konehuonetta kun lisäilin pisunestettä, siellä on 70ah akku lähteekö ollenkaan pakkasilla käyntiin

                            E46 miettisin mieluummin vakio akun mitoituksella Optima akkua.

                            Saa enemmän kapasiteettia eikä muistaakseni ollut isoa hintaeroa kun vaihdoin.

                            Se akkukotelohan on sama noissa, sen kun poistaa vaan sovitepalan vai mikäsiellä nyt olikaan, niin saa isomman akun sinne.

                            Optiman voi tietysti ostaa jos on rahamies, muttei sillä normiajossa varmaan hyötyä ole.
                            E70 X5 4.8i
                            ex: E46 325Ci

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              #29
                              Originally posted by Jka View Post
                              Saa enemmän kapasiteettia eikä muistaakseni ollut isoa hintaeroa kun vaihdoin.

                              Se akkukotelohan on sama noissa, sen kun poistaa vaan sovitepalan vai mikäsiellä nyt olikaan, niin saa isomman akun sinne.

                              Optiman voi tietysti ostaa jos on rahamies, muttei sillä normiajossa varmaan hyötyä ole.
                              Onko isompi kapasiteetti hyödyksi, ehtiikö sitä ladata pätkäajossa, paljonko ottaa virtaa sisään kylmänä. jne ?

                              Optimassa on hyvää ainakin käynnistysvirran ulosanti ja täysin tyhjäkään akku ei ole moksiskaan pakkasesta ( normi akut halkeaa jäätyessään) ja optiman saa elvytettyä vielä siitä pisteestä jossa normiakku on kierrätyskeskusmateriaalia. Käsittääkseni optimat ottavat virtaakin paremmin kylmänä kuin normiakut.

                              Comment

                              • Kojontti
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2014
                                • 204
                                • Puolanka

                                #30
                                Originally posted by BMW525Xda View Post
                                Onko isompi kapasiteetti hyödyksi, ehtiikö sitä ladata pätkäajossa, paljonko ottaa virtaa sisään kylmänä. jne ?

                                Optimassa on hyvää ainakin käynnistysvirran ulosanti ja täysin tyhjäkään akku ei ole moksiskaan pakkasesta ( normi akut halkeaa jäätyessään) ja optiman saa elvytettyä vielä siitä pisteestä jossa normiakku on kierrätyskeskusmateriaalia. Käsittääkseni optimat ottavat virtaakin paremmin kylmänä kuin normiakut.
                                On isompi kapasiteetti hyödyksi, käynnistys ei kuormita akkua niin paljon. Kaupan päälle yleensä paremmat kylmäkäynnistysvirrat. Virran vastaanottokyky ei merkittävästi poikkea ja saman verran sitä ehtii ladata kuin pikkuakkuakin pätkäajossa.
                                ex-E46 330 XD

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎