Announcement

Collapse
No announcement yet.

330da ei lähde käyntiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daadaa
    BTCF Member
    • Nov 2008
    • 162
    • Pohjois-Karjala,

    330da ei lähde käyntiin

    Noniin, eli ongelmaa taas riittää tuon 330d kanssa. Auto vuosimallia 2002, ja m57 koneella.

    Auto ei lähde kylmänä käyntiin, muuta kuin lisävirtaa antamalla + polttoainesuodatinta lämmittämällä. Lämpimänä lähee n.4-7sek sahaamisella. Kylmänä starttaa alkuun todella hyvin, mutta ei vaan jaksa lähteä ennen kuin saa koneen pyörimään todella nopeasti.

    Vikakoodeja luettu ja herjaili hehkuja, ilmamassa mittaria ja rail-painetta startatessa.

    Auto kävi tänään pajalla hehkujen vaihdossa, kun luultiin että siinä vika, ei korjaantunut miksikään.

    Pajalla katsottu livedataa startatessa, ja rail-paineet ei olleet edes 100bar, ilmeisesti kuuluisi olla n.300-400bar?
    Kun auton joskus saa käyntiin, niin käynnissä ollessa rail-paineet tuossa 300-400bar välissä.

    Kun auton saa käyntiin, niin toimii todella hyvin, eikä käynnissä ole minkäänlaista ongelmaa havaittavissa. Vedot tallella, ei täryytä tyhjäkäynnillä eikä muutakaan.

    Ongelman ydinhän kuulostaisi nyt olevan tuo alhainen rail-paine startatessa.
    Mistäs tuollaista vikaa lähtisi hakemaan? Polttoainetta tulee suodattimelle asti hyvin, joten vika ei kuulostaisi olevan pumpuissa ennen suodatinta. Siirtopumppu tutkittu tankista ja todettu toimivaksi. Myös toinen siirtopumppu kuulostaisi ainakin toimivan, kun surisee virtojen ollessa päällä. Suodatinkin juuri vaihdettu. Suuttimet irroitettu ja huollettu/korjattu pari vuotta sitten. Mites se korkeapaine pumppu? Kuinka oireilee, jos alkaa olla viimeisillään?

    Kiitoksia vastauksista!
  • Slazha
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 2284
    • Joensuu/Syvyys

    #2
    Tosiaan tuo rail paine pitäisi olla siellä +300 bar että lähtee edes käyntiin.

    Kannattaa mitata matalapaine, pitäisi olla muistin mukaan yli 2,5bar? viisaammaat korjatkoon. Suuttimien ohivuodot kannattaa myös mitata.
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    E36 318is class II, e30 turpo

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9080
      • Oulu

      #3
      Eiköhän tämä johdu vuotavasta suuttimesta, eli suuttimien paluuvuodot mittaukseen.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Daadaa
        BTCF Member
        • Nov 2008
        • 162
        • Pohjois-Karjala,

        #4
        Originally posted by Slazha View Post
        Tosiaan tuo rail paine pitäisi olla siellä +300 bar että lähtee edes käyntiin.

        Kannattaa mitata matalapaine, pitäisi olla muistin mukaan yli 2,5bar? viisaammaat korjatkoon. Suuttimien ohivuodot kannattaa myös mitata.
        Joo ohivuodot oli tarkoitus mitata huomenna. Se vaan ihmetyttää, että eikö tuo sitten vaikuta käyntiin ollenkaan, jos suuttimet/suutin vuotaa noin paljon?
        Tarkoitatko tuolla matalapaineella sitä painetta, joka on polttoainelinjassa ennen korkeapainenpumppua? Se oli muistaakseni yli 3bar nyt, jos en aivan väärin muista.

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9080
          • Oulu

          #5
          Liika paluuvuoto ei yleensä näy käyntiinlähdön jälkeen mitenkään. Jos vuoto kasvaa reiluksi, auto voi sammua isommalla kuormalla rail-paineen liiallisen laskun takia.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Daadaa
            BTCF Member
            • Nov 2008
            • 162
            • Pohjois-Karjala,

            #6
            Oolrait. Kuinkas noita suuttimia on mahdollista korjailla, jos sieltä nyt sattuu sellaista vikaa löytymään?

            Edittiä. Unohtui vielä sellainen sanoa, että asentaja sanoi suuttimien korjausarvojen olleen normaalissa auton käydessä. Voiko noista sitte päätellä mitään suuttimien ohivuodoista vai ei...?
            Last edited by Daadaa; 23-01-2013, 19:34.

            Comment

            • Slazha
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2284
              • Joensuu/Syvyys

              #7
              Originally posted by Daadaa View Post
              Oolrait. Kuinkas noita suuttimia on mahdollista korjailla, jos sieltä nyt sattuu sellaista vikaa löytymään?

              Edittiä. Unohtui vielä sellainen sanoa, että asentaja sanoi suuttimien korjausarvojen olleen normaalissa auton käydessä. Voiko noista sitte päätellä mitään suuttimien ohivuodoista vai ei...?
              Vaikka korjausarvot olisivat normaalit se ei välttämättä kerro ohivuodosta mitään
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              E36 318is class II, e30 turpo

              Comment

              • Daadaa
                BTCF Member
                • Nov 2008
                • 162
                • Pohjois-Karjala,

                #8
                Näin muistelinkin jostain lukeneeni.
                Jospa siitä tänään sais selville tuon vaivan aiheuttajan, alkaa kylmät kelit olla 2-pyöräsellä kulkea

                Comment

                • Nuke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1266
                  • Janakkala

                  #9
                  Kunnossa oleva siirtopumppu nostaa paineet noin 4bar luokkaan.
                  E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                  Comment

                  • Daadaa
                    BTCF Member
                    • Nov 2008
                    • 162
                    • Pohjois-Karjala,

                    #10
                    Noniin, suuttimien ohivuotoa tutkittu, ja kaks takimmaista suutinta kusi jo siirtopumppujen pyöriessä diisselit paluulinjaan. Muut suuttimet eivät vuotaneet startatessakaan.

                    Suuttimet irtosi todella helposti, mutterit auki, polttoaineputket irti, liittimet irti ja käsin nousivat sitte.

                    Mites noita suuttimia kannattaa huollattaa? Kuittien mukaan nuo suuttimet on huollettu 2 vuotta sitten, mites ne jo nyt kuseksii ohi?

                    Mistäs noita suuttimia mahtaisi saada edullisimpaan ostettua?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎