Eli tässä tarinaa, vastauksia odotellessa jos täällä on jollain vastaavaa ollut ja millä se on korjaantunut:
Auto on Bmw 320d vm-12/2000 automaatti, Ongelmana on että kylmänä toimii hyvin, lähtee käyntiin hienosti ja toimii tietyn aikaa ongelmitta ja kulkee.
Mutta kun moottori lämpenee tiettyyn pisteeseen asti niin tehot katoaa ja kaasupoljinta painaessa ei tapahdu mitään. Saavutetun nopeuden se kyllä pitää ja kiihtyykin, mutta hitaasti.
Ostin auton 10/2012 ja autossa oli diesel vuoto joka huomattiin ostaessa. Pari kuukautta ajelin autolla ongelmitta vaikka naftaa menikin maahan. Autoon oli vaihdettu 1,5 vuotta sitten mm. uusi turbo.
Vein sen tunnetulle diesel korjaamolle ja ruiskutuspumppuun laitettiin ne tiivisteet mitä pystyi sinnepäin irroittamatta pumppua laitettua. Vuotoa ei saatu kokonaan korjattua mutta vikaa tuli lisää. Auto ei lähtenyt tämän jälkeen aina heti käyntiin, joskus joutui sahaamaan jonkun aikaa, mutta sitten kyllä lähti käyntiin. Kylmänä kyllä lähti. (jonkun takaisku venttilin olivat kuulemma vaihtaneet)
Soitin diesel huoltoon ja käskivät tuoda takaisin. He ottivat pumpun kokonaan pois ja he laittoivat kaikki tiivisteet mitä pystyi vaihtamaan ja jonkun muoviputken joka vuosi myös, että saatiin vuoto pois. Pumppu ajoitettiin kohdilleen oikeiden arvojen mukaan.
Tämän jälkeen auto on lähtenyt hienosti käyntiin. Ajaessani pois huollosta n. 25km puolivälissä auto alkoi hyytymään ja tehot tuntui katoavan. Auto kyllä kulki mutta ei kiihtynyt. Tämä palautui mutta meni kohta uudelleen samaan vikatilaan.
Soitin taas diesel huoltoon ja ihmettelivät asiaa. Auto vietiin taas takaisin huoltoon ja testerillä mittailivat autoa kuten sitä oli mittailtu ennemminkin. Antoi vikakoodin polttoaineen syöttöongelma jota ei ennemmin ollut! Pari kuukautta ennemmin auto oli bmw-huollossa joka myös otti kaikki vikakoodit ja tälläistä ei silloinkaan ollut. Testeissä ja ajotestissä testerin kanssa oli huomattu että vika tulee kun koneen lämpötila nousee 55 asteeseen ja pumppu ajoittaa silloin itsensä miinukselle, jolloin vika tulee.
Meinasivat että ruiskutuspumpun vp44 aivot eli pumpun boxissa on vikaa ja sehän on näissä pumpuissa olevaa tyyppivikaa. Vaihtoehdot on uusi pumppu tai Turkuun johonkin korjaamoon joka laittaa näitä aivoja kuntoon.
Itse kyllä epäilen vähän että onko korjaamolla pumppua purettaessa otettu mm. imusarjat, turbon tunnistin, alipaineletkuja pois ja ne on rikkoutunut, sanoivat kyllä että ne on tarkastettu. (Itse epäilen turbon alipaine letkuja kun niitä on irroiteltu.)
Onko kenelläkään ollut vastaavaa vikaa, jossa kone on tiettyyn pisteeseen lämmetessä kadottanut tehoja väliaikaisesti???
Muutaman topicin täältä löysin vastaavanlaisista, mutta ihan selvää en niistä saanut mikä se varsinainen vika on ollut ja kuinka se on korjaantunut? Yleensä topici loppuu sitten kun ongelma alkaa itselle selvetä
Itse en usko tuohon pumpun rikkoontumiseen koska täälä topicissa vastaavissa tilanteissa auto on jäänyt tienviereen eikä ole lähtenyt edes käyntiin! Tämä kuitenkin toimii hyvin ainakin kylmänä ja muutenkin pysyy käynnissä eikä nyi.
Mittaakö pumpun aivot lämpötilaa autossa sähköisesti, vai onko sielläkin joku tunnistin, tietääkö joku?
Mitä antureita menee pumppuun?
Seuraavia ongelma kohtia tässä on tullut mieleen:
-Alipaine letkuja (turbon)
-Ilmamäärämittari
-Turbon siivet (tässä tosin on melko uusi turbo, pitääkö se jotenkin nollata?)
-Kaasupolkimen asentotunnistin
-Pakoputki/äänenvaimennin tukossa (pönttö kolajaa nimittäin kylmänä eli siellä on joku irti, katista irronut pala?)
-Imusarjan alipaine anturi
Vikakoodeja ei tule kuin vikatilassa tuo polttoaineen saanti vika.
Auto on Bmw 320d vm-12/2000 automaatti, Ongelmana on että kylmänä toimii hyvin, lähtee käyntiin hienosti ja toimii tietyn aikaa ongelmitta ja kulkee.
Mutta kun moottori lämpenee tiettyyn pisteeseen asti niin tehot katoaa ja kaasupoljinta painaessa ei tapahdu mitään. Saavutetun nopeuden se kyllä pitää ja kiihtyykin, mutta hitaasti.
Ostin auton 10/2012 ja autossa oli diesel vuoto joka huomattiin ostaessa. Pari kuukautta ajelin autolla ongelmitta vaikka naftaa menikin maahan. Autoon oli vaihdettu 1,5 vuotta sitten mm. uusi turbo.
Vein sen tunnetulle diesel korjaamolle ja ruiskutuspumppuun laitettiin ne tiivisteet mitä pystyi sinnepäin irroittamatta pumppua laitettua. Vuotoa ei saatu kokonaan korjattua mutta vikaa tuli lisää. Auto ei lähtenyt tämän jälkeen aina heti käyntiin, joskus joutui sahaamaan jonkun aikaa, mutta sitten kyllä lähti käyntiin. Kylmänä kyllä lähti. (jonkun takaisku venttilin olivat kuulemma vaihtaneet)
Soitin diesel huoltoon ja käskivät tuoda takaisin. He ottivat pumpun kokonaan pois ja he laittoivat kaikki tiivisteet mitä pystyi vaihtamaan ja jonkun muoviputken joka vuosi myös, että saatiin vuoto pois. Pumppu ajoitettiin kohdilleen oikeiden arvojen mukaan.
Tämän jälkeen auto on lähtenyt hienosti käyntiin. Ajaessani pois huollosta n. 25km puolivälissä auto alkoi hyytymään ja tehot tuntui katoavan. Auto kyllä kulki mutta ei kiihtynyt. Tämä palautui mutta meni kohta uudelleen samaan vikatilaan.
Soitin taas diesel huoltoon ja ihmettelivät asiaa. Auto vietiin taas takaisin huoltoon ja testerillä mittailivat autoa kuten sitä oli mittailtu ennemminkin. Antoi vikakoodin polttoaineen syöttöongelma jota ei ennemmin ollut! Pari kuukautta ennemmin auto oli bmw-huollossa joka myös otti kaikki vikakoodit ja tälläistä ei silloinkaan ollut. Testeissä ja ajotestissä testerin kanssa oli huomattu että vika tulee kun koneen lämpötila nousee 55 asteeseen ja pumppu ajoittaa silloin itsensä miinukselle, jolloin vika tulee.
Meinasivat että ruiskutuspumpun vp44 aivot eli pumpun boxissa on vikaa ja sehän on näissä pumpuissa olevaa tyyppivikaa. Vaihtoehdot on uusi pumppu tai Turkuun johonkin korjaamoon joka laittaa näitä aivoja kuntoon.
Itse kyllä epäilen vähän että onko korjaamolla pumppua purettaessa otettu mm. imusarjat, turbon tunnistin, alipaineletkuja pois ja ne on rikkoutunut, sanoivat kyllä että ne on tarkastettu. (Itse epäilen turbon alipaine letkuja kun niitä on irroiteltu.)
Onko kenelläkään ollut vastaavaa vikaa, jossa kone on tiettyyn pisteeseen lämmetessä kadottanut tehoja väliaikaisesti???
Muutaman topicin täältä löysin vastaavanlaisista, mutta ihan selvää en niistä saanut mikä se varsinainen vika on ollut ja kuinka se on korjaantunut? Yleensä topici loppuu sitten kun ongelma alkaa itselle selvetä

Itse en usko tuohon pumpun rikkoontumiseen koska täälä topicissa vastaavissa tilanteissa auto on jäänyt tienviereen eikä ole lähtenyt edes käyntiin! Tämä kuitenkin toimii hyvin ainakin kylmänä ja muutenkin pysyy käynnissä eikä nyi.
Mittaakö pumpun aivot lämpötilaa autossa sähköisesti, vai onko sielläkin joku tunnistin, tietääkö joku?
Mitä antureita menee pumppuun?
Seuraavia ongelma kohtia tässä on tullut mieleen:
-Alipaine letkuja (turbon)
-Ilmamäärämittari
-Turbon siivet (tässä tosin on melko uusi turbo, pitääkö se jotenkin nollata?)
-Kaasupolkimen asentotunnistin
-Pakoputki/äänenvaimennin tukossa (pönttö kolajaa nimittäin kylmänä eli siellä on joku irti, katista irronut pala?)
-Imusarjan alipaine anturi
Vikakoodeja ei tule kuin vikatilassa tuo polttoaineen saanti vika.
Comment