Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 320d E46 hyytyy ajoittain, tehot katoaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paavo
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 4
    • kemi

    #46
    Häätyypä amusella tutkia, pesu oli ensimmäinen kerta ja pikainen letkulla huiluttelu mutta onhan siinä voinu joku paikka kastua, tutkitaan..

    Comment

    • paavo
      Newbiemmer
      • Jul 2013
      • 4
      • kemi

      #47
      Nyt käväs auto piuhan päässä, ilmamassamittaria ja neulanasento tunnistinta herjas, ilmamassamittari jätti jälkensä varmaanki siitä että kävin mutkan pyörähtään piuha irti. Neulanasento tunnistin pyyhkiyty pois eikä mitään ilmaantunu kun autoa käytettiin, ootellaan taas jos vaikka sattuu vika tulemaan päälle. Puhistan kuitenki ilmamassamittarin ku sitä ei ole koskaan puhistettu samalla vois tarkistaa tuon suuttimen liittimen ja piuhat.

      Comment

      • paavo
        Newbiemmer
        • Jul 2013
        • 4
        • kemi

        #48
        Eilen vaihdoin ilmanputsarin ja puhistin ilmamassamittarin samalla, vaihtoon meni myös p-aine suodatin. Tänään käväsin testilenkillä 132km putkeen eikä vika enään uusinu.

        Comment

        • ntjt
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 166
          • Jyväskylä

          #49
          Onkos KooHoon ongelmaan tullut ratkaisua?
          Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
          Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

          Comment

          • KooHoo
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 132
            • Oulu

            #50
            Originally posted by ntjt View Post
            Onkos KooHoon ongelmaan tullut ratkaisua?
            En uskalla vielä sanoa muuta kuin, että toivottavasti on! Eli korjaamoaikahan siirtyi viikolla, kun HuoltoPlussa ilmoitti, että saavat ajoitustyökalut vasta 30.7. Noh soitto takaisin Oulun Autofitille, mistä oli alustavasti jo varannut ajan viikon päähän. Voin suositella paikkaa, loistavaa palvelua ja tekivät juuri kuten pyysinkin eli ennen pumpun vaihtoa tutkitaan muut mahdolliset vikalähteet perusteellisesti ja tarpeen tullen koitetaan ajoittaa paikallaan oleva pumppu uusiksi. Hommasivat myös työtä varten erikseen tarvittavat erikoistyökalut. Harvoin tällaista "ylitarkkaa" bemanistia kuunnellaan noin hyvällä asenteella myös työn vastaanotossa ja annetaan pelkän kuitin sijaan myös perusteellinen kirjallinen selvitys vian etsinnästä, tehdyistä korjauksista, vikakoodikopiot jne! Itsekin autoalalla työskennellessä osaa arvostaa ammattitaidon lisäksi ko. tyyppistä asennetta asiakasta kohtaan. Asentaja soitteli mulle jopa Norjaan pari kertaa ja kertoi missä mennään ja kysyi, että miten haluan asian kanssa edettävän, kun hän oli löytänyt autosta muutakin vikaa. Eli lopulta sitä suutineulan anturin herjaahan ei saatu poistettua ja tämän aiheutti anturin viallinen johto. Myös suuttimien ohivuotoletkut olivat vaihtokunnossa ja vikaan ehkä liittymättä oli myös 3 hehkua pimeinä. Nämä kaikki entrattiin eikä koeajolenkillä ilmennyt mitään koodeja (n.25km). Itse olen ajanut nyt 120km ongelmitta, kop kop. Viimeisinä päivinä ennen korjaustahan auto oli koko ajan puolitehoton. Olin tosin jättänyt ahtopaineanturin piuhan kuulemma huonosti kiinni, joten sillä voinut olla vaikutusta asiaan. Itse kyllä tarkistin pariinkin kertaan neula-anturin piuhan, mutta silti oli ilmeisesti kuorensa alta poikki. Täytyy vielä saada kilsoja alle, että saa varmuuden toimivuudesta...nyt kyllä menty jo useampi sellainen pätkä, jollaisen aikana olisi ennen korjausta mennyt vikatilaan. Toivottavasti olisi ollut tällä kertaa tässä, varapumppu jäänee hyllyyn, sen verran nousi karvat pystyyn kun kysyi uuden hintaa ja katseli tyhjiä käytettyjen markkinoita...

            Comment

            • ntjt
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 166
              • Jyväskylä

              #51
              Hyvä kuulla, että omatkin oireenu saattavat olla vain piuhoista kiinni. Auto lähtee 2.8 jyväskylän laakkoselle, jossa laittavat kerrasta kuntoon. Turbon vaihto ja pumpun ajoitukset sekä alipaineletkujen, imupuolen, johtojen ja anturien kunnon tarkastus + vaihto tarvittaessa. En jaksanut enää tuota "halpaa" korjaamoa, joka vaihtoi pumpun. Mm. Olivat jättäneet akun kiinni vaihtaessaan pumppua ja kaikki puhalluksen/ilmastoinnin sulakkeet olivat kärähtäneet.
              Autoni on nyt siis seissyt pääsiäisestä asti ja huvittaisi saada se ajoon. Vielä pieni ruostekorjaus ovien alareunaan ja toivottavasti kestää seuraavat 100000 km allani.
              Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
              Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

              Comment

              • ntjt
                Bimmer Rookie
                • Dec 2010
                • 166
                • Jyväskylä

                #52
                Päivitetään nyt tännekin.
                Eli vinkuva ääni oli väljä laakeri turbossa = uusi turbo, asennus JKL Laakkosella 648e ja turbo oli omasta takaa yhteensä 1200e.

                Hyytyminen ja tehonpuute jäi paikoilleen, sillä uusi pumppu on asennettu väärin :O

                Miten tossa hommassa voi tyriä? Ykkösmäntä yläkuolokohtaan, pumppu paikoilleen ja pultit kiinni. Ilmeisesti jäänyt asentajalla sitten kone väärään asentoon. No uuden pumpun asentaja saa korjata virheensä rahalla, kun Laakkonen pääsee fyysisesti korjaamaan tuon virheen, hinta-arvio 450e + pikkukrääsä kuten tiivisteet ym.
                Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                Comment

                • KooHoo
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2010
                  • 132
                  • Oulu

                  #53
                  Johan jaksaa vastustaa! Ite uskaltanen jo vahvistaa, että omani tuli kuntoon edellä mainituin korjauksin ja pumppu saanee levätä hyllyssä niin kauan, kun auto pysyy taloudessa. Nyt autolla ajettu rempan jälkeen jo yli 2000km ja toiminut niinkuin pitääkin.

                  Comment

                  • ntjt
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 166
                    • Jyväskylä

                    #54
                    Ja taas päivitetään.

                    Koko historia tähän asti:

                    1. Pääsiäisenä neljän aikaan jätti tielle tuo 320Da 100kw Sedan.
                    2. VP44 rikki, mäntä leikannut kiinni.
                    3. Saksasta korjattu pumppu.
                    4. Asennus ja toimi, mutta erittäin laiska.
                    5. Viikon jälkeen levisi turbo.
                    6. Uusi Garrett kiinni Laakkosella Jyväskylässä.
                    Samalla todettiin pumpun olevan väärässä asennossa(pumpun asentanut firma laittoi väärin).
                    7. Pumpun kääntö oikeaan asentoon.

                    Ja nyt uutena juttuna todettiin, että kampiakselin asennontunnistimen tunnistinlevy, joka vastaa automaatissa vauhtipyörää, on väärin päin!!!!!!

                    Ensi viikon aikana ottavat laatikon irti ja kääntävät levyn.
                    Ehkä sitten olisi auto ajokunnossa.

                    Joku tee-se-itse mies on ilmeisesti joskus käpälöiny tuota. Levy kuulemma on tehty niin, että menee vain yhteen asentoon, mutta pakottamalla saa väärin päin.

                    Kohta on 5kk auto ollut telakalla, mutta pitäisi ainakin toimia taas hetken aikaa näiden korjausten jälkeen.
                    Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                    Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                    Comment

                    • ntjt
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2010
                      • 166
                      • Jyväskylä

                      #55
                      Viimeinen päivitys. Nyt on auto kasassa.
                      Loppujenlopuksi tässä lista mitä korjattiin.
                      Vp44 uusi
                      Turbo uusi
                      Turbiinin levy
                      Turbiinin ohjainrulla tai mikä lie
                      Jako pielessä koneessa sekä joku ajoitus tuossa itse turbiinissa
                      Uudet ohjelmistot laatikolle ja moottorinohjaukselle
                      MAF
                      Moottorin huohottimet
                      Ja laatikon yksi kiinnike haljennut ja pudonnut, ei pitäisi haitata millään lailla, kun on vielä 5 kiinnikettä jäljellä.

                      Paljon on tehty ja paljon joutuu maksamaan, mutta on ainakin kunnon merkinnät merkkihuollosta
                      Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                      Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                      Comment

                      • brembo928
                        Newbiemmer
                        • Mar 2013
                        • 4
                        • turku

                        #56
                        T

                        5 neulan liiketunnistin
                        8 hehkutulppa moduuli ohjainpiiri
                        65 ahtoilman paineen ohjaus
                        52 jäähdytystuuletin
                        Tommoset vikakoodit tuli. Auto hyytyy motarilla ylämäessä 120->115. Ja pitkässä ylämäessä vahti hyytyy ja veto palautuu parin sekunnin välein.
                        Tasasella bemari ei kulje yli 140-150km/h, jonka jälkeen vauhti tippuu n.105, ja 4 ja 5 vaihteella ei kierrä yli 3000rpm. Bmw moottorijarruttaa aina hetken aikaa, jonka jälkeen lähtee taas vetämään. Bemarissa on kyllä pienemmillä vaihteilla, ku jaksaa pyöriä 2. Vaihteella..
                        Auto on bmw 320D 100kw

                        Tuulettimen ohjainboksi on rikki, sen takia siitä tulee vikakoodi ja tuulettimen läppien alipaineella toimiva vetotapinkellolta (?) on otettu alipaineletku irti, kun läpät olivat aina kiinni muuten.
                        Last edited by brembo928; 02-07-2014, 12:55.

                        Comment

                        • janetsiki
                          Newbiemmer
                          • Oct 2014
                          • 1
                          • pudasjärvi

                          #57
                          Moro. Löytyisköhän täältä apua? Kellään käynyt samanlaista?

                          Auto on 320d -04

                          Elikkä oireet aikasemmin oli: Tehot katosi, kun antoi vähän kaasua usein ohitustilanteessa tai muuten vaan reippaita kiihityksiä otti. Vika korjautui käynnistämällä auton uudelleen. Nämä oireet olivat yli vuoden, mutta nyt sitten tapahtui jotain uutta nimittäin lähdin kiihyttämään niin vedot katosivat ja tuntui, kun auto ei kävisi kaikilla, auto hytkyy kun on käynnissä, ei kärsi painella kovasti kaasua auto sammuu sillon. Sitten kun on kierroksia tuntuu kun joku muovi rappaissi johonkin. Pakokaasu on mustaa jätti lumelle selvät jäljet.

                          Autoa käytetty kun nuo ensinmäiset oireet tulivat nii vikakoodi tarkistuksessa. Sieltä tuli tällaista: 4222, 4232, 4212 ja 4191.

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            #58
                            Eikös tämä ole klassinen yliahto jota korjatakseen DDE pudottaa tehot pois.

                            Comment

                            • ilakata
                              Newbiemmer
                              • Oct 2014
                              • 3
                              • Oulu

                              #59
                              Tehot häviää lämpimänä

                              Originally posted by jiimyy View Post
                              Eli tässä tarinaa, vastauksia odotellessa jos täällä on jollain vastaavaa ollut ja millä se on korjaantunut:

                              Auto on Bmw 320d vm-12/2000 automaatti, Ongelmana on että kylmänä toimii hyvin, lähtee käyntiin hienosti ja toimii tietyn aikaa ongelmitta ja kulkee.
                              Mutta kun moottori lämpenee tiettyyn pisteeseen asti niin tehot katoaa ja kaasupoljinta painaessa ei tapahdu mitään. Saavutetun nopeuden se kyllä pitää ja kiihtyykin, mutta hitaasti.

                              Ostin auton 10/2012 ja autossa oli diesel vuoto joka huomattiin ostaessa. Pari kuukautta ajelin autolla ongelmitta vaikka naftaa menikin maahan. Autoon oli vaihdettu 1,5 vuotta sitten mm. uusi turbo.

                              Vein sen tunnetulle diesel korjaamolle ja ruiskutuspumppuun laitettiin ne tiivisteet mitä pystyi sinnepäin irroittamatta pumppua laitettua. Vuotoa ei saatu kokonaan korjattua mutta vikaa tuli lisää. Auto ei lähtenyt tämän jälkeen aina heti käyntiin, joskus joutui sahaamaan jonkun aikaa, mutta sitten kyllä lähti käyntiin. Kylmänä kyllä lähti. (jonkun takaisku venttilin olivat kuulemma vaihtaneet)
                              Soitin diesel huoltoon ja käskivät tuoda takaisin. He ottivat pumpun kokonaan pois ja he laittoivat kaikki tiivisteet mitä pystyi vaihtamaan ja jonkun muoviputken joka vuosi myös, että saatiin vuoto pois. Pumppu ajoitettiin kohdilleen oikeiden arvojen mukaan.
                              Tämän jälkeen auto on lähtenyt hienosti käyntiin. Ajaessani pois huollosta n. 25km puolivälissä auto alkoi hyytymään ja tehot tuntui katoavan. Auto kyllä kulki mutta ei kiihtynyt. Tämä palautui mutta meni kohta uudelleen samaan vikatilaan.
                              Soitin taas diesel huoltoon ja ihmettelivät asiaa. Auto vietiin taas takaisin huoltoon ja testerillä mittailivat autoa kuten sitä oli mittailtu ennemminkin. Antoi vikakoodin polttoaineen syöttöongelma jota ei ennemmin ollut! Pari kuukautta ennemmin auto oli bmw-huollossa joka myös otti kaikki vikakoodit ja tälläistä ei silloinkaan ollut. Testeissä ja ajotestissä testerin kanssa oli huomattu että vika tulee kun koneen lämpötila nousee 55 asteeseen ja pumppu ajoittaa silloin itsensä miinukselle, jolloin vika tulee.
                              Meinasivat että ruiskutuspumpun vp44 aivot eli pumpun boxissa on vikaa ja sehän on näissä pumpuissa olevaa tyyppivikaa. Vaihtoehdot on uusi pumppu tai Turkuun johonkin korjaamoon joka laittaa näitä aivoja kuntoon.
                              Itse kyllä epäilen vähän että onko korjaamolla pumppua purettaessa otettu mm. imusarjat, turbon tunnistin, alipaineletkuja pois ja ne on rikkoutunut, sanoivat kyllä että ne on tarkastettu. (Itse epäilen turbon alipaine letkuja kun niitä on irroiteltu.)

                              Onko kenelläkään ollut vastaavaa vikaa, jossa kone on tiettyyn pisteeseen lämmetessä kadottanut tehoja väliaikaisesti???
                              Muutaman topicin täältä löysin vastaavanlaisista, mutta ihan selvää en niistä saanut mikä se varsinainen vika on ollut ja kuinka se on korjaantunut? Yleensä topici loppuu sitten kun ongelma alkaa itselle selvetä

                              Itse en usko tuohon pumpun rikkoontumiseen koska täälä topicissa vastaavissa tilanteissa auto on jäänyt tienviereen eikä ole lähtenyt edes käyntiin! Tämä kuitenkin toimii hyvin ainakin kylmänä ja muutenkin pysyy käynnissä eikä nyi.

                              Mittaakö pumpun aivot lämpötilaa autossa sähköisesti, vai onko sielläkin joku tunnistin, tietääkö joku?
                              Mitä antureita menee pumppuun?

                              Seuraavia ongelma kohtia tässä on tullut mieleen:
                              -Alipaine letkuja (turbon)
                              -Ilmamäärämittari
                              -Turbon siivet (tässä tosin on melko uusi turbo, pitääkö se jotenkin nollata?)
                              -Kaasupolkimen asentotunnistin
                              -Pakoputki/äänenvaimennin tukossa (pönttö kolajaa nimittäin kylmänä eli siellä on joku irti, katista irronut pala?)
                              -Imusarjan alipaine anturi

                              Vikakoodeja ei tule kuin vikatilassa tuo polttoaineen saanti vika.


                              Itellä 320d 2002 manuaali ja oireet jokseenkin samanlaiset. Kylmänä auto toimii suhteellisen normaalisti, välillä kiihtyy ihan normaalisti koko kierrosalueen läpi ja joskus tekee sen että lähtee vetämään vasta 2500rpm jälkeen. Heti kun moottorin lämpötila nousee normaaliin lukemiin tehot katoaa, moottori vääntää hieman 2000-2500rpm tienoilla mutta yläkierroksilla ei minkäänlaista vääntöä. Hoksasin myös että kulutusmittari ei nouse 5 vaihteella kuin johonkin 16-18l/100 tienoille mutta ei millonkaan pohjaan asti oli auto kylmä tai lämmin.

                              Kun ajelee noin 80km/h 3 vaihteella jolloin kierrokset on jossain 2800rpm 50m ja painaa lintan pohjaan niin johan taas mennään koko kierrosalueen läpi normaalisti, sitten hiljentää ja nopeutta ja lähtee uudestaan kiihdyttämään niin sama puutumisongelma eli ei väännä ollenkaan ylhäällä.

                              Vein auton korjaamolle Ouluun vianhakuun. 3h korjaaja käytti vianhakuun, sanoi käyneensä kaikki turbon ohjaukseen liityvät osat ja sähköpuolen läpi, ahtaa 1.5bar--ei vikaa.. dieselpuolen kävi läpi, ventiilikopan päällä hieman dieseliä, ilmeisesti suuttimen o-renkaat vuotanu? mutta ei dieselpuolellakaan vikaa. Lisäksi kävi kaikki ilmamassamittarit sun muut läpi eikä niistäkään vikaa löydy. Vikakoodeja ei tule kuin 3 hehkusta.
                              Jos ottaa sähköpistokkeen irti turbon alipaineohjaukselta (N75?) niin turbo toimii yläkierroksilla, eli jossain 3000 kierroksen kohilla oikein repäsee ja vääntää kyllä loppuun saakka.

                              Korjaaja meinas loppuun että hänen mielestä turbo jumittaa alakierrosasentoon ja turbo vaihtoon. Otti kuitenkin vastuun jos ei vika olekkaan siinä.

                              Vähän ihmetyttää että mikä sitä autoa riivaa, kulutusmittarin nousu kuitenkin vähän ihmetyttää, velipojalla samanlaisessa kulutus menee heti tappiiin kun 5 painaa kaasun pohjaan.

                              Onko jollain ollut vastaavaa, voisko vika olla kuitenkin polttoainepuolella, ajoitus pielessä, suutinvikaa?? vai turbossa?. Kiitos vastauksista!

                              Comment

                              • Esal
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1344
                                • Lempäälä

                                #60
                                Originally posted by ilakata View Post
                                Itellä 320d 2002 manuaali ja oireet jokseenkin samanlaiset. Kylmänä auto toimii suhteellisen normaalisti, välillä kiihtyy ihan normaalisti koko kierrosalueen läpi ja joskus tekee sen että lähtee vetämään vasta 2500rpm jälkeen. Heti kun moottorin lämpötila nousee normaaliin lukemiin tehot katoaa, moottori vääntää hieman 2000-2500rpm tienoilla mutta yläkierroksilla ei minkäänlaista vääntöä. Hoksasin myös että kulutusmittari ei nouse 5 vaihteella kuin johonkin 16-18l/100 tienoille mutta ei millonkaan pohjaan asti oli auto kylmä tai lämmin.

                                Kun ajelee noin 80km/h 3 vaihteella jolloin kierrokset on jossain 2800rpm 50m ja painaa lintan pohjaan niin johan taas mennään koko kierrosalueen läpi normaalisti, sitten hiljentää ja nopeutta ja lähtee uudestaan kiihdyttämään niin sama puutumisongelma eli ei väännä ollenkaan ylhäällä.

                                Vein auton korjaamolle Ouluun vianhakuun. 3h korjaaja käytti vianhakuun, sanoi käyneensä kaikki turbon ohjaukseen liityvät osat ja sähköpuolen läpi, ahtaa 1.5bar--ei vikaa.. dieselpuolen kävi läpi, ventiilikopan päällä hieman dieseliä, ilmeisesti suuttimen o-renkaat vuotanu? mutta ei dieselpuolellakaan vikaa. Lisäksi kävi kaikki ilmamassamittarit sun muut läpi eikä niistäkään vikaa löydy. Vikakoodeja ei tule kuin 3 hehkusta.
                                Jos ottaa sähköpistokkeen irti turbon alipaineohjaukselta (N75?) niin turbo toimii yläkierroksilla, eli jossain 3000 kierroksen kohilla oikein repäsee ja vääntää kyllä loppuun saakka.

                                Korjaaja meinas loppuun että hänen mielestä turbo jumittaa alakierrosasentoon ja turbo vaihtoon. Otti kuitenkin vastuun jos ei vika olekkaan siinä.

                                Vähän ihmetyttää että mikä sitä autoa riivaa, kulutusmittarin nousu kuitenkin vähän ihmetyttää, velipojalla samanlaisessa kulutus menee heti tappiiin kun 5 painaa kaasun pohjaan.

                                Onko jollain ollut vastaavaa, voisko vika olla kuitenkin polttoainepuolella, ajoitus pielessä, suutinvikaa?? vai turbossa?. Kiitos vastauksista!
                                Kyllä se voi hyvinkin olla tuo korjaajan arvio, eli turbon säädin ei liiku tarpeeksi nopeasti ja silloin yliahtaa, niinkuin tuossa aiemmassa "MNi" toteaa. Letkut väärinpäin alipainetta säätelevässä magneettiventtiilissä voi tehdä samantapaista, kun ei päästä tyhjentymään alipaineesta. Tämä vaan siinä tapauksessa että niihin letkuihin on jouduttu koskemaan.

                                Seuraamalla reaaliajassa livedatasta tuon jumittelun voisi ehkä saada "itse teossa kiinni".

                                Kulutuslukema ei nouse kun on vikatilassa, kierrokset ja tehot rajoitettu.

                                Itse laitoin m57 ahtopainemittarin ihan seuratakseni mielenkiinnosta miten ajossa paineet milloinkin menee. Mittari ei tosiaankaan ole missään kojelaudan päällä (ei kehtais ) vaan piilossa irrallaan kuljettajan puoleisessa lokerossa.
                                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎