Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 luotettavuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paabo
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 4324
    • Lapinlahti City

    #31
    Originally posted by nallekarhu View Post
    Mitä on tapahtunut, kun noin vakaan mielipiteen lausahdit?

    -Perä revennyt irti.
    -Kolmas ohjaustehostin menossa
    -Kaikki perus tyyppiviat, vaihdekepin keskittäminen, airbag, anturiviat,käyntihäiriöt,veden vuodot jalkatilaan. Vieläkö tarviit lisää?
    + sitten kaikkia mahdolliset kuluvat osat ja myös ne jotka harvemmin menee. Eli täydellisesti läpi käyty.

    Vaan kahden vuoden aikana vähemmän ollut niitä ongelmia, vaan kyllä se miestä söi kun kolmeen vuoteen 7000e edestä autoa huollat. Joten uskallan väittää, että minulla on oikeus sanoa e46 olevan paskinta mitä Bmw on ikinä tehtaalta ulos saanut.

    Edit. Ostakaa hyvä auto.
    Last edited by Paabo; 17-02-2013, 08:50.
    E39 M5

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      #32
      Paskaa tai ei mutta ymmärrän harmistuksesi kun olet itse joutunut kaikki tyyppiviat korjaamaan, eikä jakaantunut aikaisemmille omistajille jne. Ketä tahansa söisi. Melkoinen maanantaikappale sulle sattunut, vaikka nyt yksityiskohtia tietämättä sanonkin.

      Comment

      • nallekarhu
        Newbiemmer
        • Feb 2013
        • 10
        • Espoo

        #33
        Originally posted by Paabo View Post
        -Perä revennyt irti.
        -Kolmas ohjaustehostin menossa
        -Kaikki perus tyyppiviat, vaihdekepin keskittäminen, airbag, anturiviat,käyntihäiriöt. Vieläkö tarviit lisää?
        + sitten kaikkia mahdolliset kuluvat osat ja myös ne jotka harvemmin menee. Eli täydellisesti läpi käyty.

        Vaan kahden vuoden aikana vähemmän ollut niitä ongelmia, vaan kyllä se miestä söi kun kolmeen vuoteen 7000e edestä autoa huollat. Joten uskallan väittää, että minulla on oikeus sanoa e46 olevan paskinta mitä Bmw on ikinä tehtaalta ulos saanut.

        Edit. Ostakaa hyvä auto.
        Hupsista.
        Noin huonoa säkää ei toivoisi kenellekään. Jo vain on enemmän kuin runsaat perusteet paskalausunnon antamiselle. Miten voi yhteen autoon osua kaikki tuo. Onko nuo nimenomaan E46 mallin tyyppivikoja vai just sulle sattuneen yksilön vikoja.

        Mitä muita tyyppivikoja on E46:ssa. Luettelo kiinnostaa kovasti.

        Comment

        • janne30
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 2198
          • Vantaa

          #34
          Itsellä meni uusiks ex 320d faceliftissä normaali öljynvaihtojen yms lisäksi:

          - kardaanin tukilaakerit
          - kardaanin tasapainoittaminen
          - kardaanin rättinivel
          - vaihdelaatikon puslat
          - vaihdelaatikon tukikumit/moottorin
          - kampiakselin tiiviste vaihdelaatikon päähän (oli vuotanut öljyä kytkinkoppaan)
          - kytkin
          - kaksoismassavauhtipyörä
          - turbo
          - ohjaustehostin
          - kampiakselin päähän hihnapyörä (vibration damper)
          - hihnan kiristin
          - iskarit loppu -> alustasarja

          Kaikki edellämainitut on kuluvia osia mutta kyllä noihinkin sai rahaa uppoamaan joku 4000-6000€ puolentoista vuoden aikana. Kokemuksella voin sanoa että, jos auto tärisee koeajolla, jättäisin ostamatta.
          Last edited by janne30; 11-02-2013, 22:30.
          G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
          E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


          1 x F20
          3 x E30
          2 x E36
          5 x E46
          3 x E9X

          Comment

          • huppu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 423
            • Rovaniemi

            #35
            318d

            Kun autoni tuli Saksasta lokakuussa 2009 oli mittarissa 139.200km.

            - alkuun asennettiin lohkolämmitin (141.347km)
            - termostaatti (n. 147.000km)
            - etu vas. jarrusatula, etujarrupalat, etujarrulevyt, tunnistin (n. 150.000km)
            - etualatukivarsien takahelat (164.000km)
            - kytkinpaketti, kaksoismassavauhtipyörä, katalysaattori etu, EGR termostaatti (166.300km)
            - 4 x hehkutulpat (167.800km)
            - sisätilanlämmitin (172.704km)
            - takaiskunvaimentimet, takatukivarren ylähela (173.263km)
            - etujarrulevyt, etuiskunvaimentimien yläpäät (176.197km)
            - etukoiranluut, takaiskunvaimentimien yläpäät (196.285km)
            - takakoiranluut (198.600km)
            - kardaanin kuminivel, kardaanin keskihela, takakelkan ja takatukivarsien puslat 13 kpl (208.989km)
            - MAF, huohotin, takajarrulevyt, takajarrupalat, takajarrukengät, käsijarruvaijerit, (209.062km)
            - 4 x hehkutulpat ja hehkujen ohjauslaite (211.801km)
            - takaiskunvaimentimet (212.911km)
            - ilmastoinnin siili, takakallistuksenvakaajan runkopuslat ja koiranluut (213.831km)
            - 1. ja 2. suuttimet + ahtopaineanturi (n. 214.000km)

            Lisäksi on vaihdettu etulyhtyjen lasit, etujarruletkut, jarrunesteet, toinen takakontin kaasujousi, takavalojen isommat polttimokannat ja uudet johdot juotettu entisiin liittimineen, manuaalilaatikon öljyt, peräöljyt sekä Exide 100 Ah (145 €) akku alkuperäisen tilalle v. 2010. Myös takaluukulle menevää johtosarjaa on paikkailtu moneen kertaan, kun johtoja mennyt poikki

            Rahaa palanut remontteihin, varaosiin ja määräaikaishuoltoihin 3,5 v. aikana n. 8450 €. Pienempiä alustaremontteja ja mm. iso puslaremontti teetetty paikallisten alan opiskelijoiden työstettävänä. Tällä on säästänyt todennäköisesti tuhansia euroja. Paikan opettaja on bemaristi, joten olen luottanut hänen tietämykseensä. Muutoin olen käyttänyt ei merkkiliike-pajaa vaativampien hommien (kuten moottoripuolen) hoitamiseen.

            Tästä kaikesta huolimatta olen ollut autooni tyytyväinen. Varma peli siinä mielessä ettei ole jättänyt koskaan tielle ja todella miellyttävä ajaa silloin, kun auto on kunnossa! Tämän vuoksi en ole tohtinut alkaa vaihtamaan, koska tuskin se juuri yksilöä vaihtamalla paranee. Muuta kuin bemaria en edes ajattele, joten se on sitten siinä. Toki mielellään ajelisi pienemmillä kuluilla ja ettei tarvitsisi olla koko ajan sopimassa huoltoaikaa pajalle, mutta elämä on. Paras ohje on, että ei muuta kuin kovaa ajoa! Sillä ne murheet unohtuu.
            Last edited by huppu; 17-03-2013, 16:35. Reason: Lisäys
            BMW E46 318d 10/04

            Comment

            • Vecara
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 342
              • Rovaniemi

              #36
              Omaan 330d-manuaaliin tehty normaalihuoltojen lisäksi seuraavaa aikavälillä 5/2008-nykyhetki (187tkm-273tkm):

              * Termari
              * Alatukivarret eteen, päivitetty takimmaisiin heloihin powerflexit
              * Lisäjarruvalo
              * Jarrulevyt + palat ympäri
              * Etujarruletkut
              * Jarrunesteet
              * Jäähdytinnesteet
              * Moniurahihna
              * Imastoinninhihna
              * Kiristinrullat ym. hihnoille
              * Vesipumppu
              * Hehkut
              * Uudet xenon-polttimot alkuperäiset 4300 kelvin
              * Huohottimeen ns. vortex-suodatin
              * Akku 100Ah
              * "Koiranluut"
              * Kytkinpaketti (vauhtipyörä vielä kunnossa)
              * Kardaanin ristikkonivelet ym..
              * Polttoaineen siirtopumppu

              Erittäin tyytyväinen auton luotettavuuteen/käyttökustannuksiin. Suurin osa töistä/asennuksista tehty itse, ainoastaan hehkut, nesteiden vaihdot, termari + hihnat ja kytkinpaketti + voimalinjan nivelet teetetty liikkeessä. Öljyt + suodattimet olen vaihtanut noin 10 tkm:n välein, koska nykyisin ei juuri enempää ole vuosittain kilometrejä tullut.
              Last edited by Vecara; 11-02-2013, 21:55.
              ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

              Comment

              • nallekarhu
                Newbiemmer
                • Feb 2013
                • 10
                • Espoo

                #37
                Joopa joo.
                Aikamoisia listoja löytyy. Ja kustannuksia. Näyttää siltä, että yli sadan tuhannen kilometrin autoissa saattaapi pahimmillaan kulua 1500...2000 euroa/v huolto ja korjauskustannuksiin.
                Kun käytettyä harkitsee kannattaa varmaan ensiks kysellä tehtyjen korjausten listausta ja sen jälkeen tarkistaa tässä mukaan tulleiden luettelosta puuttuvat nimikkeet. Jotkut ovat saaneet parempia kappaleita ja "ylihuoltamalla" vikojen todennäköisyys vähenee.
                Näitä autoja myydään kuitenkin aika hyvin. Imagokin OK.

                Kiitos tähän astisista.

                Antakaa vaan tulla kaikki muutkin mitä kokemuksia on. Sekä hyviä että vähemmän hyviä.

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #38
                  BMW-huoltolista täällä: KLIK. Jarruneste kahden vuoden välein, jäähdytysneste neljän vuoden välein.

                  Jos et halua itse tehdä mutta hiukan säästää, niin viet osat mukana vaikka merkkikorjaamolle. Kyllä niitä työn osuus kiinnostaa.

                  Tyyppivikoina vielä:

                  - takavalojen maadoituskaapelin liitin alimitoitettu --> sulaa ajan saatossa --> hyvä tehdä ohitus jo ennen sulamista
                  - takaluukun johtosarja kumisukan sisällä kuluu, kaapelin muovipinta rapisee tai voi johtimet katketakin. Tämä tosin koskee myös E39/E6x joten ei ole vain E46:n ongelma.
                  Last edited by MNi; 12-02-2013, 15:37.

                  Comment

                  • Vecara
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 342
                    • Rovaniemi

                    #39
                    Originally posted by nallekarhu View Post
                    Joopa joo.
                    Aikamoisia listoja löytyy. Ja kustannuksia. Näyttää siltä, että yli sadan tuhannen kilometrin autoissa saattaapi pahimmillaan kulua 1500...2000 euroa/v huolto ja korjauskustannuksiin.
                    Kun käytettyä harkitsee kannattaa varmaan ensiks kysellä tehtyjen korjausten listausta ja sen jälkeen tarkistaa tässä mukaan tulleiden luettelosta puuttuvat nimikkeet. Jotkut ovat saaneet parempia kappaleita ja "ylihuoltamalla" vikojen todennäköisyys vähenee.
                    Näitä autoja myydään kuitenkin aika hyvin. Imagokin OK.

                    Kiitos tähän astisista.

                    Antakaa vaan tulla kaikki muutkin mitä kokemuksia on. Sekä hyviä että vähemmän hyviä.
                    Kyllähän näihin yli 10 vuotta vanhoihin autoihin on melkeimpä pakko osata itse tehdä jotakin, muutoin tuo 1500€-2000€/vuosi huoltokustannuksiin on varmasti lähellä totuutta (oma talous ei ainakaan kestäisi moista).

                    Eipä tuossa omassa listassani ole oikeastaan kuin kytkinpaketin + kardaanin nivelten vaihtaminen hieman *ituttanut, niihin meni yhteensä joku 1 100€ töineen.

                    Polttoaineen siirtopumpun sai alkuperäisosana alle 200€ KL-varaosista ja vaihto oli 30 minuutin homma.

                    Jos 330i/d-malliin päätyy, kannattaa huomioida, että minimirengaskoko on sitten 17", merkkirenkailla 225/45-koko talvirenkaiksi kustantaa melkeimpä minimissään sen 800€/kierros (omat Contit vuosi sitten tingittynä tasan 900€).

                    Lisäyksenä vielä, että viimeisimmässä "katsastushuollossa" Saksassa oli vaihdettu takaiskunvaimentimet ja jouset kilometreillä 182tkm.
                    ** S203 C250 CDI 4Matic ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      #40
                      Kyllä se näin tuppaa olemaan, että automalli joka ylittää Suomalaisen autokannan keski-iän alkaa jo vaatimaan sitä huoltoa. Mutta en usko että löytyy yhtää autoa, joka tässä iässä olisi yhtään vähemmän huoltoa vaativa ja josta ei löytyisi niitä "tyyppivikoja" tai pirun kalliita osia/kokonaisuuksia. Ja mitä enemmän on varusteita jo vakiona, sitä enemmän on myös huoltokohteita vanhemmiten.

                      Varmuutta ja halpoja osia saa kun ostaa sen 90-luvun Corollan ja on tyytyväinen!
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • nallekarhu
                        Newbiemmer
                        • Feb 2013
                        • 10
                        • Espoo

                        #41
                        Koen mukavana sen, että porukka tai ainakin selvästi suurin osa tykkää pitää hankkimansa autot vaikka rahaa kuluu paljonkin.
                        Monilla on kaiken lisäksi monen aikaisemman bemarin historia eli merkissä on pysytty. Lada on aikanaan vaatinut toisenlaista uskollisuutta. Jos siihen erehtyi, kukaan ei sitä huolinut vaihdossa mihinkään muuhun.

                        Porukka tykkää selvästi.

                        Kaikki kokemukset ovat edelleen hyvin tervetulleita. Monet teistä ovat paneutuneet asiaan ja antaneet hyvää tietoa. Kiitos.

                        Comment

                        • ///Jone
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2009
                          • 1281
                          • HKI

                          #42
                          Vikoja/kulutusosia 185-196tkm 318i

                          Jarrulevyt+palat eteen n.80€
                          Eteen tukivarret+puslat n.300€
                          Takapyöränlaakeri n.100€
                          Airbagin tunnistematto n.120€
                          Oven "vesisulku" päästi vettä kuskinovesta
                          Startti

                          Yht. ~800€/11tkm

                          Ja ennakoitavana huoltona vesipumppu, termostaatti, paisuntasäiliön korkki, nesteet ja apulaitehihnat.
                          Last edited by ///Jone; 12-02-2013, 22:22. Reason: Startti lisätty
                          ______________________
                          Nykyinen:
                          Model 3

                          BMW:t vuodesta 2009:
                          i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                          Comment

                          • Wille330
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2010
                            • 60
                            • Etelä-Suomi

                            #43
                            Aivan

                            Kauhea paska.. itsellä hajoo kirjaimellisesti ihan kaikki. Elä helevetissä sekaannu näihin vehkeisiin ellet halua sellasta 800-1700 e/kk korjauskuluja.

                            Nimim. kaikki osat kohta vaihdettu moottoria ja vaihteistoa lukuun ottamatta ja rahaa varmaan palanut saman verran kuin mitä meni autoon ostettaessa..en edes uskalla laskea..
                            BMW 330 D Touring M-Sport II e46 -02 M-Sportfahrwerk + H&R, Harman/Kardon

                            Comment

                            • Matte1411
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2012
                              • 75
                              • Jyväskylä

                              #44
                              Itsellä tuolla nelikutosella ajettu 226tkm, itse ajanut n. 9tkm eikä ole tarvinnut mitään korjata. Edellinen omistaja puhui että ainoat korjaukset mitä hänenkään piti tehdä oli katalysaattori ja etujarruletkut. Tietysti jos alkais oikein hifistelemään niin ainahan laitettavaa löytyy mm. perän apurungosta alkaa joku pusla(t) olla luonnollisesti lopussa kun tumpsahtelee. Eihän nämä uusia ole.
                              BMW E46 320i -99
                              BMW E30 320i -85

                              Comment

                              • Paabo
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 4324
                                • Lapinlahti City

                                #45
                                Originally posted by Wille330 View Post
                                Kauhea paska.. itsellä hajoo kirjaimellisesti ihan kaikki. Elä helevetissä sekaannu näihin vehkeisiin ellet halua sellasta 800-1700 e/kk korjauskuluja.

                                Nimim. kaikki osat kohta vaihdettu moottoria ja vaihteistoa lukuun ottamatta ja rahaa varmaan palanut saman verran kuin mitä meni autoon ostettaessa..en edes uskalla laskea..

                                Katsohan muillakin huonohkoja kokemuksia e46.sesta Eipä yllätä, kyseessä on kuitenkin paskin BMW mitä ikinä markkinoille on tuotu...
                                E39 M5

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎