Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 luotettavuus

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Latest Activity

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MarQu
    replied
    Originally posted by ///Jone View Post
    Ettei johtuisi hajonneesta paisarinkorkista. :think
    +1
    itse asiassa jo neljässä e46 mitä oon nähny niin joko paisari/syyläri on mosahtanu tai se on pullistunu. Juurikin rikki olevan korkin johdosta. Uusi korkki maksaa alta 20e ja se kannattaa vaihtaa heti kun auton hankkii jos sitä ei ole hetki sitten varmuudella vaihdettu. Itelläkin on tulossa molempiin perheen autoihin uudet korkit.

Leave a comment:

• karitammi
    replied
    paisuntasäiliö ei ole ihan kuten autoissa yleensä, vapaa ilmatila muuta jäähdytyssysteemiä ylempänä, vaan se on vähän omintakeisesti syylärinkyljessä. Luulisin, että on herkkä myös veden määrälle. Jos korkki on jumissa ja järjestelmä vettä täynnä, jostain pettää varmasti. Yritän itse olla ylitäyttämättä, koska ilma joustaa paremmin. Sori OT, omaan 325 avoon tulee niin vähän kilsoja, ettei pysty sanomaan luotettavuudesta. Öljyä ja bensaakin menee hiukan enemmän kuin olen tottunut, mutta kilsojakin on kohta 200 tkm.

Leave a comment:

• MNi
    replied
    Originally posted by ämxä View Post
    Mulla oli paisuntasäiliössä reikä ja vissii taas mistä helvetistä johtuu? katastus ukkoki sano että ollu paljo e46:sisa näitä jähäri nestee vuotoja
    Paisari on kuitenkin neliskanttinen väkerrys ja vaan muovia, ei se määräänsä enempää kestä. Kuten todettiin, korkki on hyvä vaihtaa ajoissa, se toimii varaventtiilinä.

Leave a comment:

• Toppi
    replied
    Originally posted by Joonas.k View Post
    Toppi: Mistä ihmeestä olet keksinyt, että jakolaatikot hajoilee??? Itse en ole kuullut yhdestäkään hajonneesta. Ja Laakkosen herttoniemen pisteestä ei ole koskaan edes sellasta myyty!
    Kuten sanoin: Henkilökohtaista kokemusta ei ole. Kaverilla jakolaatikko tuhoutui ja toisessta autossa piti meteliä. Oli selvittäny asiaa ja sano, että tuon ikäisen penarin jakolaatikko on herkkä rikkoutumaan. Tottakai / varmasti täytyy olla kuskissaki vika jos sen rikkoo. Mainittin ihan vaan sen takia, että ostaja tietää mitä voi olla edessä.

Leave a comment:

• ///Jone
    replied
    Originally posted by ämxä View Post
    Mulla oli paisuntasäiliössä reikä ja vissii taas mistä helvetistä johtuu? katastus ukkoki sano että ollu paljo e46:sisa näitä jähäri nestee vuotoja
    Ettei johtuisi hajonneesta paisarinkorkista. :think

Leave a comment:

• ämxä
    replied

Leave a comment:

• Iltsu
    replied
    Kyllähän jos e46 (diesel)vessan hankkii, niin on hyvä varautua tonnilla-parilla per vuosi tekemään remppaa jos ostaa sellasen mihin ei oo vaihdettu kun jarruja, öljyjä ja suodattimia...

Nyt viimeksi eilen meni kampuran hihnapyörä.
    Mitä muuta isompaa mieleen tulee niin alatukivarret, iskarit, raidetangot, koiranluut, puslia, termarit, hehkut ja hehkuyksikkö, moottorin tukikumit, pakoputken värähtelynvaimennin ja akku vaihdettu. Kuluvia osiahan noi suurin osa tietty on...Odotan sitä päivää kun leikkaa suutin/laatikko/turbo kiinni

Leave a comment:

• vize
    replied
    Kerätäänkö tänne näitä kokemuksia? Noh omat:

-01 318i m43 touring. Omistanu alle puolivuotta. 216tkm-222tkm.

Vaihdettu:

Huohottajan letkuja = oli poikki

Moniurahihnat, rullat kiristimet = piti ääntä

Täys kansiremontti. (uudet hilppeet, tiivisteet, koneistukset) = pamahti kansipultti poikki. Tiedossa toinenki tapaus, josta juuri samasta kohtaa kansipultti katkennu.

Muuten pelittäny kyllä iha ok.

Leave a comment:

• Joonas.k
    replied
    Toppi: Mistä ihmeestä olet keksinyt, että jakolaatikot hajoilee??? Itse en ole kuullut yhdestäkään hajonneesta. Ja Laakkosen herttoniemen pisteestä ei ole koskaan edes sellasta myyty!

Leave a comment:

• kuoppala
    replied
    E46 320dat vm 2002

Ollut itselllä 1,5v/ 184500-219000=34500km
    vaihdetut osat

-Termostaatit
    -Ilmastoinnin siili
    -Jäähdytin nesteet
    nämä takuun piikkiin lasku 420e oem osat

-takajarrupalat (20e)
    -etuiskarit tarvike (200e)
    -koiranluut (n:25e)
    -3x öljy/suodatinhuolto (yht n:300e)
    -Moottorin tukikumit (100e)

työt tehty itse poislukien termari/siilihomma.

Omat huollot/rempat maksaneet 645e +termarihomma 420e.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Ei mulla ainakaan ole mitään ongelmia jakolaatikossa enkä muutenkaan ole sellaisista ongelmista kuullut.

Leave a comment:

• Supa
    replied
    No on sekin kuluva osa mutta kyllä etuvetareita saa silti useammin vaihtaa kun jakolaatikoita.

Leave a comment:

• Toppi
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Onko nuissa 330XI manuaali malleissa paljonkin enemmän vikaherkkyyttä verrattuna perus takavetoiseen vastaavaan?
    Ei oo omakohtaista kokemusta, mutta kuulemma jakolaatikot ei meinaa kestää, ja on kallis korjata jos se menee rikki. Jos tuollasta oot hakemasa, niin kannattaa kuunnella tarkkaan ääntääkö jakolaatikko.

Leave a comment:

• asis
    replied
    Onko nuissa 330XI manuaali malleissa paljonkin enemmän vikaherkkyyttä verrattuna perus takavetoiseen vastaavaan?

Leave a comment:

• Paabo
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Kyllä ne perän kiinitykset repeää lähes poikkeuksetta sen takia että ei vaihdeta apurungon puslia ajoissa ja paskana olevat puslat aiheuttaa sen että apurunku pääsee elämään ja hakkaamaan nuo kiinitykset irti ajansaatossa.
    Eli on kyllä semmonen asia mikä kannattaa tehdä ajoissa eikä odottaa että rupeaa pitämään ääntä. Kaikkiin e46:siin mitä olen omistanut (3kpl) + e36:seen olen nuo vaihtanut ja ainoastaan yhdessä oli pientä murtumaa havaittavissa pohjassa, siinä olikin kumit siinä kunnossa että kun pultin irroitti niin tippui keskiosa irti puslasta

Mikä siinä vanhassa tehostimessa oli mennyt rikki? Siis pumppu vai itse hammastanko? Mitä sieltä? Kyllä siellä varmasti on jokin muu ongelma mikä kannattaa selvittää.
    Paskaa kierrossa, säiliön pohjan suodatin tukossa, sekotettu vääriä nesteitä keskenään tmv?
    Ei pitäisi itekseen noin hajota.
    Paha vastata, kun en itse kertaakaan päässyt näkemään tehostinta. Jos en väärin muistan niin sama vika oli molemmilla kerroilla, että poikki olisi mennyt. Tätä en kyllä voi allekirjoittaa, kun en mieleen painanut. Nimenomaan ei pitäisi itekseen hajota. Toki perän repeämiseen johtavia syitä varmasti on. 200tkm oli ajettu kun tämä tapahtui, varmasti osittain olisi nuilla puslien vaihdoilla asiaa voinut estää. Ja en herneitä ole vetänyt mistään, se vaan kummasti syö miestä pitemmän päälle, kun oikeasti huoltaa/huollattaa autonsa ja muutenkin pitää kunnossa. Vaan aina näistä oppii, tuli kaksi e46.sta yhdellä kertaa....ensimmäinen ja viimeinen...

Leave a comment:

Working...
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎