Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 luotettavuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Supa
    replied
    Originally posted by Paabo View Post
    Kerro mulle, mitenkä korjaat etukäteen ehjää ohjaustehostinta?Näitäkin tehostimia on kolmas menossa minun aikana vai vaihteletko sinä ehjiä osia huviksesi? Pitäsköhän vaihdella laturi huomenna ihan vaan vaihtamisen ilosta? Jokaisen lasku ollut töineen 500e.Tai hitsaat perää ennen kuin se on revennyt? Kai ihminen kuvittelee, että normaali autossa perän pitäisi pysyä korissa kiinni?:think Eikä auto ole koskaan tielle levinnyt, auto on huollettu 10tkm välein. Joskus sitä 10tkm ei ole päästy, kun on pakko ollut huoltaa aikaisemmin.
    Kyllä ne perän kiinitykset repeää lähes poikkeuksetta sen takia että ei vaihdeta apurungon puslia ajoissa ja paskana olevat puslat aiheuttaa sen että apurunku pääsee elämään ja hakkaamaan nuo kiinitykset irti ajansaatossa.
    Eli on kyllä semmonen asia mikä kannattaa tehdä ajoissa eikä odottaa että rupeaa pitämään ääntä. Kaikkiin e46:siin mitä olen omistanut (3kpl) + e36:seen olen nuo vaihtanut ja ainoastaan yhdessä oli pientä murtumaa havaittavissa pohjassa, siinä olikin kumit siinä kunnossa että kun pultin irroitti niin tippui keskiosa irti puslasta

    Mikä siinä vanhassa tehostimessa oli mennyt rikki? Siis pumppu vai itse hammastanko? Mitä sieltä? Kyllä siellä varmasti on jokin muu ongelma mikä kannattaa selvittää.
    Paskaa kierrossa, säiliön pohjan suodatin tukossa, sekotettu vääriä nesteitä keskenään tmv?
    Ei pitäisi itekseen noin hajota.

    Leave a comment:


  • dabbe
    replied
    sori, mitään herneitä nyt ollu tarkotus järjestää nenääsi. Jos nyt luet tarkasti mitä kirjoitin.

    "Kävi nyt vaan mielessä että, maanantaikipale vai ajetaanko sillä aina niin kauan että levii tielle kunnes lasku on tähtitieteellinen sen sijaan että korjaisi ajoissa?"

    Mainitsemasi 10k nyt kuulostaa vaan niin tähtitieteelliseltä mun korvaan, mut sun auto.
    Last edited by dabbe; 23-02-2013, 09:33.

    Leave a comment:


  • Paabo
    replied
    Originally posted by dabbe View Post
    ehkä OT, mutta mikset erottele mitä siihen on laitettu 7000€ edestä? Kuulostaa aika poskettomalta summalta, kun tutuilla noi autot taas kestäny yhtälailla kun muut automerkit.

    Kävi nyt vaan mielessä että, maanantaikipale vai ajetaanko sillä aina niin kauan että levii tielle kunnes lasku on tähtitieteellinen sen sijaan että korjaisi ajoissa?
    Kerro mulle, mitenkä korjaat etukäteen ehjää ohjaustehostinta?Näitäkin tehostimia on kolmas menossa minun aikana vai vaihteletko sinä ehjiä osia huviksesi? Pitäsköhän vaihdella laturi huomenna ihan vaan vaihtamisen ilosta? Jokaisen lasku ollut töineen 500e.Tai hitsaat perää ennen kuin se on revennyt? Kai ihminen kuvittelee, että normaali autossa perän pitäisi pysyä korissa kiinni?:think Eikä auto ole koskaan tielle levinnyt, auto on huollettu 10tkm välein. Joskus sitä 10tkm ei ole päästy, kun on pakko ollut huoltaa aikaisemmin.

    Leave a comment:


  • dabbe
    replied
    ehkä OT, mutta mikset erottele mitä siihen on laitettu 7000€ edestä? Kuulostaa aika poskettomalta summalta, kun tutuilla noi autot taas kestäny yhtälailla kun muut automerkit.

    Kävi nyt vaan mielessä että, maanantaikipale vai ajetaanko sillä aina niin kauan että levii tielle kunnes lasku on tähtitieteellinen sen sijaan että korjaisi ajoissa?

    Leave a comment:


  • Paabo
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Sulla kyllä melkoisen huono tuuri sattui tuon kanssa. Et ilmeisesti ite ole hirveästi laittanut, jos 7000 € meni? Sisältykö tohon korisarjakin + maaluutus?

    Mietin vaan et 7000 € jos laittaa osiaan ja saa tehtyyn ite, tai ees kaverilal tietätettyyn, niin sillä kyllä laittaa jo korempasta alustaan lähtiin kaiken uusiksi.


    Osathan on hyvinkin kohtuuhintaisia. Esim tyyppivika ohjaustehtostin: 160 € ja asennus max tunti.
    Lähes kaikki on laitettu huolloissa, kun ei tiloja ole ollut. Onneks tähän tulee muutos ja on osittain tullutkin niin ei ole tarvinnut enää turvautua liikkeisiin. En oo kuitteja laskenut lähempänä 10 000e on totuus kaikesta mitä oon laittanut. 7000e on pelkistä korjauksista... Suattaa muutaman kerran aurinko närreen kiertää ennen kuin mulle toista e46.sta tulee...

    Leave a comment:


  • M325i
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Mulla E46 320:ssa ½v aikana piti mm. laittaa bensaa tankkiin ja maksaa vakuutuksia muutamaan otteeseen.

    Leimalle vaihdettiin etujarruletkut, siinäpä ne viat sitten olikin.

    Tätä topiccia kun lukee niin väistämättä tulee mieleen että tuntuu nuo viat olevan dieseleissä
    Varmasti dieseli vaatii enemmän korjausta/huoltoa kun kilometrejäkin tulee reilusti enemmän yleensä kun bensaversioihin.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by rizzo View Post
    Mulla E46 320:ssa ½v aikana piti mm. laittaa bensaa tankkiin ja maksaa vakuutuksia muutamaan otteeseen.

    Leimalle vaihdettiin etujarruletkut, siinäpä ne viat sitten olikin.

    Tätä topiccia kun lukee niin väistämättä tulee mieleen että tuntuu nuo viat olevan dieseleissä
    Ka ei nuo diisselit meidän köyhien autoja ole

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Mulla E46 320:ssa ½v aikana piti mm. laittaa bensaa tankkiin ja maksaa vakuutuksia muutamaan otteeseen.

    Leimalle vaihdettiin etujarruletkut, siinäpä ne viat sitten olikin.

    Tätä topiccia kun lukee niin väistämättä tulee mieleen että tuntuu nuo viat olevan dieseleissä

    Leave a comment:


  • Elfving
    replied
    11,5 vuotta ollut sama peli ja en vaihda.

    Toki käyttöosia on mennyt ja tyyppivikojenkin kanssa jonkun kerran tutuksi tullut,mutta kaikkinensa parhain ostos(heti E30pisteni jälkeen)

    Auto on toki kevyellä käytöllä ja sen yhden kerran taisin tälle talvelle polkaista sivuluisua,mutta meilläpäin liippiautot ja työkalut onkin erikseen.



    Lunastukseen jos menisi,niin itkun puhaltaisin.
    Hyvä peli.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Originally posted by Paabo View Post
    -Perä revennyt irti.
    -Kolmas ohjaustehostin menossa
    -Kaikki perus tyyppiviat, vaihdekepin keskittäminen, airbag, anturiviat,käyntihäiriöt,veden vuodot jalkatilaan. Vieläkö tarviit lisää?
    + sitten kaikkia mahdolliset kuluvat osat ja myös ne jotka harvemmin menee. Eli täydellisesti läpi käyty.

    Vaan kahden vuoden aikana vähemmän ollut niitä ongelmia, vaan kyllä se miestä söi kun kolmeen vuoteen 7000e edestä autoa huollat. Joten uskallan väittää, että minulla on oikeus sanoa e46 olevan paskinta mitä Bmw on ikinä tehtaalta ulos saanut.

    Edit. Ostakaa hyvä auto.
    Sulla kyllä melkoisen huono tuuri sattui tuon kanssa. Et ilmeisesti ite ole hirveästi laittanut, jos 7000 € meni? Sisältykö tohon korisarjakin + maaluutus?

    Mietin vaan et 7000 € jos laittaa osiaan ja saa tehtyyn ite, tai ees kaverilal tietätettyyn, niin sillä kyllä laittaa jo korempasta alustaan lähtiin kaiken uusiksi.


    Osathan on hyvinkin kohtuuhintaisia. Esim tyyppivika ohjaustehtostin: 160 € ja asennus max tunti.

    Leave a comment:


  • mmie
    replied
    Säännöllisesti huollettu 170tkm -00 328, reiluun vuoteen ei mitään ongelmia.
    ASC vaan on syöny takajarrulevyt kohta vaihto kuntoon.

    Leave a comment:


  • Petteri80
    replied
    Originally posted by Paabo View Post
    Katsohan muillakin huonohkoja kokemuksia e46.sesta Eipä yllätä, kyseessä on kuitenkin paskin BMW mitä ikinä markkinoille on tuotu...
    Höpö höpö.. Jos muutamalla on sattunu maanantai kappale ei se sitä tarkoita et kaikki E46 on automaattisesti paskoja

    Itsellä toinen E46 menossa ja ihan samalla tavalla on vikoja ollut kun esim. E30 joita myös ollu pari kpl, kuin myös muun merkkisissä autoissa.

    Leave a comment:


  • Paabo
    replied
    Originally posted by Wille330 View Post
    Kauhea paska.. itsellä hajoo kirjaimellisesti ihan kaikki. Elä helevetissä sekaannu näihin vehkeisiin ellet halua sellasta 800-1700 e/kk korjauskuluja.

    Nimim. kaikki osat kohta vaihdettu moottoria ja vaihteistoa lukuun ottamatta ja rahaa varmaan palanut saman verran kuin mitä meni autoon ostettaessa..en edes uskalla laskea..

    Katsohan muillakin huonohkoja kokemuksia e46.sesta Eipä yllätä, kyseessä on kuitenkin paskin BMW mitä ikinä markkinoille on tuotu...

    Leave a comment:


  • Matte1411
    replied
    Itsellä tuolla nelikutosella ajettu 226tkm, itse ajanut n. 9tkm eikä ole tarvinnut mitään korjata. Edellinen omistaja puhui että ainoat korjaukset mitä hänenkään piti tehdä oli katalysaattori ja etujarruletkut. Tietysti jos alkais oikein hifistelemään niin ainahan laitettavaa löytyy mm. perän apurungosta alkaa joku pusla(t) olla luonnollisesti lopussa kun tumpsahtelee. Eihän nämä uusia ole.

    Leave a comment:


  • Wille330
    replied
    Aivan

    Kauhea paska.. itsellä hajoo kirjaimellisesti ihan kaikki. Elä helevetissä sekaannu näihin vehkeisiin ellet halua sellasta 800-1700 e/kk korjauskuluja.

    Nimim. kaikki osat kohta vaihdettu moottoria ja vaihteistoa lukuun ottamatta ja rahaa varmaan palanut saman verran kuin mitä meni autoon ostettaessa..en edes uskalla laskea..

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎