Vikoja/kulutusosia 185-196tkm 318i
Jarrulevyt+palat eteen n.80€
Eteen tukivarret+puslat n.300€
Takapyöränlaakeri n.100€
Airbagin tunnistematto n.120€
Oven "vesisulku" päästi vettä kuskinovesta
Startti
Yht. ~800€/11tkm
Ja ennakoitavana huoltona vesipumppu, termostaatti, paisuntasäiliön korkki, nesteet ja apulaitehihnat.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 luotettavuus
Collapse
X
-
Koen mukavana sen, että porukka tai ainakin selvästi suurin osa tykkää pitää hankkimansa autot vaikka rahaa kuluu paljonkin.
Monilla on kaiken lisäksi monen aikaisemman bemarin historia eli merkissä on pysytty. Lada on aikanaan vaatinut toisenlaista uskollisuutta. Jos siihen erehtyi, kukaan ei sitä huolinut vaihdossa mihinkään muuhun.
Porukka tykkää selvästi.
Kaikki kokemukset ovat edelleen hyvin tervetulleita. Monet teistä ovat paneutuneet asiaan ja antaneet hyvää tietoa. Kiitos.
Leave a comment:
-
-
Kyllä se näin tuppaa olemaan, että automalli joka ylittää Suomalaisen autokannan keski-iän alkaa jo vaatimaan sitä huoltoa. Mutta en usko että löytyy yhtää autoa, joka tässä iässä olisi yhtään vähemmän huoltoa vaativa ja josta ei löytyisi niitä "tyyppivikoja" tai pirun kalliita osia/kokonaisuuksia. Ja mitä enemmän on varusteita jo vakiona, sitä enemmän on myös huoltokohteita vanhemmiten.
Varmuutta ja halpoja osia saa kun ostaa sen 90-luvun Corollan ja on tyytyväinen!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nallekarhu View PostJoopa joo.
Aikamoisia listoja löytyy. Ja kustannuksia. Näyttää siltä, että yli sadan tuhannen kilometrin autoissa saattaapi pahimmillaan kulua 1500...2000 euroa/v huolto ja korjauskustannuksiin.
Kun käytettyä harkitsee kannattaa varmaan ensiks kysellä tehtyjen korjausten listausta ja sen jälkeen tarkistaa tässä mukaan tulleiden luettelosta puuttuvat nimikkeet. Jotkut ovat saaneet parempia kappaleita ja "ylihuoltamalla" vikojen todennäköisyys vähenee.
Näitä autoja myydään kuitenkin aika hyvin. Imagokin OK.
Kiitos tähän astisista.
Antakaa vaan tulla kaikki muutkin mitä kokemuksia on. Sekä hyviä että vähemmän hyviä.
Eipä tuossa omassa listassani ole oikeastaan kuin kytkinpaketin + kardaanin nivelten vaihtaminen hieman *ituttanut, niihin meni yhteensä joku 1 100€ töineen.
Polttoaineen siirtopumpun sai alkuperäisosana alle 200€ KL-varaosista ja vaihto oli 30 minuutin homma.
Jos 330i/d-malliin päätyy, kannattaa huomioida, että minimirengaskoko on sitten 17", merkkirenkailla 225/45-koko talvirenkaiksi kustantaa melkeimpä minimissään sen 800€/kierros (omat Contit vuosi sitten tingittynä tasan 900€).
Lisäyksenä vielä, että viimeisimmässä "katsastushuollossa" Saksassa oli vaihdettu takaiskunvaimentimet ja jouset kilometreillä 182tkm.
Leave a comment:
-
-
BMW-huoltolista täällä: KLIK. Jarruneste kahden vuoden välein, jäähdytysneste neljän vuoden välein.
Jos et halua itse tehdä mutta hiukan säästää, niin viet osat mukana vaikka merkkikorjaamolle. Kyllä niitä työn osuus kiinnostaa.
Tyyppivikoina vielä:
- takavalojen maadoituskaapelin liitin alimitoitettu --> sulaa ajan saatossa --> hyvä tehdä ohitus jo ennen sulamista
- takaluukun johtosarja kumisukan sisällä kuluu, kaapelin muovipinta rapisee tai voi johtimet katketakin. Tämä tosin koskee myös E39/E6x joten ei ole vain E46:n ongelma.Last edited by MNi; 12-02-2013, 14:37.
Leave a comment:
-
-
Joopa joo.
Aikamoisia listoja löytyy. Ja kustannuksia. Näyttää siltä, että yli sadan tuhannen kilometrin autoissa saattaapi pahimmillaan kulua 1500...2000 euroa/v huolto ja korjauskustannuksiin.
Kun käytettyä harkitsee kannattaa varmaan ensiks kysellä tehtyjen korjausten listausta ja sen jälkeen tarkistaa tässä mukaan tulleiden luettelosta puuttuvat nimikkeet. Jotkut ovat saaneet parempia kappaleita ja "ylihuoltamalla" vikojen todennäköisyys vähenee.
Näitä autoja myydään kuitenkin aika hyvin. Imagokin OK.
Kiitos tähän astisista.
Antakaa vaan tulla kaikki muutkin mitä kokemuksia on. Sekä hyviä että vähemmän hyviä.
Leave a comment:
-
-
Omaan 330d-manuaaliin tehty normaalihuoltojen lisäksi seuraavaa aikavälillä 5/2008-nykyhetki (187tkm-273tkm):
* Termari
* Alatukivarret eteen, päivitetty takimmaisiin heloihin powerflexit
* Lisäjarruvalo
* Jarrulevyt + palat ympäri
* Etujarruletkut
* Jarrunesteet
* Jäähdytinnesteet
* Moniurahihna
* Imastoinninhihna
* Kiristinrullat ym. hihnoille
* Vesipumppu
* Hehkut
* Uudet xenon-polttimot alkuperäiset 4300 kelvin
* Huohottimeen ns. vortex-suodatin
* Akku 100Ah
* "Koiranluut"
* Kytkinpaketti (vauhtipyörä vielä kunnossa)
* Kardaanin ristikkonivelet ym..
* Polttoaineen siirtopumppu
Erittäin tyytyväinen auton luotettavuuteen/käyttökustannuksiin. Suurin osa töistä/asennuksista tehty itse, ainoastaan hehkut, nesteiden vaihdot, termari + hihnat ja kytkinpaketti + voimalinjan nivelet teetetty liikkeessä. Öljyt + suodattimet olen vaihtanut noin 10 tkm:n välein, koska nykyisin ei juuri enempää ole vuosittain kilometrejä tullut.Last edited by Vecara; 11-02-2013, 20:55.
Leave a comment:
-
-
318d
Kun autoni tuli Saksasta lokakuussa 2009 oli mittarissa 139.200km.
- alkuun asennettiin lohkolämmitin (141.347km)
- termostaatti (n. 147.000km)
- etu vas. jarrusatula, etujarrupalat, etujarrulevyt, tunnistin (n. 150.000km)
- etualatukivarsien takahelat (164.000km)
- kytkinpaketti, kaksoismassavauhtipyörä, katalysaattori etu, EGR termostaatti (166.300km)
- 4 x hehkutulpat (167.800km)
- sisätilanlämmitin (172.704km)
- takaiskunvaimentimet, takatukivarren ylähela (173.263km)
- etujarrulevyt, etuiskunvaimentimien yläpäät (176.197km)
- etukoiranluut, takaiskunvaimentimien yläpäät (196.285km)
- takakoiranluut (198.600km)
- kardaanin kuminivel, kardaanin keskihela, takakelkan ja takatukivarsien puslat 13 kpl (208.989km)
- MAF, huohotin, takajarrulevyt, takajarrupalat, takajarrukengät, käsijarruvaijerit, (209.062km)
- 4 x hehkutulpat ja hehkujen ohjauslaite (211.801km)
- takaiskunvaimentimet (212.911km)
- ilmastoinnin siili, takakallistuksenvakaajan runkopuslat ja koiranluut (213.831km)
- 1. ja 2. suuttimet + ahtopaineanturi (n. 214.000km)
Lisäksi on vaihdettu etulyhtyjen lasit, etujarruletkut, jarrunesteet, toinen takakontin kaasujousi, takavalojen isommat polttimokannat ja uudet johdot juotettu entisiin liittimineen, manuaalilaatikon öljyt, peräöljyt sekä Exide 100 Ah (145 €) akku alkuperäisen tilalle v. 2010. Myös takaluukulle menevää johtosarjaa on paikkailtu moneen kertaan, kun johtoja mennyt poikki
Rahaa palanut remontteihin, varaosiin ja määräaikaishuoltoihin 3,5 v. aikana n. 8450 €. Pienempiä alustaremontteja ja mm. iso puslaremontti teetetty paikallisten alan opiskelijoiden työstettävänä. Tällä on säästänyt todennäköisesti tuhansia euroja. Paikan opettaja on bemaristi, joten olen luottanut hänen tietämykseensä. Muutoin olen käyttänyt ei merkkiliike-pajaa vaativampien hommien (kuten moottoripuolen) hoitamiseen.
Tästä kaikesta huolimatta olen ollut autooni tyytyväinen. Varma peli siinä mielessä ettei ole jättänyt koskaan tielle ja todella miellyttävä ajaa silloin, kun auto on kunnossa! Tämän vuoksi en ole tohtinut alkaa vaihtamaan, koska tuskin se juuri yksilöä vaihtamalla paranee. Muuta kuin bemaria en edes ajattele, joten se on sitten siinä. Toki mielellään ajelisi pienemmillä kuluilla ja ettei tarvitsisi olla koko ajan sopimassa huoltoaikaa pajalle, mutta elämä on. Paras ohje on, että ei muuta kuin kovaa ajoa! Sillä ne murheet unohtuu.
Leave a comment:
-
-
Itsellä meni uusiks ex 320d faceliftissä normaali öljynvaihtojen yms lisäksi:
- kardaanin tukilaakerit
- kardaanin tasapainoittaminen
- kardaanin rättinivel
- vaihdelaatikon puslat
- vaihdelaatikon tukikumit/moottorin
- kampiakselin tiiviste vaihdelaatikon päähän (oli vuotanut öljyä kytkinkoppaan)
- kytkin
- kaksoismassavauhtipyörä
- turbo
- ohjaustehostin
- kampiakselin päähän hihnapyörä (vibration damper)
- hihnan kiristin
- iskarit loppu -> alustasarja
Kaikki edellämainitut on kuluvia osia mutta kyllä noihinkin sai rahaa uppoamaan joku 4000-6000€ puolentoista vuoden aikana. Kokemuksella voin sanoa että, jos auto tärisee koeajolla, jättäisin ostamatta.Last edited by janne30; 11-02-2013, 21:30.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Paabo View Post-Perä revennyt irti.
-Kolmas ohjaustehostin menossa
-Kaikki perus tyyppiviat, vaihdekepin keskittäminen, airbag, anturiviat,käyntihäiriöt. Vieläkö tarviit lisää?
+ sitten kaikkia mahdolliset kuluvat osat ja myös ne jotka harvemmin menee. Eli täydellisesti läpi käyty.
Vaan kahden vuoden aikana vähemmän ollut niitä ongelmia, vaan kyllä se miestä söi kun kolmeen vuoteen 7000e edestä autoa huollat. Joten uskallan väittää, että minulla on oikeus sanoa e46 olevan paskinta mitä Bmw on ikinä tehtaalta ulos saanut.
Edit. Ostakaa hyvä auto.
Noin huonoa säkää ei toivoisi kenellekään. Jo vain on enemmän kuin runsaat perusteet paskalausunnon antamiselle. Miten voi yhteen autoon osua kaikki tuo. Onko nuo nimenomaan E46 mallin tyyppivikoja vai just sulle sattuneen yksilön vikoja.
Mitä muita tyyppivikoja on E46:ssa. Luettelo kiinnostaa kovasti.
Leave a comment:
-
-
Paskaa tai ei mutta ymmärrän harmistuksesi kun olet itse joutunut kaikki tyyppiviat korjaamaan, eikä jakaantunut aikaisemmille omistajille jne. Ketä tahansa söisi. Melkoinen maanantaikappale sulle sattunut, vaikka nyt yksityiskohtia tietämättä sanonkin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by nallekarhu View PostMitä on tapahtunut, kun noin vakaan mielipiteen lausahdit?
-Perä revennyt irti.
-Kolmas ohjaustehostin menossa
-Kaikki perus tyyppiviat, vaihdekepin keskittäminen, airbag, anturiviat,käyntihäiriöt,veden vuodot jalkatilaan. Vieläkö tarviit lisää?
+ sitten kaikkia mahdolliset kuluvat osat ja myös ne jotka harvemmin menee. Eli täydellisesti läpi käyty.
Vaan kahden vuoden aikana vähemmän ollut niitä ongelmia, vaan kyllä se miestä söi kun kolmeen vuoteen 7000e edestä autoa huollat. Joten uskallan väittää, että minulla on oikeus sanoa e46 olevan paskinta mitä Bmw on ikinä tehtaalta ulos saanut.
Edit. Ostakaa hyvä auto.Last edited by Paabo; 17-02-2013, 07:50.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by NokiLeka View PostToukassa ongelmapaikka sähköjen osalta löytyy takaluukun saranan kohdalta, eli sieltä tuppaa hiertymään aikojen saatossa johdoista kuoret rikki ja aiheuttaa mitä erikoisempia vikoja takaluukussa. Mutta muuten ei ole sähkövikojen kanssa tarvinnut taistella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ///Jone View PostPelkääjän puolen airbag tunnistematto alkaa herjaamaan varmaan jokaisessa? joskus, jos ei vaihdettu. Korjaus tais olla 120€+asennukset.Originally posted by Laku View PostEipä ole tuollaista eikä mitään muutakaan sähköongelmaa ollut minulle 6½ vuoden aikana.
Toukassa ongelmapaikka sähköjen osalta löytyy takaluukun saranan kohdalta, eli sieltä tuppaa hiertymään aikojen saatossa johdoista kuoret rikki ja aiheuttaa mitä erikoisempia vikoja takaluukussa. Mutta muuten ei ole sähkövikojen kanssa tarvinnut taistella.
Leave a comment:
-
Leave a comment: