Announcement

Collapse
No announcement yet.

330xda -02 tärisee paikoillaan D ja R päällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joonas.k
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 57

    330xda -02 tärisee paikoillaan D ja R päällä

    Moi,

    Eli omasta on alkanut tulla tärinää D tai R vaihdekytkettynä paikallaan oltaessa. Heti kun päästää jalan jarrulta ja painaa vähäänkään kaasua niin tärinä häviää.

    Olen yrittänyt tutkia mistä pärinä tulee ja olen rajannut pariin vaihtoehtoon viat:

    -> Moottorinkumityynyt

    Vaihdoin autoon noin 1kk sitten alustasarjan ja mun mielestä se on alkanut sen jälkeen?

    -> Eli madallusjouset


    Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa?
    Last edited by Joonas.k; 18-02-2013, 13:11.
    Now: E39 530dA 2003
    Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17474
    • Turku

    #2
    Kuulostaa tutulta etenkin pakkaspäivinä itsellä. Myös minulla madallettu ja moottorinkumityynyjä/-iskunvaimentimia epäilty jo 3 vuotta sitten, mutta alkuperäisillä mennään yhä. Dieselnelivedon ominaisuus?
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • Joonas.k
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 57

      #3
      Kiitos Laku tätä toivonkin, että jollain olisi samaa ongelmaa. Tilasin uudet kumityynyt pitää jossain vaiheessa vaihtaa kattoa häviääkö tärinä. Ja nimenomaan pakkasella puoli lämpöisenä tärinä on ollu selvemmin havaittavissa.
      Now: E39 530dA 2003
      Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17474
        • Turku

        #4
        Originally posted by Joonas.k View Post
        Kiitos Laku tätä toivonkin, että jollain olisi samaa ongelmaa. Tilasin uudet kumityynyt pitää jossain vaiheessa vaihtaa kattoa häviääkö tärinä. Ja nimenomaan pakkasella puoli lämpöisenä tärinä on ollu selvemmin havaittavissa.
        Joo, samanlaista puolilämpöisenä. Raportoipa tähän säikeeseen, tuliko homma noilla kuntoon.
        Näillä mennään:
        - BMW E81 118i since 2017
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Petri
          BTCF Member
          • Jun 2004
          • 3156
          • Nummela

          #5
          Mulla sama vika oli ominaisuutena 3v/70tkm, ei pahentunut missään vaiheessa...

          Edit: Ei korjaantunut vaikka vaihdettiin sekä moottorin että laatikon kumityynyt
          E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
          E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


          Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17474
            • Turku

            #6
            Originally posted by Petri View Post
            Mulla sama vika oli ominaisuutena 3v/70tkm, ei pahentunut missään vaiheessa...

            Edit: Ei korjaantunut vaikka vaihdettiin sekä moottorin että laatikon kumityynyt
            Tätä vähän epäilinkin ja siksi en ole uusinut, kun varsinaista "välystä" tai kulumaa ei löydetty. Jakolaatikon tukikumi minulla on 2-3 vuotta sitten uusittu.
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • juxo
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 301
              • Jyväskylä

              #7
              Itsellä samaa ongelmaa, moottorin tukikumit ja jakolaatikon tukikumi vaihdettu. Ei vaikutusta... suuttimien korjaus arvot oli vähän korkeat ja parilla suuttimella seilas, sen seurauksella 4 suutinta vaihtoon eikä taaskaan vaikutusta. Itse pidän sitä tärinää varsin vittumaisena ominaisuutena.
              G05 X5 45e Msport
              E70 X5 35d
              E36 Compact VR6T
              E60 M5 VR6T
              E92 VR6T Build

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17474
                • Turku

                #8
                Originally posted by juxo View Post
                Itse pidän sitä tärinää varsin vittumaisena ominaisuutena.
                Laatuvaikutelmaahan se ns. premium-merkissä kyseenalaistaa... Taitaa olla ominaisuus nelikossa .
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • Joonas.k
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 57

                  #9
                  Itekkin pidän sitä varsin vittumaisena ominaisuutena. Onko kaikilla joilla tärisee niin alustasarja autossa?
                  Now: E39 530dA 2003
                  Ex: 330xda M-sport2, Audi A6 2,4a, BMW E46 316i, Volvo 240 -87, Citroen Xsara VTS, VW Golf VR6, Opel Astra GSI, BMW E34 525iA, BMW 116i, Seat Ibiza 1,6i, Mazda 323 1,6i

                  Comment

                  • juxo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 301
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Ennen oli madallusjouset ja tällä on hetkellä d2 sarja alla, tärinä ei muuttunut miksikään vaihdon jälkeen. Itsellä tärinä tuntuu ihan kunnolla ratissakin, johtuuko se sitten jakolaatikosta etukardaaniin->etuvetareihin ja sitä kautta koriin... Mene ja tiedä
                    Voisihan se tietysti johtua tärinävaimentimesta/kampiakselin hihnapyörästäkin, tällä hetkellä ei kylläkään kiinnosta kokeilla sen vaihtoa.
                    G05 X5 45e Msport
                    E70 X5 35d
                    E36 Compact VR6T
                    E60 M5 VR6T
                    E92 VR6T Build

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      #11
                      Ei madallettu, tärisee ja jyrisee. Välillä jo ajossakin. Osia ja kumeja vaihdeltu, sama jatkuu eikä varsinaista vikaa löydy.

                      Antaa olla, kädet nostettu pystyyn jo ajat sitten...onhan jo toistakymmentävuotta vanha.
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17474
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by Esal View Post
                        Ei madallettu, tärisee ja jyrisee. Välillä jo ajossakin. Osia ja kumeja vaihdeltu, sama jatkuu eikä varsinaista vikaa löydy.

                        Antaa olla, kädet nostettu pystyyn jo ajat sitten...onhan jo toistakymmentävuotta vanha.
                        Niin... Mulla se tärisi ja jyrisi jo 6 vuotta vanhana. Sitä ennen en osaa sanoa, kun lähdin aina joko lämpimästä tallista tai suoraan ajoon maantielle ilman seisottamista.
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • Kylmäkalle
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2011
                          • 72
                          • Espoo

                          #13
                          Mulla tärisee vain, kun kunnolla pakkasta, eli yli -10, ja kun lämmityslaite on täydellä lämmöllä. Manuaali-ilmastoinnin lämmönsäätimessä tuntuu pykälä kun säätää täys kuumalle. Tämä nostaa hieman tyhjäkäyntikierroksia ja aiheuttaa pakkasella tärinää.

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17474
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by Kylmäkalle View Post
                            Mulla tärisee vain, kun kunnolla pakkasta, eli yli -10, ja kun lämmityslaite on täydellä lämmöllä. Manuaali-ilmastoinnin lämmönsäätimessä tuntuu pykälä kun säätää täys kuumalle. Tämä nostaa hieman tyhjäkäyntikierroksia ja aiheuttaa pakkasella tärinää.
                            Se on hieman eri juttu tuo manuaali. Tarkoitatko täyskuumalla lämpötilanpyyntiä? Itselläni se ei ole ikinä täysillä, vaan pyynti on yleensä talvisin 22 astetta, pitkässä matka-ajossa joudun toki laskemaan sitä. Automaatti päällä puhaltaa ja jakaa lämpöä. Tyhjäkäynti on oudon korkea pakkasilla lähes ½h startista. Tosin minulla on sähkövastus rikki lisäksi.
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Kylmäkalle
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2011
                              • 72
                              • Espoo

                              #15
                              Lämpötilanpyyntiä tarkoitan. Automaatti-ilmastoinnissa varmaan lämpötilapyynti on automaattisesti täysillä, kunnes tuo 22 astetta on saavutettu. Manuaali-ilmastoinnissa on vaan sinisestä punaiseen kiertokytkin. Kun tämän kääntää täysin kaakkoon, tuntee säätimessä kytkimen naksahduksen. Kun kytkin on naksahtanut, eli lämpö täyskuumalla, tyhjäkäynti on korkeampi ja auto täristää. Mulla kylläkin bensakone, mutta ilmeisesti tätä samaa vaivaa on sekä bensa että dieselnelivedoissa. Aikanaan kävin koeajamassa yhtä 330xi:tä, se ainakin täristi selvästi.
                              Last edited by Kylmäkalle; 22-02-2013, 13:11.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎