memebuy23buy

320d sammui, ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ntjt
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 166
    • Jyväskylä

    320d sammui, ei käynnisty

    100kw automaatti sammui lämpimänä liikennevaloihin noin 100m ajon jälkeen.
    Koko talven käynnistyminen heikentynyt ja vikakoodia tulee hehkuilta, mutta lämpimänähän tuon koneen pitäis lähteä vaikka ilman hehkujakin käymään. Oli myös jäänyt jotakin ruiskun koodeja haamuiksi, luettu BMW scannerilla kotipihassa. Vaihtelin tulpat kuitenkin uusiin, yksi meni poikki, mutta ei pitäisi vaikuttaa käynnistymiseen tällä säällä. Imusarja on irti ja siitä paksuun letkuun liittyvästä härpäkkeestä tulee kyllä pakokaasua startatessa. Tankki auki kun laittaa virrat päälle niin surinaa kuuluu tankista. Vaihdoin vasemman puoleiset vaaleat releet hanskalokerossa päikseen eikä muutosta. Ei oikein mitään keksi enää. Olisko viisaammilla neuvoja. Starttaa ja pyörii kivasti, mutta ei käynnisty.

    Ei varmaan polttoainesuodatin tuolla lailla oireile jos alkaa tukkeutua? Pitää huomenna katsoa noita pumppuja ja jos vaikka sen suodattimen vaihtaisi, sen jälkeen lueskella taas vikakoodeja ja kiikuttaa hinurilla johonki huoltoon. Sormi suussa tällä miehellä.

    Edit: Noniin, laitetaas koko tarina nyt tähän. Auto sammui pääsiäisenä tyhjäkäynniltä eikä kirveelläkään enää käyntiin. Vikaa lähdettiin hakemaan bmw scannerilla ja koodejakin saatiin. Koodit näytti vp44 pumppua. Ohjausyksikkö kävi Iisalmessa Malassulla diagnoosissa. Koodi 57, syöttöennakko, yksikkö ehjä. Ennakonsäätömäntä oli leikannut kiinni. Uutta pumppua etsimään ja ebaysta sellainen löytyikin. Hintaa 860€ Saksasta, nimimerkki autoteile unseld. Vanha pumppu lähti takaisin paluupostissa ja kaveri laittoi 200€ summasta takaisin tilille pumpun hinta oli siis 650€ sisältäen toimituksen. Eilen sitten 20.5 auto lähti ensimmäisen kerran since pääsiäinen käyntiin uudella pumpulla. Pumpussa 12kk takuu. Hintaa koko hässäkälle tuli yhteensä noin 1100€. Voin lämpimästi suositella tuota saksalaista myyjää muillekin joilla pumppu kyykkää.
    Last edited by ntjt; 21-05-2013, 11:19. Reason: Korjaustarina
    Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
    Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3144
    • Tampere

    #2
    Railin paineanturi? INPAlla olis hyvä päästä lukemaan ne koodit.

    Comment

    • ntjt
      Bimmer Rookie
      • Dec 2010
      • 166
      • Jyväskylä

      #3
      Tänään vaihdan varmuudeksi tuon PA suotimen ja sitten katsotaan lisää. Tankista kuuluva surina on varmasti hyvä merkki. Missä se toinen pumppu sijaitsee tässä autossa? kuskin penkin alla vai? Jos se tuo anturi on niin melkeen vois kaikki muutkin anturit laittaa samalla uusiksi kolmas anturi tässä puolen vuoden aikana mikä poksahtais. MAF ja öljynpaine jo menny ja nyt sitte olis tämäki. No tutkitaan ja toivotaan parasta.

      Ja missähän tuo anturi on sijoitettuna? :o

      Osan numero 17?
      Last edited by ntjt; 03-04-2013, 10:34. Reason: linkki
      Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
      Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

      Comment

      • Jolli
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2556
        • Virolahti

        #4
        Kuskin penkin alla, muovien suojassa on yksi pumppu.
        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
        PM tavoittaa, puhelimella ei.

        Comment

        • BreeZi
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 2371
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by ntjt View Post
          Tänään vaihdan varmuudeksi tuon PA suotimen ja sitten katsotaan lisää. Tankista kuuluva surina on varmasti hyvä merkki. Missä se toinen pumppu sijaitsee tässä autossa? kuskin penkin alla vai? Jos se tuo anturi on niin melkeen vois kaikki muutkin anturit laittaa samalla uusiksi kolmas anturi tässä puolen vuoden aikana mikä poksahtais. MAF ja öljynpaine jo menny ja nyt sitte olis tämäki. No tutkitaan ja toivotaan parasta.

          Ja missähän tuo anturi on sijoitettuna? :o

          Osan numero 17?
          Missäs päin auto majailee? Voin tulla pyörähtämään, jos et saa autoa liikenteeseen.

          Soittele. Laitoin privalla puhelinnumeroni.
          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
          - E- ja F- sarjan avaimet.
          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
          .

          Finmodi oy
          050-3063926
          [email protected]

          Comment

          • ntjt
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 166
            • Jyväskylä

            #6
            Pumput pelittää ja kone pyörii, mutta ei vaan käynnisty. BreeZi kävi tutkimassa koneella vikakoodeja ja ohjelma huusi, että EWS locked. Ajonesto siis päällä? Tai mitä nyt tätä topicia lueskeli niin avain rikki?
            Odotellaan, jos BreeZi postaisi tänne ne pari screenshottia vikakoodeista.

            Onko ideoita mitä seuraavaksi?
            Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
            Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

            Comment

            • |jaakko|
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 1542
              • Keski-Suomi

              #7
              En haluais pelotella mutta kuulostaa pumppuvialta. On ilmeisesti vanhemmalla
              m47lla?

              Comment

              • Jolli
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2556
                • Virolahti

                #8
                Originally posted by |jaakko| View Post
                en haluais pelotella mutta kuulostaa pumppuvialta. On ilmeisesti vanhemmalla
                m47lla?
                vp44..
                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                Comment

                • |jaakko|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 1542
                  • Keski-Suomi

                  #9
                  Originally posted by Jolli View Post
                  vp44..
                  juurikin tätä tarkoitin..

                  Comment

                  • ntjt
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 166
                    • Jyväskylä

                    #10
                    mitenkäs sitä vikaa selvittämään? Eikö sen ptäisi jotain vikakoodia antaa? Missä vp44 sijaitsee?
                    Ja jos sieltä olisi se matoloota rikki niin tietääkö kukaan hyvää kolvaajaa Jyväskylän seudulta?
                    Last edited by ntjt; 03-04-2013, 15:50.
                    Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                    Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                    Comment

                    • |jaakko|
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 1542
                      • Keski-Suomi

                      #11
                      Originally posted by ntjt View Post
                      mitenkäs sitä vikaa selvittämään? Eikö sen ptäisi jotain vikakoodia antaa? Missä vp44 sijaitsee?
                      kyllä kai sen jotain koodia pitäs herjata, en oo varma.
                      Se on se sun syöttöpumppu siinä moottorin kyljessä.

                      Jos vika on siinä niin todennäköisesti sen "aivolaatikko" on kyrvähtäny. Pahemmassa tapauksessa koko pumpun korjauttaminen.

                      MUTTA tämä oli vaan oma veikkaus tuohon moottorin kuolemiseen.

                      Ootkos nyt sillä toisella avaimella kokeillut jos se ajonestoo herjas?
                      Last edited by |jaakko|; 03-04-2013, 15:47.

                      Comment

                      • ntjt
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2010
                        • 166
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Nojoo, siinäpä onkin hauska pikkujuttu kun ei ole toista avainta... Pitäis tilailla uutta jostain.
                        Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                        Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                        Comment

                        • |jaakko|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 1542
                          • Keski-Suomi

                          #13
                          Originally posted by ntjt View Post
                          Nojoo, siinäpä onkin hauska pikkujuttu kun ei ole toista avainta... Pitäis tilailla uutta jostain.
                          Laakkoselta, par sattoo euroo.

                          Comment

                          • BreeZi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 2371
                            • Jyväskylä

                            #14
                            BMWScanneri antoi live-datalla kaikki muut ews tiedot/avaimet vihreäksi, paitsi yksi mollukka oli kohdassa EWS locked.


                            DDE:stä löytyi vain ahtopaineen tunnistin(irti)-, hehkujen(vaihdettu)- ja EGR vikakoodit.

                            Katoin vielä inpalla EWS tietoja, ja otin printscreeniä. Onkohan tästä mitään apua. Mikäli ei, niin jatketaan selvittelyä.

                            EWS-Screeni:


                            Vaikka olen suht hyvä englannissa, mutta minusta sana neitseellinen(virginal) ei kuulu tähän tilanteeseen. DDE/EWS syncca hävinnyt jostain syystä?
                            Last edited by BreeZi; 03-04-2013, 20:41. Reason: Kuva ei toiminut
                            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                            - E- ja F- sarjan avaimet.
                            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                            .

                            Finmodi oy
                            050-3063926
                            [email protected]

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              #15
                              Kyllä tuossa INPA:lla otetussa EWS-screenissä kaikki on kuten pitääkin. Jos synkka olisi hukassa, niin siitä pitäisi tulla oma koodinsa. Toisaalta sen synkkauksen voi tehdä joka tapauksessa uusiksi.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X