E46 automaatti-ilmastoinnilla kävi huollossa, jossa vaihdettiin termostaatti, vesipumppu, moniurahihna ja jäähdytysnesteet. Auto tuli takaisin huollosta niin, että sisäpuhallin ei toimi enää lainkaan. Myöskään ilmastoinnin ja takalasin lämmittimen nappeja painaessa valo vain vilahtaa napissa, eikä jää päälle / valo palamaan. Kompura ei lähde päälle ja puhallin on mykkä.
Huollossa väittivät autoa noutaessa, että puhaltimen esivastus / siili on mennyt rikki ja puhallin ei siksi toimi. No ostin uuden siilin ja vaihdoin sen, mutta ei mitään vaikutusta. Tässä vaiheessa luin vasta vikakoodit ja IHKA:ssa eli automaatti-ilmastoinnin koodeissa oli seuraava:
---
255 Energy saving mode active
Error frequency : 1
Short circuit to ground
Error present
Errorcode: FF 42 01 4E 3F AE 88 10 03 72
---
Kokeilin käyttää puhallinta INPA:n kautta "pakkokäytöllä" ja tuntuu toimivan hienosti. Eli puhaltimen moottori ei pitäisi olla rikki, kun kerta toimii INPA:n kautta hienosti. Puhaltimen siili on nyt myös uusittu ja jos uusi siili ei ole rikki, niin ei vika pitäisi olla siinäkään.
Olisiko huollossa voitu sössiä jotain termostaatin ja vesipumpun vaihdon yhteydessä, kun koneen etupäässähän on antureita ja myös termostaattiin joku liitin taitaa tulla kiinni. Moottorista ei vikakoodeja.
Muuten auto siis toimii, mutta sisäpuhallin, ilmastointi ja takalasin lämmitin lopettivat toimintansa huollossa käyttämisen yhteydessä. Totta kai on mahdollista, että jotain hajosi huonolla tuurilla juuri samana päivänä, mutta auto toimi moitteettomasti huoltoon viedessä edellä mainittujen laitteiden ostalta.
Kaikki vinkit ja korjausehdotukset otetaan vastaan!
Huollossa väittivät autoa noutaessa, että puhaltimen esivastus / siili on mennyt rikki ja puhallin ei siksi toimi. No ostin uuden siilin ja vaihdoin sen, mutta ei mitään vaikutusta. Tässä vaiheessa luin vasta vikakoodit ja IHKA:ssa eli automaatti-ilmastoinnin koodeissa oli seuraava:
---
255 Energy saving mode active
Error frequency : 1
Short circuit to ground
Error present
Errorcode: FF 42 01 4E 3F AE 88 10 03 72
---
Kokeilin käyttää puhallinta INPA:n kautta "pakkokäytöllä" ja tuntuu toimivan hienosti. Eli puhaltimen moottori ei pitäisi olla rikki, kun kerta toimii INPA:n kautta hienosti. Puhaltimen siili on nyt myös uusittu ja jos uusi siili ei ole rikki, niin ei vika pitäisi olla siinäkään.
Olisiko huollossa voitu sössiä jotain termostaatin ja vesipumpun vaihdon yhteydessä, kun koneen etupäässähän on antureita ja myös termostaattiin joku liitin taitaa tulla kiinni. Moottorista ei vikakoodeja.
Muuten auto siis toimii, mutta sisäpuhallin, ilmastointi ja takalasin lämmitin lopettivat toimintansa huollossa käyttämisen yhteydessä. Totta kai on mahdollista, että jotain hajosi huonolla tuurilla juuri samana päivänä, mutta auto toimi moitteettomasti huoltoon viedessä edellä mainittujen laitteiden ostalta.
Kaikki vinkit ja korjausehdotukset otetaan vastaan!
Comment