Tervehdys BTCF foorumin porukka!
Ollaan tässä jo useampi viikko tuskasteltu bemarin oireista ja yritänki nyt kuvannollistaa mahdollisimman tarkasti mikä pirssiä vaivaa.
Auto on siis 318 -98 1.9l
Ensimmäiset oireet alkoivat keväällä ilmojen lämmetessä hivenen (oltiin toki vielä miinuksen puolella) mut oire oli tosi ohimenevä, auto ns. saattoi sammua kun vaihteen pisti vapaalle. Oire katosi ku tuhka tuuleen ja asiaa ei sen koommin tutkittu.
Nyt ilmojen lämmetessä bmw alkoi nikotteleen ja meinaa TOSISSAAN. Tyhjäkäyntiä ei tunnu järjestelmä löytävän millään ja kierrokset seilaa 100 - 1300 väliä jatkuvalla syötöllä. Tämä kierrosten seilaaminen tuntuu olevan täysin tuurista kiinni, esiintyy kylmä käynnistyksessä ja koneen ollessa lämmin. Vääntö tuntuu olevan hieman kadoksissa ja kiihdyttäessä tuntuu niinkui auto tuhkehtuisi.
Vikakoodit on luettu useaan otteeseen ja viat olivat seuraavanlaiset:
-ilmamassamittari (vajaa vuosi sitten vaihdettu merkkiliikkeessä mut ei kai nämä lahoa vuoden sisään??) TÄMÄ VIKA ON EDELLEEN PÄÄLLÄ TIETOKONEESSA EIKÄ SITÄ SAA KUITATTUA
-imuilman lämpötila anturi (vaihdettiin muutama päivä sitte ja herjaa edelleen samaa vikaa)
tehdyt toimenpiteet:
Imuilmavuodot on tutkittu ja havaittuja letku/liitäntä vaurioita ei ole löytynyt, uudet tulpat vaihdettu, puhdistettu tyhjäkäyntiventtiili ja ilmamassamittari useaan otteeseen, uusi imuilman lämpötila anturi vaihdettu, pistokkeet tutkittu ja huollettu...
Tyhjäkäynti venttiili testattu ja todettu toimivaksi.
Jos jollaki sytyttää et missä vika vai onko tuo ilmamassamittari tosiaanki hajonnut niin kertokaa toki mielipiteenne.
Ollaan tässä jo useampi viikko tuskasteltu bemarin oireista ja yritänki nyt kuvannollistaa mahdollisimman tarkasti mikä pirssiä vaivaa.
Auto on siis 318 -98 1.9l
Ensimmäiset oireet alkoivat keväällä ilmojen lämmetessä hivenen (oltiin toki vielä miinuksen puolella) mut oire oli tosi ohimenevä, auto ns. saattoi sammua kun vaihteen pisti vapaalle. Oire katosi ku tuhka tuuleen ja asiaa ei sen koommin tutkittu.
Nyt ilmojen lämmetessä bmw alkoi nikotteleen ja meinaa TOSISSAAN. Tyhjäkäyntiä ei tunnu järjestelmä löytävän millään ja kierrokset seilaa 100 - 1300 väliä jatkuvalla syötöllä. Tämä kierrosten seilaaminen tuntuu olevan täysin tuurista kiinni, esiintyy kylmä käynnistyksessä ja koneen ollessa lämmin. Vääntö tuntuu olevan hieman kadoksissa ja kiihdyttäessä tuntuu niinkui auto tuhkehtuisi.
Vikakoodit on luettu useaan otteeseen ja viat olivat seuraavanlaiset:
-ilmamassamittari (vajaa vuosi sitten vaihdettu merkkiliikkeessä mut ei kai nämä lahoa vuoden sisään??) TÄMÄ VIKA ON EDELLEEN PÄÄLLÄ TIETOKONEESSA EIKÄ SITÄ SAA KUITATTUA
-imuilman lämpötila anturi (vaihdettiin muutama päivä sitte ja herjaa edelleen samaa vikaa)
tehdyt toimenpiteet:
Imuilmavuodot on tutkittu ja havaittuja letku/liitäntä vaurioita ei ole löytynyt, uudet tulpat vaihdettu, puhdistettu tyhjäkäyntiventtiili ja ilmamassamittari useaan otteeseen, uusi imuilman lämpötila anturi vaihdettu, pistokkeet tutkittu ja huollettu...
Tyhjäkäynti venttiili testattu ja todettu toimivaksi.
Jos jollaki sytyttää et missä vika vai onko tuo ilmamassamittari tosiaanki hajonnut niin kertokaa toki mielipiteenne.
Comment