Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d korkeapainepumppu ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • osmorap
    Newbiemmer
    • May 2013
    • 3
    • PK-seutu

    E46 330d korkeapainepumppu ongelma

    Autoni ei käynnisty lämpimänä ja nopeissa kiihdytyksissä heittää tehoa autosta pois. Onko muilla ollut samoja ongelmia? Korjaamolla paikansivat vian korkeapainepumppuun. Mistähän saisi ostettua "halvalla" uuden pumpun, joko käytettynä tai uutena? Ja tietäisikö joku PK-Seudulta jotain hyvää ja halpaa korjaamoa missä saisi tuon rassin kuntoon?
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9135
    • Oulu

    #2
    Todennäköisemmin tuo ongelma kuitenkin johtuu vuotavasta suuttimesta. Antaa toki vikakoodin liian alhaisesta rail-paineesta, joka voi johdattaa kokemattoman koodin tulkitsijan alkuun pumpun suuntaan. Eli ensin suuttimien paluuvuotojen mittaus.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • osmorap
      Newbiemmer
      • May 2013
      • 3
      • PK-seutu

      #3
      Onko sillon käynnistys ongelmia, jos 1 suutin on hajalla. Kylmänä auto käynnistyy kuitenki normaalisti. Mielestäni se korjaaja mittasi miten suuttimet toimii 5/6 toimi normaalisti (mikäli ymmärsin oikein, olen täysin tietämätön autoista).

      Comment

      • Slazha
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2284
        • Joensuu/Syvyys

        #4
        Originally posted by osmorap View Post
        Onko sillon käynnistys ongelmia, jos 1 suutin on hajalla.
        kyllä voi olla
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        E36 318is class II, e30 turpo

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9135
          • Oulu

          #5
          Kyllä yksikin vuotava suutin riittää siihen, että startti pitkittyy tai ei lähde lainkaan käyntiin. Paluuvuotojen mittaus on varsin helppo tehdä. Auto tyhjäkäynnillä hyväksyttävä paluuvuodon määrä 20 ml / 2 min. Jos menee yli tuon, niin ehdottomasti suutin vaihtoon/kunnostukseen.

          Sen verran vielä tarkennusta, että oliko siellä muita vikakoodeja kuin matalasta rail-paineesta? Jos sieltä löytyy myös vikakoodi matalasta siirtopaineesta, niin tuo rail-paineen koodi on vain seurannainen siirtopaineongelmasta.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • osmorap
            Newbiemmer
            • May 2013
            • 3
            • PK-seutu

            #6
            En tarkalleen muista mitä vikakoodeja sieltä tuli, mutta koodin lukija kävi koeajolla ja luki samalla mitä koodeja ilmaantui. Silloin taisi valittaa pelkästään että polttoaineen paine ei ole riittävä (tai jotain sinnepäin) ja autosta lähti tehot pois. Silloin kun auto oli tyhjäkäynnillä, niin mielestäni se mittaili jotain suuttimia ja yks ei toiminut kunnolla.

            Jos menen huomenna sinne korjaamolle ja sanon että lukee koodit uudestaan, mihin koodeihin kannattaa kiinnättää huomiota jolla voitasiin paikantaa vika kunnolla ettei ihan kaikkia osia tarvisi vaihtaa.
            Ja olisiko sinulla/jollain muulla antaa sellaista korjaamoa PK-Seudulta missä saisi varmuuden vikaan?

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by osmorap View Post
              En tarkalleen muista mitä vikakoodeja sieltä tuli, mutta koodin lukija kävi koeajolla ja luki samalla mitä koodeja ilmaantui. Silloin taisi valittaa pelkästään että polttoaineen paine ei ole riittävä (tai jotain sinnepäin) ja autosta lähti tehot pois. Silloin kun auto oli tyhjäkäynnillä, niin mielestäni se mittaili jotain suuttimia ja yks ei toiminut kunnolla.

              Jos menen huomenna sinne korjaamolle ja sanon että lukee koodit uudestaan, mihin koodeihin kannattaa kiinnättää huomiota jolla voitasiin paikantaa vika kunnolla ettei ihan kaikkia osia tarvisi vaihtaa.
              Ja olisiko sinulla/jollain muulla antaa sellaista korjaamoa PK-Seudulta missä saisi varmuuden vikaan?
              Kyllähän sen koodinlukijan tulisi tietää mihin sen kannattaa kiinnittää huomiota tai sitten kannattaa mennä ehkä suoraan sellaiseen paikkaan missä se vikakoodinlukija osaa tehdä muutakin kuin lukea niitä vikakoodeja..
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎