Autoni ei käynnisty lämpimänä ja nopeissa kiihdytyksissä heittää tehoa autosta pois. Onko muilla ollut samoja ongelmia? Korjaamolla paikansivat vian korkeapainepumppuun. Mistähän saisi ostettua "halvalla" uuden pumpun, joko käytettynä tai uutena? Ja tietäisikö joku PK-Seudulta jotain hyvää ja halpaa korjaamoa missä saisi tuon rassin kuntoon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 330d korkeapainepumppu ongelma
Collapse
X
-
Todennäköisemmin tuo ongelma kuitenkin johtuu vuotavasta suuttimesta. Antaa toki vikakoodin liian alhaisesta rail-paineesta, joka voi johdattaa kokemattoman koodin tulkitsijan alkuun pumpun suuntaan. Eli ensin suuttimien paluuvuotojen mittaus.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Kyllä yksikin vuotava suutin riittää siihen, että startti pitkittyy tai ei lähde lainkaan käyntiin. Paluuvuotojen mittaus on varsin helppo tehdä. Auto tyhjäkäynnillä hyväksyttävä paluuvuodon määrä 20 ml / 2 min. Jos menee yli tuon, niin ehdottomasti suutin vaihtoon/kunnostukseen.
Sen verran vielä tarkennusta, että oliko siellä muita vikakoodeja kuin matalasta rail-paineesta? Jos sieltä löytyy myös vikakoodi matalasta siirtopaineesta, niin tuo rail-paineen koodi on vain seurannainen siirtopaineongelmasta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
En tarkalleen muista mitä vikakoodeja sieltä tuli, mutta koodin lukija kävi koeajolla ja luki samalla mitä koodeja ilmaantui. Silloin taisi valittaa pelkästään että polttoaineen paine ei ole riittävä (tai jotain sinnepäin) ja autosta lähti tehot pois. Silloin kun auto oli tyhjäkäynnillä, niin mielestäni se mittaili jotain suuttimia ja yks ei toiminut kunnolla.
Jos menen huomenna sinne korjaamolle ja sanon että lukee koodit uudestaan, mihin koodeihin kannattaa kiinnättää huomiota jolla voitasiin paikantaa vika kunnolla ettei ihan kaikkia osia tarvisi vaihtaa.
Ja olisiko sinulla/jollain muulla antaa sellaista korjaamoa PK-Seudulta missä saisi varmuuden vikaan?
Comment
-
-
Originally posted by osmorap View PostEn tarkalleen muista mitä vikakoodeja sieltä tuli, mutta koodin lukija kävi koeajolla ja luki samalla mitä koodeja ilmaantui. Silloin taisi valittaa pelkästään että polttoaineen paine ei ole riittävä (tai jotain sinnepäin) ja autosta lähti tehot pois. Silloin kun auto oli tyhjäkäynnillä, niin mielestäni se mittaili jotain suuttimia ja yks ei toiminut kunnolla.
Jos menen huomenna sinne korjaamolle ja sanon että lukee koodit uudestaan, mihin koodeihin kannattaa kiinnättää huomiota jolla voitasiin paikantaa vika kunnolla ettei ihan kaikkia osia tarvisi vaihtaa.
Ja olisiko sinulla/jollain muulla antaa sellaista korjaamoa PK-Seudulta missä saisi varmuuden vikaan?BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
Comment