Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 m3 penkitys/dyno mode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kiree äMMä
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 309
    • Jyväskylä

    E46 m3 penkitys/dyno mode

    Eilen yritetty penkittää facelift e46 ämmää huonolla menestyksellä. Jenkki yms. foorumit käyty läpi mutta autoa ei saatu ns. "dyno modeen" joten rajoitin hakkasi 6500rpm:ssa vastaan. Pre-facelifteissä ilmeisesti DSC-nappia käyttäen tuon dyno moden saa kytkettyämutta näissä kasvojenkohotusmalleissa ei ilmeisesti nuo toimi. Kokeiltiin vikakoodit tyhjäämällä useaan kertaan mutta aina vaan lävähti ABSin ja käkkärin valot tauluun ja vikakoodi ajonopeuden tiedon puutteesta.

    Nyt lähinnä kiinnostaa,onko joku facelift-M3:n omistaja onnistunut penkittämään autonsajotakin muuta kuin ohjelmallista dyno moden kytkentää käyttäen? Ilmeisesti koodaamalla tuon saisi permanentisti päälle mutta se ei nyt ole mahdollista.
  • ntjt
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 166
    • Jyväskylä

    #2
    Kyllä facelifteissä samasta napista saa estot pois. Siinä on kaksi vaihetta, eka se ottaa ns puolet pois ja tarpeeks kauan ku painaa niin ottaa kaikki pois. Olisko ollu eka keltane valo ja sitte punane tjsp. Näin siis tavallisessa 330d faceliftissä oli.
    Korjatkaa jos olen väärässä.
    Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
    Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

    Comment

    • Kiree äMMä
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 309
      • Jyväskylä

      #3
      Siis tiedossa on ollut seuraavat vaihtoehdot joista kumpikaan ei tuottanut tulosta omassa autossani:

      1) pitkään(20-30s) DSC-nappulaa painamalla (toimii ilm. kaikissa EI-M-sarjalaisissa muttei M3:sissa)
      2)sytytysvirta päälle, DSC-nappia painetaan 8-10s, jonka jälkeen painetaan Sport-namiska pohjaan ja startataan auto(toimii ilm.kaikissa PRE-facelift M-sarjalaisissa)

      Mutta entä facelift M3? Ei ole vielä ratkennut.

      Comment

      • Messier
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 631
        • Savo

        #4
        Varmaan tuon olet jo lukenut, mutta laitan kumminkin.
        G05 X5 45e
        KM9 ///M1000XR

        Ex:
        F10 ///M5
        K49 S1000XR
        E90 ///M3
        E46 ///M3

        Comment

        • Exorcist
          Wax on - Wax off
          • Dec 2004
          • 1806
          • Riihimäki

          #5
          Jos yllä oleva metodi ei toimi niin faceliftissä voidaan kiertää myös seuraavasti:

          1) Käynnistä auto (Konepellin tulee olla kiinni SMG mallissa tai pellinsensori 'kiinni' tilassa, manuaalilla ei merkitystä)
          2) DSC off (normaali proseduuri, perus painallus riittää)
          3) Aja pari vaihdetta läpi noin ~4000 kierrokseen asti (aina 4:lle asti)
          4) Laita auto vapaalle ja sammuta auto rullille, KÄÄNNÄ AVAINTA VAIN YKSI ASENTO TAKAISIN eli ei kokonaan virtoja pois
          5) Käynnistä auto uudelleen vielä kun renkaat pyörii rullilla
          6) Vaihda halutulle dynovaihteelle (4/5)
          7) Ja eikun dynottamaan
          8) Profit!

          Huomiona:

          Auton uudelleen käynnistyessä rullilla tauluun tulee ABS/ETC/BRAKE valot johtuen paikalla olevista etupyöristä. Nämä ei kuitenkaan vaikuta dynotukseen ja lähtevät pois kun autolla ajetaan.

          Jokaisen dynovedon jälkeen yllä oleva prosessi on toistettava jos auton pyörät pysähtyvät ja homma nollaantuu.

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 924
            • Sotkamo--Oulu

            #6
            Esim. Oulun Ammattikorkeakoululta löytyy Rototestin napadyno, jossa sitten voi apuyksiköillä pyörittää niitä etupyöriä mukana takapyörien nopeudella. Tällä tavalla ei pitäis missään autossa vikavalojen syttyä.
            En tiedä onko noita napadynoja muualla Suomessa, mutta tehokkaisiin autoihin varmasti paras dyno, koska tuossa ei pysty renkaat rullilla luistamaan.
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎