Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorivalo palaa miltei koko ajan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mcine
    Newbiemmer
    • Jul 2012
    • 22
    • Hämeenkyrö

    Moottorivalo palaa miltei koko ajan

    Moi,

    Mulla on tuollainen e46 -01 330i cabrio, joka miltei kokoajan polttaa moottorivaloa. Jos auto on pitkään tyhjäkäynnillä, niin auto rupeaa käymään vajailla sylintereillä. Sammuttaminen ja uudelleen käynnistäminen korjaa tän. Muuta en ole ajossa huomannut. tyhjäkäynti heittelee hyvin vähän, sillon kuin käy kaikilla.

    Puola on käsittääkseni uusittu edellisen omistajan toimesta ja huoltohistoriasta päätellen pitäisi tulpatkin olla kunnossa.

    Vikakoodeja tulee

    P0300 powertrain multiple /random cylinder misfire detected.

    P0171 Powertrain system too lean bank 1

    P0174 Powertrain system too lean bank 2

    P1345 Misfire cylinder 2 with fuel cut-off

    P1347 Misfire cylinder 3 with fuel cut-off

    Forumia surffaamalla päättelin, että onkohan tämäkin imuvuoto, vai olisiko parempia ajatuksia ?
  • Retze
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 422
    • Keski-Suomi

    #2
    Vaikuttais imuvuodolta, kerta tyhjäkäynnillä oireilee.
    nyk. jalkapelillä
    ex BMW 320i

    Comment

    • mcine
      Newbiemmer
      • Jul 2012
      • 22
      • Hämeenkyrö

      #3
      jeps, koitetaan sitä ainaki ekana, kiitoksia mielipiteestä.

      Comment

      • riuska
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1160
        • Lahti

        #4
        Jokaisella tulpalla on oma puola..

        Mutta imuvuotoja lähtisin itekki etsimään
        F30 320d
        F30 320i
        E46 320i
        E36 325i
        E30 316

        Comment

        • mcine
          Newbiemmer
          • Jul 2012
          • 22
          • Hämeenkyrö

          #5
          Eipä nuo putket paljoa maksa (olisko ollu 40€), että siitä on hyvä alottaa, kun pitäs varmaan olla kohtuullisen helppo vaihtaa itsekin.

          Tuo vaan hieman hämää, kun joskus tuo rupeaa käymään vajailla pytyillä, eikä se korjaannu kuin uudelleen käynnistämällä. Ei jotenkin kuulosta imuvuodolta.

          Comment

          • Risto113
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 1204
            • GrassLake

            #6
            Originally posted by mcine View Post
            Eipä nuo putket paljoa maksa (olisko ollu 40€), että siitä on hyvä alottaa, kun pitäs varmaan olla kohtuullisen helppo vaihtaa itsekin.

            Tuo vaan hieman hämää, kun joskus tuo rupeaa käymään vajailla pytyillä, eikä se korjaannu kuin uudelleen käynnistämällä. Ei jotenkin kuulosta imuvuodolta.
            Kun ne pytyt alkaa pätkimään, esim. imuvuodon takia, moottorinohjaus sammuttaa ne pysyvästi suojatakseen katteja jne. Siis jos tarpeeksi monta sytytystä jää välistä.

            Niitä ei yritetä käyntiin kuin vasta seuraavassa startissa.

            Imuvuodot tekee juuri tuota m54 koneessa, tutki vaan putket/ letkut huolella...

            Comment

            • mcine
              Newbiemmer
              • Jul 2012
              • 22
              • Hämeenkyrö

              #7
              Kiitos tiedosta, pistän noi isot putket ainakin tilaukseen. En niissä silmämääräsesti tai sormilla etsimällä näin purkamatta mitään löytänyt, mutta vaihdetaan samantien kun kerran availee tuolta..

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by mcine View Post
                Kiitos tiedosta, pistän noi isot putket ainakin tilaukseen. En niissä silmämääräsesti tai sormilla etsimällä näin purkamatta mitään löytänyt, mutta vaihdetaan samantien kun kerran availee tuolta..
                Imuvuoto se joka tapauksessa on. Eli siellä on monia mahdollisia muitakin vikakohteita kuin massamittarin ja imusarjan välinen haitariputki.
                esim.onko imusarjan takana olevat alipainelähtöjen kumitulpat ehjät?

                Comment

                • mcine
                  Newbiemmer
                  • Jul 2012
                  • 22
                  • Hämeenkyrö

                  #9
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Imuvuoto se joka tapauksessa on. Eli siellä on monia mahdollisia muitakin vikakohteita kuin massamittarin ja imusarjan välinen haitariputki.
                  esim.onko imusarjan takana olevat alipainelähtöjen kumitulpat ehjät?
                  Jaa-a pitää selkeesti tutkia tarkasti kun lähtee tuota availemaan ..

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #10
                    Ja jos meinaa sammua kun öljykorkin avaa ja imu on kova niin separaattorin kalvo on todennäköisesti haljennut minkä takia imuvuotoa myös.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • mcine
                      Newbiemmer
                      • Jul 2012
                      • 22
                      • Hämeenkyrö

                      #11
                      Originally posted by Supa View Post
                      Ja jos meinaa sammua kun öljykorkin avaa ja imu on kova niin separaattorin kalvo on todennäköisesti haljennut minkä takia imuvuotoa myös.
                      olipas helppo testi.. Öljykorkin avaamisella, ei ollut mitään vaikutusta..
                      Eli putkia odotellessa.

                      Comment

                      • mcine
                        Newbiemmer
                        • Jul 2012
                        • 22
                        • Hämeenkyrö

                        #12
                        Jep...

                        Katsastus ei onnustunut tästä viasta tulleiden vikakoodien takia.

                        Imukurkun vaihto (molemmat putket) auttoi ja nyt auto taask käyttökunnossa.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎