Announcement

Collapse
No announcement yet.

-01 325xi sedan iskarit ja alusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • freamon
    Newbiemmer
    • Mar 2013
    • 2
    • Rovaniemi

    -01 325xi sedan iskarit ja alusta

    Terve,
    Korkkasi otsikon autosta oikea takaiskari, pareinahan noita tavataan vaihtaa ja merkkiosat olis 180€ + risat per pala.

    Tämä kulu ei nyt kiinnosta, schmiedmannilta löyty jos jonkinlaista iskaria, mutta ei erikseen xi-malleille taakse. Onko tossa siis samat takakepit kuin normisedanissa?

    Plan B olisi laittaa uusiksi koko alusta, onko porukalla kokemusta noiden nelikkomallien madalluksista/suosituksia minkälainen setti kannattaisi laittaa, ei ole juuri tarvetta tuolle korkeammalle maavaralle.
  • ntjt
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 166
    • Jyväskylä

    #2
    Ripeällä Googlauksella RealOEMn osakoodi 33 50 6 752 402 antaa useita halvempia vaihtoehtoja netissä.

    Ei muuta kun etsimään omaan hintaluokkaan sopivaa iskaria.

    Alustasarjana heittäisin alle vaikka Eibachin B12 Sportline jonka hinta on siinä 600e-700e koko sarja. Sitten on vaikka Öhlins säädettävä sarja joka nousee yli 2000e.
    Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
    Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

    Comment

    • freamon
      Newbiemmer
      • Mar 2013
      • 2
      • Rovaniemi

      #3
      Kiitän.

      Comment

      • hh..rom
        Bimmer Rookie
        • Jun 2007
        • 101

        #4
        330D perusalustan päivitys (ei neliveto)

        Lainataas jo aikasemmin avattua topicia. Pitäis päivittää siis perus alusta parempaan iskarin levittyä. Madalluskaan ei olis pahitteeksi, mutta viimeisenä haluaisin kovan alustan joka iskee käsille joka montusta. Olisko siis vinkkiä antaa alustasta joka olisi sopivan jämäkkä olematta kuitenkaan kova. Koiranluut menee ilmeisesti vaihtoo samalla kun jouset ja iskarit menee vaihtoo, mutta tuleeko ne siis yleensä mukana alustasarjassa.

        Comment

        • hh..rom
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 101

          #5
          Ei kellään olis mitään suositella???

          Originally posted by hh..rom View Post
          Lainataas jo aikasemmin avattua topicia. Pitäis päivittää siis perus alusta parempaan iskarin levittyä. Madalluskaan ei olis pahitteeksi, mutta viimeisenä haluaisin kovan alustan joka iskee käsille joka montusta. Olisko siis vinkkiä antaa alustasta joka olisi sopivan jämäkkä olematta kuitenkaan kova. Koiranluut menee ilmeisesti vaihtoo samalla kun jouset ja iskarit menee vaihtoo, mutta tuleeko ne siis yleensä mukana alustasarjassa.

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            Jos et halua arpoa madalluksen kanssa, suosittelisin korvikkeeksi Sachsin iskareita. M-Sport alustan kanssa pitäisi vaihtaa ainakin koko etuvakaaja, se on pikkasen paksumpi, vertaa vaikka RealOEM:stä.

            Koiranluut kannattaa joka tapauksessa vaihtaa. Samoin on ehdottomasti syytä vaihtaa iskarien yläpäät, erityisesti etupään laakeroidut yläpäät. Taakse ehkä ei kannata, vähintään Lemförderin kumituet, oman kokemuksen perusteella halvimmat tarvikeosat voi jättää suosiolla kauppaan ja jättää vanhat orkkisylätuet.

            Iskarin suojaputket tietty uusiks ja ehkä pohjauskumit.

            Kannattaa myös vakaasti harkita BMW:n value line -tuotteita, esim. -04 330d:hen suojaputki+yläpään laakeri eteen: KLIK. Koiranluut eteen: KLIK. Takapään ylätuenta + suojaputki: KLIK.

            Takapään iskaria vaihtaessa yläpäähän kuuluu tukilevy sekä ala- että yläpuolelle, osat 5, 6 ja 12: KLIK. Purkaessa katso miten päin ovat paikoillaan. Vähintään 5 ja 6 kannattaa vaihtaa.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎