Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d xenonvalojen automaattinen korkeudensäätö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sunkenstein
    Newbiemmer
    • Mar 2013
    • 4
    • Yjärvi

    330d xenonvalojen automaattinen korkeudensäätö

    Morjesta
    Ostin ekan bemuni, 330d -01 touring facelift kevättalvella....

    Kävin katsastuskonttorilla viimeviikolla, muuten tuli puhtaat paperit, mutta xenonvalojen automaattinen korkeussäätö ei pelitä, moottorit kyllä surisevat ja valot heräävät henkiin virrat päälle laitettaessa ihan normaalisti.

    Vaihdoin itse uudet xenonpolttimot kun toinen alkoi heti muuttua oudon väriseksi (punertaa), kämmäsinkö asennuksessa jotain ?

    Mistä ihmeestä löytäisin sen anturin / vipstaakin mikä tuota korkeutta säätää. Olen täältä koittanut etsiä vastausta sekä googlettanut kuvia aiheesta, mutta tämäkin näyttää erilaiselta kuin omani ->


    Mikä avuksi, etsinkö vikaa väärästä paikasta ? Kiitos jos jaksoit lukea ja vastata mahdollisesti

    Edit: löysin kuvan netistä, tältä ne näyttävät takaapäin katsottaessa: -> http://smg.photobucket.com/user/prel...00580.jpg.html
    Last edited by sunkenstein; 21-07-2013, 16:40. Reason: Lisäkuva
  • Torppa
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 291
    • Vihti

    #2
    Vikaluku voisi auttaa mahdollisen mykkänä olevan anturin vikaan.

    Tasoantureita on kaksi!
    Edessä oikealla alatukivarren sisäpäässä.
    Sekä takana oikean ylätukivarren sisäpäässä suurinpiirtein

    Mulla oli ihan sellainen yksinkertainen vika, että etupäänanturissa oleva lyhyt tanko joka on alatukivarressa kiinni ja toinen pää anturin säätövarressa, oli jumittunut nivelistään ja poikkaissut anturin säätövarren, jolloin anturin tanko oli jäänyt yläasentoon ja katsastuksessa nimenomaan pomppasi nimikkeellä korkeuden säätö ei toimi.
    ------------------------------------------------
    Entiset:
    E61 535D M-sport 11/-05
    E61 535D M-sport 12/-04
    E46 330D Touring 11/-03
    E36 325i Coupe 8/-92
    E30 318i Coupe -89

    Comment

    • sunkenstein
      Newbiemmer
      • Mar 2013
      • 4
      • Yjärvi

      #3
      Ok, paljon kiitoksia Torppa! Aloitan etsinnät vian löytämiseksi

      Comment

      • sunkenstein
        Newbiemmer
        • Mar 2013
        • 4
        • Yjärvi

        #4
        Päivitys:
        Varsinaista silminnähtävää/rikkinäisiä osia tms. vikaa ei löydy.
        Vikakoodit luettu tänään ja mitään valoihin viittaavaa ei löytynyt. (ei muutakaan koodia)

        Pääsin eilen ujuttamaan vähän aseöljyä kys. mekanismin liikkuviin osiin, tosin sekään ei tunnu auttavan ilman osien purkamista....:think

        Kalliita nuo OEM osat, about 100$ per yksikkö, vai osaisikohan joku opastaa halvempien osien äärelle. (en tarvitse uutta, tarvitsen toimivan)
        Osanumero ymmärtääkseni on: 67168372381
        Tässä kuvajainen:
        Attached Files
        Last edited by sunkenstein; 27-07-2013, 18:49.

        Comment

        • Perlenbacher
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2010
          • 1103
          • Suomi

          #5
          Milläs vehkeellä luettu? Pitää olla bemarin omat vehkeet tai aika hc yleisbosch että pääsee valomoduulin vikakoodit lukemaan.

          Comment

          • Anz0r
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 142
            • Nääsville

            #6
            Meikäläinen luki ne tänään, ainakin omista vastaavista xenoneista näytti aikanaan maavian ja oli silloin reikä siinä mustassa mötikässä ja tuolle ei tullut ainakaan mitään semmoista. Katsoin nimittäin kaikki vikamoduulit läpi mihin pääsin
            Näyttääkös nuo mainitut systeemit sitten jotain vielä syvällisempää/mahdollisia säätöjä?
            BMW E46 330D

            Comment

            • Järppä
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1108
              • Stadi, ladon takana.

              #7
              Aiheessa kun ollaan niin voiko Xenonien korkeuden säätöä nollata käsin vai tarvitaanko tähän inpa tai vastaava. Omassani valot näyttää liian alas mielestäni joten pitää käydä tekemässä käsisäätö ensin ja sen jälkeen tarvis tuon korkeuden nollauksen.
              Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
              Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
              Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
              If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
              Top Gear review

              Comment

              • sunkenstein
                Newbiemmer
                • Mar 2013
                • 4
                • Yjärvi

                #8
                Viimeinen päivitys:
                Luetutin vikakoodit vielä kerran, jolloin inpa´lla päästiin lukemaan koodi:
                34 VHAC, front load sensor short-circuit to ground

                Tilailin uudet anturit sekä nivel osat (niitä saa erikseen)
                Purin etupäästä vanhan (kiinniruostuneen) nivelen ja anturin, uudet tilalle ja eikun konttorille ja leima paperiin. Kiitokset omasta puolestani auttaneille!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎