Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 320 E46 osto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nOrte
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 17
    • Salo

    BMW 320 E46 osto

    Joo olisin ostamassa siis tällästä http://www.nettiauto.com/bmw/320/5721965
    Auto on Italiasta tuotu tänä vuonna eli ei varmaa talvea nähnytkään, autoon on vaihdettu lämmitettävä huohotin ja kaikki siihen tulevat letkut mutta ei vissii ole minkään näköistä lämmitystä eli lohkolämppärit, perslämmittimet jne. Kysymys olisi kuitenki et mitä kyseisestä autosta kannattaa katsoa ja mitä kuluja siihen mahtaa tulla :think kyseessä olisi siis eka autoni.
    No romance without finance
  • Anz0r
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 142
    • Nääsville

    #2
    Muista että tuontiauto on aina tuontiauto, eli jos joku asia ei täsmää kilometrien kanssa (penkkien kuluneisuus tms.) niin jossain SAATTAA olla jotain mätää tai sitten ei. Italiantuonnit on kait ihan ok, tosin italiassa parkkikulttuuri tuntuu olevan semmoinen että jos auto ei meinaa mahtua ruutuun niin sitten siirretään naapuria ja muutenkin vähän huolettomampaa. Lisäksi italiassa noita autohämäryyksiä on kaiketi enemmän kuin saksassa...

    Auton alusta ei saisi pitää kolinoita, vaihteisto ei saisi nypyttää millään kuormalla ja vaihteella. Noista lohkolämppäreistä ja muista tulee aina ns. ylimääräisiä kuluja, mites oli talvirenkaiden laita?

    Tossa nyt jotain, joku muu kertokoon lisää
    BMW E46 330D

    Comment

    • rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5418
      • Oulu

      #3
      Tuo 2.2 kone on sitten melko lusu, ja syö niinkun isommat 2.5 ja 3.0 jollei enemmänkin.

      Minusta tuo on kallis, vaikkakin vähänajettuhan tuo on - jos pitää paikkansa.

      PS: Kyllähän 100tkm ajetusta nyt pitäisi kehdata ottaa kuvan jossa näkyy koko kuskinjakkara. Se kyllä kertoo jo paljon.

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        #4
        Katso onko konehuone kuiva. Tuossa meidän hankinnassa oli ainakin venakopan tiiviste muuttunut jo korpuksi ja falskasi pakosarjan päälle.
        Välitys tuossa on omaan makuun turhan lyhyt. Satasessa kierrokset kolmetonnia

        Tästä johtuen keskikulutus 9.5 litraa.
        Vakuutukset on aika jäätävät tuollaiselle "pikkukoneiselle 3 sarjalaiselle"

        Muutoin aika leppoisa kruisailla.

        Luukkujen reunat ja takakaarien takaosa kannattaa katsella. Niistä nämä näyttää ruostuvan ensimmäisenä
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • mixout
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2011
          • 454
          • Keski-Suomi

          #5
          11v vanha auto jolla ajettu 100tkm. Tuontiauto. Ei pakko myydä. Tästä yksilöstä ei tarvi varmaan muuta sanoa?

          Bmw:stä yleensä; varaa ainakin 10-20% ostohinnasta ensimmäisiin remontteihin. Eli tuon auton kanssa 1000-2000e. Tähän lisäksi renkaat ja vanteet jos tarvii. Jos autolla vain ajettu eikä huolettu ennakoivasti ni pari ekaa vuotta menee varmaan se tonni/pari per vuosi huoltamiseen riippuen mitä itse osaa ja haluaa tehdä.

          Edit: Ota joku paikallinen foorumilainen inpan kanssa mukaan kun menet autoa katsomaan. Katsokaa ainakin ajonestolta kilsat. Tuolla pienellä korvauksella osaavalle kaverille voi säästää pitkän pennin auton kanssa.
          Last edited by mixout; 23-07-2013, 21:35.
          Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

          Comment

          • ntjt
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 166
            • Jyväskylä

            #6
            Tuontiautot pysyy koriltaan hyvänä, kun vie pohjan ja kaaret massattavaksi heti ennen tiesuolaa ja toistaa ruostesuojauksen esim öljyämällä pohjan ja kaaret joka toinen vuosi. Näin ainakin kaverin mustangissa ja ruostetta ei ole.
            Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
            Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

            Comment

            • riuska
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1160
              • Lahti

              #7
              Aika kallis imo... ja noilla kilsoilla ei kyllä tosiaan kuskinpenkki, ratti yms. sisustan osat saa olla kuluneita yhtään.. ja onhan toi 2,2 aika laiska...

              Itellä 250tkm. mittarissa ni vieläkään ei ole penkki kulunut juuri ollenkaa, vaikka sporttipenkit ni perse ottaa reunaan aina kiinni...
              F30 320d
              F30 320i
              E46 320i
              E36 325i
              E30 316

              Comment

              • riuska
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1160
                • Lahti

                #8
                Originally posted by mixout View Post

                Bmw:stä yleensä; varaa ainakin 10-20% ostohinnasta ensimmäisiin remontteihin. Eli tuon auton kanssa 1000-2000e. Tähän lisäksi renkaat ja vanteet jos tarvii. Jos autolla vain ajettu eikä huolettu ennakoivasti ni pari ekaa vuotta menee varmaan se tonni/pari per vuosi huoltamiseen riippuen mitä itse osaa ja haluaa tehdä.
                Pari tonni per vuosi huoltamiseen TÄ? :think
                Itellä ollu 3 vai 4 vuotta toi oma kippo ni ainoot mitä oon joutunut vaihtaa ni on akku, laturi, jarruputken ja letkun sekä nyt pitäs takaiskarit vaihtaa ja nekin on vielä alkuperäset...
                F30 320d
                F30 320i
                E46 320i
                E36 325i
                E30 316

                Comment

                • nOrte
                  Newbiemmer
                  • Jul 2013
                  • 17
                  • Salo

                  #9
                  Originally posted by Anz0r View Post
                  Muista että tuontiauto on aina tuontiauto, eli jos joku asia ei täsmää kilometrien kanssa (penkkien kuluneisuus tms.) niin jossain SAATTAA olla jotain mätää tai sitten ei. Italiantuonnit on kait ihan ok, tosin italiassa parkkikulttuuri tuntuu olevan semmoinen että jos auto ei meinaa mahtua ruutuun niin sitten siirretään naapuria ja muutenkin vähän huolettomampaa. Lisäksi italiassa noita autohämäryyksiä on kaiketi enemmän kuin saksassa...

                  Auton alusta ei saisi pitää kolinoita, vaihteisto ei saisi nypyttää millään kuormalla ja vaihteella. Noista lohkolämppäreistä ja muista tulee aina ns. ylimääräisiä kuluja, mites oli talvirenkaiden laita?

                  Tossa nyt jotain, joku muu kertokoon lisää
                  Talvirenkaista en tiedä katon paikan päällä ja jos on vaihtokuntoiset niin tinkaan hinnasta pois
                  No romance without finance

                  Comment

                  • nOrte
                    Newbiemmer
                    • Jul 2013
                    • 17
                    • Salo

                    #10
                    Originally posted by rizzo View Post
                    Tuo 2.2 kone on sitten melko lusu, ja syö niinkun isommat 2.5 ja 3.0 jollei enemmänkin.

                    Minusta tuo on kallis, vaikkakin vähänajettuhan tuo on - jos pitää paikkansa.

                    PS: Kyllähän 100tkm ajetusta nyt pitäisi kehdata ottaa kuvan jossa näkyy koko kuskinjakkara. Se kyllä kertoo jo paljon.
                    Saan varmaa 10 tonnii ostettuu ja tuo on Milanosta tuotu BMW liikkeestä vuonna 2010 oli mittarissa 75tkm olivat kattoneet jostain huolto historiasta :think ja mulle kelpaa 2.2 ja ei oikeen parempia vaihtoehtoja ole löytynyt ja vuoden tai kaksi ollu autoliikkeessä sen jälkeen...
                    Last edited by nOrte; 23-07-2013, 22:53.
                    No romance without finance

                    Comment

                    • nOrte
                      Newbiemmer
                      • Jul 2013
                      • 17
                      • Salo

                      #11
                      Originally posted by riuska View Post
                      Aika kallis imo... ja noilla kilsoilla ei kyllä tosiaan kuskinpenkki, ratti yms. sisustan osat saa olla kuluneita yhtään.. ja onhan toi 2,2 aika laiska...

                      Itellä 250tkm. mittarissa ni vieläkään ei ole penkki kulunut juuri ollenkaa, vaikka sporttipenkit ni perse ottaa reunaan aina kiinni...
                      Joo pitää kattoo pitääkö paikkaansa, entäs tää autotohtori oon kuullu siit juttui, onko se hyvä/hyödylline vai ei?:think
                      No romance without finance

                      Comment

                      • riuska
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1160
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by nOrte View Post
                        Joo pitää kattoo pitääkö paikkaansa, entäs tää autotohtori oon kuullu siit juttui, onko se hyvä/hyödylline vai ei?:think
                        Kyllähän se tohtori jotain näkee jos ei itellä ole hirveästi kokemusta autoista... kannattaa käydä kattelemassa useammia yksilöitä niin on sitten hyvä vertailla niitä... mittarin salavalikostakin näkee jotain juttuja...
                        F30 320d
                        F30 320i
                        E46 320i
                        E36 325i
                        E30 316

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎