Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d -04 vetoja puuttuu alle 2200 rpm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Teme
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 94

    320d -04 vetoja puuttuu alle 2200 rpm

    Näistä on jonkin verran juttua, mutta pääasiassa koskevat alipainesäätöistä turboa. Tämä siis sähkösäätöinen EURO4 versio.

    Auto alkaa vetämään vasta n.2200 kierroksen jälkeen ja välillä reippain savumerkein. Yleisesti ottaen tuntuu savuttavan jonkin verran, lastua ei käsittääkseni ole. Välykset turbossa tuntuis olevan ok, päittäisvälystä en löytänyt yhtään.Turbon kilometreistä ei tietoa. MAP anturi vaihdettu, tosin lienee Italia-osa. Ei vaikuttanut mitenkään. Ajeltu ilmamassamittarin piuha irti, ei mielestäni vaikutusta.

    INPAN vikakoodi ohessa.

    Livedataa seuratessa(auto paikallaan) toteutunut ahtopaine seuraa 100mbar peräässä n.2500 rpm asti, jonka jälkeen pyyntö=toteutunut.

    Vinkkejä? Turbon siivet eivät säädy oikein?
    Attached Files
  • Furior
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 177
    • Laukaa

    #2
    Mulla oli vähän samanlaista ongelmaa, alhaalla ei ollu vetoja ja sitten taas vähän 3000rpm jälkeen hyytyi.

    Vaihdoin ilmanputsarin ja huohottimen suodattimen, poistin imusarjasta läpät ja putsasin IMM:n, imusarjan ja EGR:n. En tiedä vaikuttiko jokin homma yksinään, mutta tuon huollon jälkeen ainakin kaasuun vastaavuus muuttui aivan erilaiseksi ja kulutuskin tippui melkoisesti.

    Autona samanlainen 320d (10/04) ja EURO4.
    -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
    ex: -05 E46 320d Touring Edition 33
    ex: -05 E87 120d

    Comment

    • GummiZ
      Newbiemmer
      • Aug 2013
      • 7
      • PH

      #3
      Onkohan -02 mallissa alipainesäätöinen turbo?
      Oma -02 320d man on todella laiska alle n.2000rpm ja pölläyttää reilusti mustaa juuri noilla pienillä kierroksilla (näkee sivupeilistä savupilven).

      Comment

      • Teme
        Bimmer Rookie
        • May 2003
        • 94

        #4
        Vaihtelin tuohon omaan ilmamassamittarin, kun orginaali -04 valmistettu näytti olleen paikallaan. Eipä muutosta tähän ongelmaan. Kulutus saatoi kyllä vähän laskea(tai sitten kaasujalan asento muuttui). EGR rojut on tuossa hetki sitten vaihdettu, joten kauheen karstaiset ne ei voi vielä olla. Itse venttiilin voisi tietty putsata varmuuden vuoksi.

        Voisiko se vika kuitenkin olla turbossa, vaikka välystä ei olekkaan imupuolella?
        Siipiää säätävä tanko näyttäisi liikkuvan ok.

        Kun ei ole kokemusta muista vastaavista autoista, niin miten tuo kuuluisi vastata kaasuun alle n.2000rpm?

        Sen alipainesäätöisen version tunnistanee parhaiten kuvan säiliöstä, joka löytyy koneen pakosarjan puolelta:

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎