Käynnistin autoa 318i (N42B20A) ja se "hörähti" ja sammui. Sen jälkeen ei mitään. Pyörittää kyllä hyvin, mutta ei käynnisty. Vikakoodi ilmoittaa imu- ja pakopuolen nokkien asentoantureita sekä ilmeisesti kampiakselin asentoanturi vikaa. Ongelma tässä on nyt se, että vaihdoin juuri nuo kaikki, mutta kone ei lähde vieläkään käyntiin. Välistä tuntuu, kuin joku sylinteri löisi pakoputkessa. Yritin ottaa myös akun irti ehkä puoleksi tunniksi ilman tulosta. Onko jollain ajatusta mitä seuraavaksi? Ensimmäisenä tulee vikakoodi pakopuolen nokkan asentoanturista, mutta sen ei pitäisi kai estää käyntiin lähtöä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 318i ei käynnisty
Collapse
X
-
Kävisi järkeen. Viikko pari sitten EML-valo vilkahteli moottorijarrutuksen aikana ja kun katsoin koodit, niin niin ilmoitteli nokan antureista. Ei vaan tullut pieneen mieleen, että kyseessä saattaisi olla löysä ketju. Ääntä kun ei ole pidellyt itsestään. Voisikohan jaon tarkistaa jotenkin? Onko ketään joka tekisi ketjun vaihdon sopivasti. Miten sinun tapauksessa homma eteni/selkis?Last edited by P.A.J; 14-08-2013, 21:17.
Comment
-
-
Kiitos,
Avasin venttiilikopan. Kaikki näyttää päällisin puolin ehjältä. Ketju oli kuitenkin löysähkö. Pitääkö sen olla tiukka eli onko kiristäjä jousikuormitteinen? Myöskin imu- ja pakopuolen nokat näyttäisivät olevan eri vaiheessa antureihinsa nähden. Jos ne pitäisi olla samassa vaiheessa, niin on loikannut aika matkan. Eli luultavasti venttiilit on morjestanut. Onko mitään vinkkiä, miten näkee milloin jako on kohdallaan?Last edited by P.A.J; 15-08-2013, 13:55.
Comment
-
Comment