Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 318i ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • P.A.J
    Newbiemmer
    • Aug 2013
    • 5
    • Espoo

    E46 318i ei käynnisty

    Käynnistin autoa 318i (N42B20A) ja se "hörähti" ja sammui. Sen jälkeen ei mitään. Pyörittää kyllä hyvin, mutta ei käynnisty. Vikakoodi ilmoittaa imu- ja pakopuolen nokkien asentoantureita sekä ilmeisesti kampiakselin asentoanturi vikaa. Ongelma tässä on nyt se, että vaihdoin juuri nuo kaikki, mutta kone ei lähde vieläkään käyntiin. Välistä tuntuu, kuin joku sylinteri löisi pakoputkessa. Yritin ottaa myös akun irti ehkä puoleksi tunniksi ilman tulosta. Onko jollain ajatusta mitä seuraavaksi? Ensimmäisenä tulee vikakoodi pakopuolen nokkan asentoanturista, mutta sen ei pitäisi kai estää käyntiin lähtöä?
    Last edited by P.A.J; 14-08-2013, 18:53.
  • P.A.J
    Newbiemmer
    • Aug 2013
    • 5
    • Espoo

    #2
    E46 318i ei käynnisty

    *edit*
    Last edited by P.A.J; 14-08-2013, 18:58.

    Comment

    • bimmerfanatic
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 402
      • somero

      #3
      jako pielessä. itellä teki compactin kanssa saman ja tutkiskelun jälkeen jakoketjun kiristin oli mennyt rikki ja sitä myöden jako sekaisin.

      Comment

      • P.A.J
        Newbiemmer
        • Aug 2013
        • 5
        • Espoo

        #4
        Kävisi järkeen. Viikko pari sitten EML-valo vilkahteli moottorijarrutuksen aikana ja kun katsoin koodit, niin niin ilmoitteli nokan antureista. Ei vaan tullut pieneen mieleen, että kyseessä saattaisi olla löysä ketju. Ääntä kun ei ole pidellyt itsestään. Voisikohan jaon tarkistaa jotenkin? Onko ketään joka tekisi ketjun vaihdon sopivasti. Miten sinun tapauksessa homma eteni/selkis?
        Last edited by P.A.J; 14-08-2013, 20:17.

        Comment

        • bimmerfanatic
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 402
          • somero

          #5
          jakopää auki, ketjunkiristin vaihtoon, jako kohdalleen ja romut takaisin paikkaan ja sormet ristiin ettei tarttis muuta tehdä ja homma rokkas.

          Comment

          • P.A.J
            Newbiemmer
            • Aug 2013
            • 5
            • Espoo

            #6
            Kiitos,
            Avasin venttiilikopan. Kaikki näyttää päällisin puolin ehjältä. Ketju oli kuitenkin löysähkö. Pitääkö sen olla tiukka eli onko kiristäjä jousikuormitteinen? Myöskin imu- ja pakopuolen nokat näyttäisivät olevan eri vaiheessa antureihinsa nähden. Jos ne pitäisi olla samassa vaiheessa, niin on loikannut aika matkan. Eli luultavasti venttiilit on morjestanut. Onko mitään vinkkiä, miten näkee milloin jako on kohdallaan?
            Last edited by P.A.J; 15-08-2013, 12:55.

            Comment

            • bimmerfanatic
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 402
              • somero

              #7
              Originally posted by P.A.J View Post
              Kiitos,
              Onko mitään vinkkiä, miten näkee milloin jako on kohdallaan?
              ajoitustyökalut on aika kova sana.

              Comment

              • Kaimann
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 1214
                • Karigasniemi

                #8
                onko jakopään rattaissa mitään merkkejä jotka pitää sovittaa lohkon(tjsp) merkkeihin?
                "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                Comment

                • P.A.J
                  Newbiemmer
                  • Aug 2013
                  • 5
                  • Espoo

                  #9
                  Auto on nyt pajalla. Sieltä oli rivahtanut nokkaketjunkiristäjän laahain ja varmaan itse kiristäjäkin. Pitää avata öljypohja, öljypumppu jne. Kallis remppa halvan osan tähden.

                  Comment

                  • paukku125
                    Newbiemmer
                    • Sep 2011
                    • 23
                    • Oulunsalo

                    #10
                    Olitko vaihtanut sen päivitetyn pitemmän kiristimen vai oliko sulla se vanha? Paljon kustansi remontti? Itellä rallattaa jonkun verran niin pitäs varmaan aukasta ja vaihtaa ketju uuteen ennen ku pomppaa jako pieleen.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎