Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 automaattilaatikossa jokin pielessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Krtz
    Newbiemmer
    • Apr 2012
    • 12
    • Kainuu

    E46 automaattilaatikossa jokin pielessä

    E46 318i -00 touring automaattilaatikolla kyseessä. Kiihdytin ylämäkeen ja automaatti teki jonkin sortin virheen vaihteen vaihdossa aivan kuin olisi laittanut pienemmän vaihteen silmään kuin olisi kierroksien ja nopeuden mukaan ollut tarve. Tämän jälkeen ajoin huoltoaseman pihaan, jossa uudelleen käynnistäessä auto ei meinannut lähteä millään käyntiin ja poltti mittaritaulussa vaihdelaatikon virhevaloa. Sulakkeet olivat ehjät ja silmämääräisesti myös päärele. Irrotin +kaapelin akulta ja takaisinlaiton jälkeen useiden starttiyrityksien jälkeen auto käynnistyi ja tämän jälkeen mittaritauluun jäi palamaan vaihdelaatikon virhevalo ja auto toimii vain isoilla vaihtella tällä hetkellä ja vaihteet vaihtuvat nykäyksittäin.

    Onko laatikosta mennyt jokin vai voisiko kyseessä olla jokin ohjauspuolen sähköongelma?
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #2
    Vikakoodien lukuun mars. Kuvauksen perusteella ei taida kenenkään kristallipallo olla tarpeeksi kirkas antamaan absoluuttista ratkaisua... :think
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Esal
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2009
      • 1344
      • Lempäälä

      #3
      Joo, vikakoodit varmaan ensin...

      Oireethan on kuin laatikossa olisi joku pettänyt, mutta tuo starttausjuttu ei sovi mitenkään yksiin sen kanssa. Lähteehän se käyntiin ihan normaalisti vaikka laatikko olisi tuhannen silppuna :think

      Virheellinen moottorin kierroslukutieto vois sekoittaa laatikon toiminnan?
      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

      Comment

      • riippis
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2007
        • 200
        • Laukaa

        #4
        Minuakin peloteltiin heti turbiinista niin pelottelen sitä nyt tänne.:think Nykiikö auto ~80kmh nopeuksissa?
        E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

        Comment

        • zakallin
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 258
          • Hml

          #5
          Originally posted by riippis View Post
          Minuakin peloteltiin heti turbiinista niin pelottelen sitä nyt tänne.:think Nykiikö auto ~80kmh nopeuksissa?
          Miksi juuri tuossa nopeudessa :think
          "Jazz motherfucker, jazz!!! Do you play it?"
          Miksausta, laitevuokrausta, nauhoituksia...kysy
          [email protected]
          nykyään : E46 328ia -99
          EX: E30 318ia -86?, E34 -89/90 520ia

          Comment

          • riippis
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2007
            • 200
            • Laukaa

            #6
            Originally posted by zakallin View Post
            Miksi juuri tuossa nopeudessa :think
            Minulla ainakin teki silloin kun turbiini yritti lukittua.
            E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

            Comment

            • Krtz
              Newbiemmer
              • Apr 2012
              • 12
              • Kainuu

              #7
              Vikakoodinlukuun on varattu aika, joten jospa sieltä selvinnee enemmän mistä on kyse.

              Originally posted by riippis View Post
              Minuakin peloteltiin heti turbiinista niin pelottelen sitä nyt tänne.:think Nykiikö auto ~80kmh nopeuksissa?
              En ole huomannut nykimistä millään nopeudella. Auto käynnistyy hyvin, käy tasaisesti tyhjäkäynnillä eikä kuulu mitään normaalista poikkeavia ääniä konehuoneesta. Vaihteet vaihtuu tömähtäen.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Villi veikkaus kuitenkin olisi että kyse ei ole laatikosta, vaan koneesta?

                Comment

                • Krtz
                  Newbiemmer
                  • Apr 2012
                  • 12
                  • Kainuu

                  #9
                  Ilmamassamittari sökönä. Jännite koko ajan vakio 1.06 V.

                  Comment

                  • Krtz
                    Newbiemmer
                    • Apr 2012
                    • 12
                    • Kainuu

                    #10
                    Vaihdoin uuden ilmamassamittarin ja auto toimii taas kuten pitääkin. Ainoa ongelma tuossa vaihdossa on että mittaria pitävät kaksi pulttia ovat hieman erikoiset ja pitää aukaista 5-sakaraisella torx-avaimella, jossa on keskellä reikä. Olikohan jotakuinkin kokoa 3 mm. Ihan vaan huomiona, jos jollain on joskus vastaavia ongelmia.

                    Comment

                    • Esal
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1344
                      • Lempäälä

                      #11
                      Originally posted by Krtz View Post
                      Vaihdoin uuden ilmamassamittarin ja auto toimii taas kuten pitääkin. Ainoa ongelma tuossa vaihdossa on että mittaria pitävät kaksi pulttia ovat hieman erikoiset ja pitää aukaista 5-sakaraisella torx-avaimella, jossa on keskellä reikä. Olikohan jotakuinkin kokoa 3 mm. Ihan vaan huomiona, jos jollain on joskus vastaavia ongelmia.
                      Sen takia laittaneet nuo erikoisemmat ruuvit, kun se koko muovipötkylä kuuluisi vaihtaa, eikä pelkkää anturiosaa. Runko kun on erilainen sieltä sisältä vanhemmissa, ja anturikin erilailla toimiva vaikka sopiikin fyysisesti eri runkoihin..
                      *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                      Comment

                      • Krtz
                        Newbiemmer
                        • Apr 2012
                        • 12
                        • Kainuu

                        #12
                        Originally posted by Esal View Post
                        Sen takia laittaneet nuo erikoisemmat ruuvit, kun se koko muovipötkylä kuuluisi vaihtaa, eikä pelkkää anturiosaa. Runko kun on erilainen sieltä sisältä vanhemmissa, ja anturikin erilailla toimiva vaikka sopiikin fyysisesti eri runkoihin..
                        Tiijäppä nuista insinööreistä. Tasainen sisäpinta oli tuossa muoviputkessa mihin laitoin sen uuden anturin, joka oli täysin samanlainen fyysisesti kuin edeltäjänsä.

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #13
                          Originally posted by Esal View Post
                          Sen takia laittaneet nuo erikoisemmat ruuvit, kun se koko muovipötkylä kuuluisi vaihtaa, eikä pelkkää anturiosaa. Runko kun on erilainen sieltä sisältä vanhemmissa, ja anturikin erilailla toimiva vaikka sopiikin fyysisesti eri runkoihin..
                          Liitin vaan ei käy eri versioiden välillä joten viimeistään siinä vaiheessa huomaa asentaneensa väärän.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎