Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin vikavalo syttyi kesken ajon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brazilrome
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 34
    • Vantaa

    Moottorin vikavalo syttyi kesken ajon

    Hei pikaista apua kaivattaisiin ostin ensimmäisen bemarini 6kk sitten
    316 vm 01, 1,9L bensakoneella rullattu nyt 243000km viikko sitten syttyi moottorin vikavalo kesken ajon kaverin BMC scannerilla luettiin koodit jotka antoi tulokseksi seuraavan



    koodit kuitattiin ja nyt viikkoa myöhemmin syttyi uudelleen käytin auton lähimmällä pajalla jossa boch testeri antoi vikakoodin P0420 mihinkähän tuo nyt liittyy Lambda-antureihin, kattiin vai johonkin ihan muuhun, onkohan kallista remonttia tulossa? vikakoodin nollauksen jälkeen ei taas ainakaan 50km syttynyt uudelleen...

    Tietäisi vähän mitä alkaisi vaihteleen kun tietää vähän mitä kannattaisi tsekata, onko kellään ollut vastaavaa?
  • Lundersson
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2009
    • 245
    • Kerava

    #2
    Koodi P0420 viittaa katalysaattorin riittämättömään puhdistustehoon. Koska aiempi testaus näyttää että sytytys ongelmia on ollut, voi pahimmillaan olla että palamaton polttoaine tehnyt tehtävänsä ja polttanut katalysaattorin pilalle. Mittauta päästöt tai ota pönttö auki niin selkenee.

    Myös muut ongelmat, esim. imuvuodot, suuttimet, moottorin ohjaus voi aiheuttaa kyseisen koodin jos seos/sytytys pielessä.

    Sigun autossa koodi valoineen ilmestyy ~1000km välein jonka kuittaan pois koska päästöt ja käynti suht kunnossa...
    Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
    ex 325 e30, 316ti e46

    Comment

    • brazilrome
      Bimmer Rookie
      • May 2012
      • 34
      • Vantaa

      #3
      Tuli käytyä ottaan pakokaasu arvot ja meni puhtaasti heittämällä läpi joten tuon katin saa vissiin sulkea laskuista pois? mitäs seuraavax kannattaisi tutkia?
      Attached Files

      Comment

      • Aspoi
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 222
        • Ylöjärvi

        #4
        Kannen takapäässä oleva huohotinletku sulanut = imuvuoto?
        Nyt: E36 323i M-Sport
        Ex: 1x E30,E31,E61 2xE46 3xE32 6xE34 6xE36 8xE39

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3447
          • Janakkala

          #5
          Originally posted by brazilrome View Post
          käytin auton lähimmällä pajalla jossa boch testeri antoi vikakoodin P0420 mihinkähän tuo nyt liittyy..

          Tietäisi vähän mitä alkaisi vaihteleen kun tietää vähän mitä kannattaisi tsekata, onko kellään ollut vastaavaa?
          Tämäkin asia toistaa itseään valitettavan usein.
          Eikö noi vikakoodin lukijat ym pajat osaa tehdä muuta kuin lukea ne koodit ja ottaa rahat?
          Kyllä minä ainakin osaan myös tulkita noita koodeja ja antaa myös korjausohjeet ja tarvittaessa jopa pistää vehkeet kuntoon mikäli näin halutaan.
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            #6
            Originally posted by Spetke View Post
            Tämäkin asia toistaa itseään valitettavan usein.
            Eikö noi vikakoodin lukijat ym pajat osaa tehdä muuta kuin lukea ne koodit ja ottaa rahat?
            Kyllä minä ainakin osaan myös tulkita noita koodeja ja antaa myös korjausohjeet ja tarvittaessa jopa pistää vehkeet kuntoon mikäli näin halutaan.
            Jep, ammattiylpeys on katoava luonnonvara. Vähän sama kun siivooja kävis luuttuumassa lattioita, ja jäis paskaseks.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • brazilrome
              Bimmer Rookie
              • May 2012
              • 34
              • Vantaa

              #7
              Juu pajalla ehdottivat tosiaan vain katin vaihtoa ongelman korjaamiseksi, näitä juttuja täällä luettuna en jaksanut asiaa heti uskoa niin siksi käännyin täällä viisaampien puoleen.

              Vikavalo syttyi eilen uudestaan n.1000km edellisestä nollaamisesta, auto käy ja kukkuu kuten pitääkin ainoa että sytyttelee tuota vikavaloa n1000km välein.
              Eilen pääsi kaveri kattoo tuota vehjettä ja kertoi kun öljykorkin ottaa pois auto alkaa humppaa todella paljon jos imuvuotoja, ja sen se tekikin auto alko tärisee ja meinaa sammua kun korkinavaaja otti pois ja tasaantui heti kun laittoi paikalleen... Eli imuvuotoko nyt on syynä?

              Pitää vissii pilottia tai jarrucleaneria mennä roiskii ja tsekkailee mistä vuotaa... Onko näissä joku tietty paikka yleensä Mistä vuotaa?

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3447
                • Janakkala

                #8
                Originally posted by brazilrome View Post
                Onko näissä joku tietty paikka yleensä Mistä vuotaa?
                Tuossahan se ylempänä Aspoi:n postauksessa mainitaan
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by brazilrome View Post
                  Juu pajalla ehdottivat tosiaan vain katin vaihtoa ongelman korjaamiseksi, näitä juttuja täällä luettuna en jaksanut asiaa heti uskoa niin siksi käännyin täällä viisaampien puoleen.

                  Vikavalo syttyi eilen uudestaan n.1000km edellisestä nollaamisesta, auto käy ja kukkuu kuten pitääkin ainoa että sytyttelee tuota vikavaloa n1000km välein.
                  Eilen pääsi kaveri kattoo tuota vehjettä ja kertoi kun öljykorkin ottaa pois auto alkaa humppaa todella paljon jos imuvuotoja, ja sen se tekikin auto alko tärisee ja meinaa sammua kun korkinavaaja otti pois ja tasaantui heti kun laittoi paikalleen... Eli imuvuotoko nyt on syynä?

                  Pitää vissii pilottia tai jarrucleaneria mennä roiskii ja tsekkailee mistä vuotaa... Onko näissä joku tietty paikka yleensä Mistä vuotaa?
                  Älä nyt herran tähden lähde mihinkään kattivaihtoleikkiin, koska kyse ei 100% varmuudella ole siitä, vaan imuvuodosta(täysin tyypillinen vikakoodilista imuvuototapauksissa=seurauksia, ei syitä).
                  Etsi euron imuvuoto, korjaa ja vikavalosta ei tarvitse enään murehtia.

                  Comment

                  • brazilrome
                    Bimmer Rookie
                    • May 2012
                    • 34
                    • Vantaa

                    #10
                    Niin ajattelinkin pitää ensiviikolla kun kerkiää tarkastaa imuvuodot...

                    Comment

                    • brazilrome
                      Bimmer Rookie
                      • May 2012
                      • 34
                      • Vantaa

                      #11
                      Onko mahdollista seuraava? Tänää töistä lähtiessä vikavalo oli itsestään sammunut eikä pala enää vaikka asialle ei ole mitään vielä tehty? Eikö se pitäisi testerillä kuitata pois?

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #12
                        Jos meinaa sammua öljykorkin pois ottamalla ja alipaine on kova niin separaattorin kalvo halki, uusi separaattori+letkut.
                        Pieni alipaine pitää olla ja pieni muutos käynnissä mutta ei todellakaan saa sammua.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • brazilrome
                          Bimmer Rookie
                          • May 2012
                          • 34
                          • Vantaa

                          #13
                          Nyt on alipaineletkut ja separaattori uusittu, saas nähdä vieläkö syttyy? Siellä oli letkuja haurastunut useampikin joten vika todennäköisesti siinä. Kiitos vielä avuliaille avusta.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by brazilrome View Post
                            .... viikko sitten syttyi moottorin vikavalo kesken ajon kaverin BMC scannerilla luettiin koodit jotka antoi tulokseksi seuraavan


                            Originally posted by brazilrome View Post
                            Juu pajalla ehdottivat tosiaan vain katin vaihtoa ongelman korjaamiseksi, näitä juttuja täällä luettuna en jaksanut asiaa heti uskoa niin siksi käännyin täällä viisaampien puoleen.
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Älä nyt herran tähden lähde mihinkään kattivaihtoleikkiin, koska kyse ei 100% varmuudella ole siitä, vaan imuvuodosta(täysin tyypillinen vikakoodilista imuvuototapauksissa=seurauksia, ei syitä).
                            Etsi euron imuvuoto, korjaa ja vikavalosta ei tarvitse enään murehtia.
                            Originally posted by brazilrome View Post
                            Niin ajattelinkin pitää ensiviikolla kun kerkiää tarkastaa imuvuodot...
                            Originally posted by brazilrome View Post
                            Nyt on alipaineletkut ja separaattori uusittu, saas nähdä vieläkö syttyy? Siellä oli letkuja haurastunut useampikin joten vika todennäköisesti siinä. Kiitos vielä avuliaille avusta.
                            Eli muillekkin vastaavan vian/ongelman kohtaaville tiedoksi ko.kuvio, joka "pajaa" kuunnellen maksaa helposti tuhansia, kun kyse on aina muutaman euron letkusta.
                            Eli nyt luetut vikakoodit ovat SEURAUSTA olemassa olevasta imuvuodosta, mutta niistä mikään kuitenkaan suoraan indikoi tätä, vaan ovat puhtaasti seurausta siitä.
                            Nämä imuvuodot ovat tämän ikäluokan bemareiden yleisin vikakohde nykyisin ja ehkä samalla kuitenkin suurin "pajojen" rahastusautomaatti.
                            Ikävä kyllä.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎