Announcement

Collapse
No announcement yet.

316i -99 Moottorin vikavalo ja outo diagnoosi. HEELP!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ärde
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 72
    • Helsinki

    316i -99 Moottorin vikavalo ja outo diagnoosi. HEELP!

    Kyseinen valo syttyi, vikakoodeina nokka-akselin asentotunnistin. Asentotunnistin vaihdettiin mutta viikon päästä valo syttyi uudestaan, nyt koodeina ennen kattia oleva lambda ja nokka-akselin asentotunnistin. Livedataa katseltiin korjaajan kanssa ja huudatettiin moottoria ja kokeiltiin kaikkea mutta näyttää että toimii täysin normaalisti. Mistä pitäisi lähteä etsimään vikaa?
  • protoni
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2008
    • 1361
    • Tampere

    #2
    Vaihda se lambada. Tuskinpa se nokan asentotunnistin rikki on ollut jos auto on starttaillut normaalisti.

    Comment

    • TKG
      Newbiemmer
      • Nov 2005
      • 21

      #3
      Jos N-sarjan moottori, jakoketju venynyt?

      Comment

      • Kylyma
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 130
        • Raahe

        #4
        Meitillä kans alkoi tehä tuota oireilua. Auto on lähteny käyntiin normaalisti ja ihan ok pelannut muutenkin, pientä nykimistä joskus ollut kiihyttäessä. Tänään se sitten alkoi juonittelemaan kunnolla. Alkoi vilkkumaan keltanen moottorivalo ja kuulosti kolmella käyvältä. Vikakoodin se antoi ilm. nokka-akselin asentoanturista.. Tai ainakin lukijani niin kertoi, googlettelin tuon vikakoodin (P1341) ja sieltä tuli jotain muita tuloksia. Varoen tein sen mitä opastetaan älä tee rikkinäisellä autolla käsikirjassa eli kaasuttelin hiukan Kuulosti omituisesti siltä kuin ryyppy olis ollut päällä.. :think Itellä on käynyt mielessä tuo jakoketju asia, mutta voikohan se olla venynyt noilla 110tkm kilometreillä?

        e. kone on siis n42b18
        Last edited by Kylyma; 29-08-2013, 21:29.

        Comment

        • ärde
          Bimmer Rookie
          • Feb 2012
          • 72
          • Helsinki

          #5
          M43164E3 on moottori. Vikavalo sammu itestään just kun tän olin kirjottanut eikä oo syttynyt vielä ainakaan uusiks.. Outoa.

          Kuulemma imuvuoto vois olla mahdollinen syy tähän?
          Last edited by ärde; 29-08-2013, 22:38. Reason: Täsmennys

          Comment

          • Kylyma
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 130
            • Raahe

            #6
            Voi hitsin pimpulat tuon paskakasan kanssa! Asentotunnistin on nytten vaihettu, mutta auto ei vain toimi! Käy tosiaan niinku ryyppy ois päällä, välillä haisee saatanan pahalle, välillä vilkuttaa vikavaloja mutta suurimman osan ajasta ei!? Vikakoodit loppu ku vaihoin asentotunnistimen. Mikä nyt on vikana autossa? Onko se se jakoketju venynyt ja hypännyt ja hajottanut koko paskan? Auttakkee jumalauta ku ahistaa

            Edit. Aa joo, kone edelleen on n42b18
            Last edited by Kylyma; 02-09-2013, 12:55.

            Comment

            • Rytinä
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 138
              • Kylmäoja/Joensuu

              #7
              Originally posted by Enter View Post
              Voi hitsin pimpulat tuon paskakasan kanssa! Asentotunnistin on nytten vaihettu, mutta auto ei vain toimi! Käy tosiaan niinku ryyppy ois päällä, välillä haisee saatanan pahalle, välillä vilkuttaa vikavaloja mutta suurimman osan ajasta ei!? Vikakoodit loppu ku vaihoin asentotunnistimen. Mikä nyt on vikana autossa? Onko se se jakoketju venynyt ja hypännyt ja hajottanut koko paskan? Auttakkee jumalauta ku ahistaa

              Edit. Aa joo, kone edelleen on n42b18
              Jako hypänny, samat oireet oli omassa ex paskakoneessa
              Ford Fiesta '15
              Bmw E46 320i touring '03
              Suzuki SJ410 '83
              Suzuki GSX-R 1216 Turbo '92

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Originally posted by Enter View Post
                Voi hitsin pimpulat tuon paskakasan kanssa! Asentotunnistin on nytten vaihettu, mutta auto ei vain toimi! Käy tosiaan niinku ryyppy ois päällä, välillä haisee saatanan pahalle, välillä vilkuttaa vikavaloja mutta suurimman osan ajasta ei!? Vikakoodit loppu ku vaihoin asentotunnistimen. Mikä nyt on vikana autossa? Onko se se jakoketju venynyt ja hypännyt ja hajottanut koko paskan? Auttakkee jumalauta ku ahistaa

                Edit. Aa joo, kone edelleen on n42b18
                Hypännyt varmaan joo, olis pitänyt vaihtaa päivitetty kiristin ajoissa kun siinä alkuperäisessä ei ole varaa juurikaan. Mitään ei hajoa tuosta vielä.

                Uusi ketjupaketti laahaimineen jotain 200e, tekijöitä löytynee jo vähitellen pienemmistäkin korjaamoista Uudemman mallin kiristimellä sitten läjään...
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • janituz
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2008
                  • 858
                  • nummi-pusula

                  #9
                  Originally posted by Enter View Post
                  Voi hitsin pimpulat tuon paskakasan kanssa! Asentotunnistin on nytten vaihettu, mutta auto ei vain toimi! Käy tosiaan niinku ryyppy ois päällä, välillä haisee saatanan pahalle, välillä vilkuttaa vikavaloja mutta suurimman osan ajasta ei!? Vikakoodit loppu ku vaihoin asentotunnistimen. Mikä nyt on vikana autossa? Onko se se jakoketju venynyt ja hypännyt ja hajottanut koko paskan? Auttakkee jumalauta ku ahistaa

                  Edit. Aa joo, kone edelleen on n42b18
                  voin sanoa että oon jo jokusen noita n42/n46 moottoreita korjannut ko. syistä. Kaikissa paitsi yhdessä tapauksessa on selvinnyt jakopään hilujen uusimisella. Älä hyvä mies käytä turhaan sitä autoa, vie (lue hinauta) se auto johonkin osaavalle korjaamolle ja anna heidän tehdä diagnoosi. Kaikki tää selvii kun ottaa venttiilikannen auki. Jos (ja luultavasti kun) se jakopää on räjähtäny tarvii ottaa öljypohja myös alas.
                  e46 330da -01
                  E46 320d -00
                  E30 323i -85 "pommikone"
                  Projekti: E30 325i -86
                  Projekti: E21 315 -83
                  Ex: E30 318i mit m10i -89

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    #10
                    Kääntää paikalleen ja uus kiristin. Ei tartte koko jakopäätä uusia,jos ei välttämättä halua\joku oikeasti rikki.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • janituz
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 858
                      • nummi-pusula

                      #11
                      No se on aika tuurissaan meneekö noin pienellä. Yleensä on ollu muovia pohjassa.
                      e46 330da -01
                      E46 320d -00
                      E30 323i -85 "pommikone"
                      Projekti: E30 325i -86
                      Projekti: E21 315 -83
                      Ex: E30 318i mit m10i -89

                      Comment

                      • suppari
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 4049
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by janituz View Post
                        No se on aika tuurissaan meneekö noin pienellä. Yleensä on ollu muovia pohjassa.
                        Mun tapauksissa maks ylöohjain poikki, uuden saa paikalleen purkamatta koko paskaa.
                        sigpic
                        P:0409699000

                        JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                        tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                        huollot/korjaukset!

                        BMW E&F sarjaan.
                        Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                        8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                        AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                        Comment

                        • Kylyma
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2007
                          • 130
                          • Raahe

                          #13
                          Taidan suosiolla viiä wetterille ouluun ku raahessa ei tunnu kellää olevan vehkeitä noihin hommiin.. Maksaa maksaa mutta eikai se perkele auta ku kärsiä nahoissa

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Originally posted by suppari View Post
                            Mun tapauksissa maks ylöohjain poikki, uuden saa paikalleen purkamatta koko paskaa.
                            Ostattelin muuten ebaysta parit öljyjalat tuohon omaan projektiin, nyt olis sitten useampi joissa kaikissa on samalla tavalla ohjainmuovia kanavat täynnä

                            Se muovinen "sihti" on ihan paska.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • janituz
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 858
                              • nummi-pusula

                              #15
                              Originally posted by suppari View Post
                              Mun tapauksissa maks ylöohjain poikki, uuden saa paikalleen purkamatta koko paskaa.
                              meinaat ettei säpäleet mee alakertaan? Tuuria on ollut jos ei pientä osaa mene alakertaan.
                              e46 330da -01
                              E46 320d -00
                              E30 323i -85 "pommikone"
                              Projekti: E30 325i -86
                              Projekti: E21 315 -83
                              Ex: E30 318i mit m10i -89

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎