Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d ajoittaista tehottomuutta (MAF asiaa) -Eurolla kuntoon-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    330d ajoittaista tehottomuutta (MAF asiaa) -Eurolla kuntoon-

    Kun kysymyksiä ja vastauksia topicista ei kommenttia tullut niin päätin avata oman topicin!
    Searchia on käytetty ja omakohtaista aiempaakin kokemusta on että näillä oireilla pitäisi olla selvä MAF vika...

    Auto: 330d -2/00
    Vika: Ajoittaista tehottomutta ja kulutusmittarin jumittelua 12l tietämille, MAF:in johto irti vetää tasaisesti (vetoja tosin kautta linjan vähemmän mitä johto kiinni) ja kulutusmittari nousee tappiin!
    Nyt vaihdettu uusi Boschin MAF numerolla 0 928 400 527 vanhan 0 928 400 468:n tilalle, KL:n mukaan ei tarvitse koodata mutta sama vika edelleen eli pitääköhän kuitenkin koodata vaikka vanha ei ollutkaan se 314 loppuinen :think

    Mistähän tuota lähtis purkamaan kun?
    Vikakoodeja luettu useaan kertaam ennen MAF:n vaihtoa eikä mitään moottorinohjaukseen viittaavaa ollut...
    Last edited by Jube; 31-07-2014, 20:44.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Kurkkaa vaikka INPA:lla DDE:n softanumero (Assembly number), niin voidaan tutkailla, onko siihen jo päivitetty uudemman MAF:n softa.

    MAF:n piuhan irrotus tekee muutakin, joten voi tuon ongelman aiheuttaa muukin kuin MAF. KLIK
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      #3
      Katselin INPALLA DDE:n ident valikkoa, löytyykö näistä kuvista tieto mikä softaversio equssa on?



      Jos ei niin minkä valikon alta se löytyy?

      Vika on ennallaan, välillä kun painaa kaasua niin tuntuu että ei reagoi ensin mitenkään ja sitten yhtäkkiä lähtee vetämään :think
      Tämä oli ainoa vikakoodi mitä oli nyt viime nollauksen jälkeen tullut:

      Mitä tarkalleenottaen meinaa?

      Tässä autossa on myös toinen, erittäin v*ttumainen vika!
      Keskuslukitus ei aina avaudu kaukosäätimellä, ei ole merkitystä kumpaa avainta käyttää eli ei toimi kummallakaan jos vika on päällä ja toimii kummallakin silloin kun vika ei ole päällä
      Kesällä yleensä toimii mutta kun ilmat kylmenee niin alkaa värkkäyttämään
      Vikakoodit:


      Kiitoksia kovasti jo näin etukäteen jos joku pystyy auttamaan
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Tuo 7789376 on rautanumero. Kyllä sieltä jostain pitäisi löytyä assembly number, joka pitäisi olla 7789471 (Auto) / 7789414 (Man) tai uudempi softa.

        Syystä tai toisesta jakotukin paine ei seuraa riittävästi pyyntiä. Kurkkaa ajossa live-datalla rail-paineen pyyntiä ja toteutumaa.

        Vikakoodienkin perusteella korimodulin (GM3) releissä ongelmaa. On noita releitäkin vaihdettu, mutta käytettyjä korimoduleitakin saa varsin edukkaasti. Se toki vaatii sitten koodauksen. Lisäksi näyttäisi olevan tyypillinen vika konepellin tunnistimessa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          #5
          .
          Rail paineelle, niin kuin vaikkapa ahtopaineelle, on "pyyntikartta".
          Ohjelma pyytää tai pyrkii johonkin tiettyyn rail paineeseen.
          Periaatteessa tärkeimmät vaikuttavat tekijät ovat moottorin kierrosluku, sekä ruiskutettavan polttoaineen määrä.
          Tuossa sinun tapauksessasi ristiriidan/vikatilan tekstin mukaan aiheuttaa rail paineen liian suuri poikkeama suhteessa kierroslukuun.
          Kun paine kohta nousee ja ristiriita poistuu, alkaa auto taas kulkemaan normaalisti.

          KP Pumppu, rail paineen säädin, tai - anturi, myös suuttimen(-mien) runsas ohivuoto.
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Ettei tähän olisi jossain vaiheessa asennettu rail-paineanturia huijaava boksi, joka nyt koirii. Eli tutkaile rail-paineanturin johto, onko se haaroitettu ja löytyykö esim. E-boksista (apukuskin raikkarikotelon alla) ylimääräistä purkkia.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • MNi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2008
              • 3143
              • Tampere

              #7
              ...siis kuskin puolella E46:ssa E-box: KLIK.

              Kuvat bensapirssistä mutta samassa kohtaa se on dieselissäkin.

              Tehoboksi lienee loogisin epäily.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Originally posted by MNi View Post
                ...siis kuskin puolella E46:ssa E-box:
                Jep, väärä korimalli, väärä puoli.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Jube
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 9636
                  • ...

                  #9
                  Originally posted by Clavurion View Post
                  Ettei tähän olisi jossain vaiheessa asennettu rail-paineanturia huijaava boksi, joka nyt koirii. Eli tutkaile rail-paineanturin johto, onko se haaroitettu ja löytyykö esim. E-boksista (apukuskin raikkarikotelon alla) ylimääräistä purkkia.
                  Rail paineen säädin vaihdettiin alle vuosi sitten, huijausboksia ei ole asennettu mutta auto on vastikään softattu erään foorumilaisen toimesta :think
                  Voiko suutinten aukioloajat olla liian pitkät jolloin KP-pumppu ei kykene tuottamaat tietyllä kierrosalueella riittävää painetta kierroslukuun nähden?
                  Erityisesti pisti silmään tuo järjestyksessä toinen vikatilanne, 2797rpm ja 692bar, selittääkö noin alhaisen paineen se että on ajettu kevyellä kaasulla verrattuna muihin listattuihin vikatilanteisiin?

                  Laitan sulle Clavu illemmalla privaa muutaman asian tiimoilta...
                  Last edited by Jube; 09-10-2013, 18:56.
                  Näillä mennään:
                  Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                  BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                  BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                  BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                  MB c124 230CE -90 "Badboy"
                  MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                  Comment

                  • elreino
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2009
                    • 90
                    • s-joki

                    #10
                    2797 rpm
                    3,73 siirtopaine
                    74mm syöttömäärä
                    692 rail paine

                    vai että kevyt kiihdytys no joo kemijärven mittapuulla
                    mainitaan jotta auton ecun ohjelmallinen max syöttömäärä on 70mm (teoriassa)

                    no jokatapauksessa tuollakohtaa rail paine kuuluisi olla sen maksimin 1350bar

                    jokin valskaa nyt joko rail pumppu tai suutimet kunnossa oleva systeemi kyllä pystyy tuohon hyvinkin

                    mainitaan että minua edellinen softaaja oli nostanut rail paineet lähelle 1500bar nyt ne on asetettu normaaliin 1350 baariin
                    liekkö pumppu tai suuttimet saaneet aiemmin kipeetä
                    Last edited by elreino; 10-10-2013, 03:34.

                    Comment

                    • Jube
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 9636
                      • ...

                      #11
                      Korkeapainepumppu tai suuttimet tietysti ensimmäisenä tulee mieleen mutta mikä selittää sen että välillä auto pelaa normaalisti ja vetää niin he*vetisti mutta välillä (hyvin usein) taas ei mitenkään :think
                      Se unohtui myös mainita että silloin kun ei ole vetoa niin savuaa aikalailla mutta silloin kun pelaa niin ei käytännössä lainkaan...

                      Erikoisen tuntoinen kun vian ollessa päässä painaa kaasua niin voi mennä ~2s ennenkuin tapahtuu mitään, aivan niinkuin olisi kaasupolkimessa vikaa mutta mikäli näin olisi niin ilmeisesti jättäisi vikakoodin?
                      Last edited by Jube; 10-10-2013, 23:11.
                      Näillä mennään:
                      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                      MB c124 230CE -90 "Badboy"
                      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #12
                        Ettei se vika nyt olisi siellä ahtimessa tai sen ohjauksessa..
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • e46touring
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1327
                          • Tornio

                          #13
                          Originally posted by Jube View Post
                          Korkeapainepumppu tai suuttimet

                          Se unohtui myös mainita että silloin kun ei ole vetoa niin savuaa aikalailla mutta silloin kun pelaa niin ei käytännössä lainkaan...
                          kuten elreino totesi Eiköhän tuo liene suutinvikainen !?! Oletko mitannut ohivuodot/korjausarvot tyhjäkäynnillä ??

                          suutin huollolle tarvetta ?
                          __________________________________________________ ____________
                          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                          Comment

                          • Jube
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 9636
                            • ...

                            #14
                            Originally posted by Rahu View Post
                            Ettei se vika nyt olisi siellä ahtimessa tai sen ohjauksessa..
                            Vaikuttaako ahtopaineen puute siihen että rail-paine voi olla liian alhainen suhteessa kierroslukuun?
                            Jos, niin mitkä tekijät rail-paineen pyynnin tarkalleenottaen määrää?
                            Originally posted by e46touring View Post
                            kuten elreino totesi Eiköhän tuo liene suutinvikainen !?! Oletko mitannut ohivuodot/korjausarvot tyhjäkäynnillä?
                            Korjausarvot kaikissa tyhjäkäynnillä alle 2,5, kaikki suuttimet vaihdettu 5v sisään 3 muistaakseni -09 tai -10 ja toiset 3 pari vuotta myöhemmin (tämä ei toki sitä takaa että olisivat kunnossa) :think

                            Ohivuotomittausta ei ole tehty!

                            Voiko MAF vika, tai tässätapauksessa ei vika mutta mahdollinen koodauksen puute aiheuttaa tuota rail-paineen puutetta?
                            Vähän tyhmiä kysymyksiä kun en tarkalleen tiedä mistä paineen pyynti muodostuu
                            Last edited by Jube; 10-10-2013, 23:53.
                            Näillä mennään:
                            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                            MB c124 230CE -90 "Badboy"
                            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                            Comment

                            • BreeZi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2004
                              • 2371
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by Jube View Post
                              Korjausarvot kaikissa tyhjäkäynnillä alle 2,5, kaikki suuttimet vaihdettu 5v sisään 3 muistaakseni -09 tai -10 ja toiset 3 pari vuotta myöhemmin (tämä ei toki sitä takaa että olisivat kunnossa) :think

                              Ohivuotomittausta ei ole tehty!
                              Suuttimien korjausarvot ovat kohollaan. Kaikkien suuttimien korjausarvojen pitäisi olla +-2.täysin kunnossa olevien suuttimien korjausarvot ovat +-1, jos sitäkään.

                              Nyt ei muuta kuin marssit johonkin, jossa saadaan tuo paluuvuototesti tehtyä. Testin saa nimittäin tehtyä ½h, jos pitää löpinäpaussin välissä.
                              - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                              - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                              - E- ja F- sarjan avaimet.
                              - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                              - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                              .

                              Finmodi oy
                              050-3063926
                              [email protected]

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎