Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d ajoittaista tehottomuutta (MAF asiaa) -Eurolla kuntoon-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    #16
    Kyllä minä ohivuotomittauksen osaan tehdä ihan perinteisellä menetelmällä, tämä auto vaan ei ole minun vaan parhaan kaverini joka asuu toisella paikkakunnalla niin ei pysty kuin viikonloppuisin tutkimaan
    Olen ollut siinä luulossa että ensimmäinen toiminnallinen vaikutus liiallisella ohivuodolla olisi huono käynnistyvyys kylmällä kelillä :think

    Ne vähäiset suuttimet mitä KL aikana myin Bemareihin meni kaikki em. vaivan korjaamiseksi...
    Last edited by Jube; 11-10-2013, 00:14.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

    Comment

    • BreeZi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by Jube View Post
      Kyllä minä ohivuotomittauksen osaan tehdä ihan perinteisellä menetelmällä, tämä auto vaan ei ole minun vaan parhaan kaverini joka asuu toisella paikkakunnalla niin ei pysty kuin viikonloppuisin tutkimaan
      Olen ollut siinä luulossa että ensimmäinen toiminnallinen vaikutus liiallisella ohivuodolla olisi huono käynnistyvyys kylmällä kelillä :think

      Ne vähäiset suuttimet mitä KL aikana myin Bemareihin meni kaikki em. vaivan korjaamiseksi...
      Siis eikös vuotavat suuttimet aluksi vaikuta enemmän lämpimän koneen käynnistymiseen? Toki jos suuttimet vuotavat kuin seula, niin eihän se lähde kylmänäkään. Ehjä common-rail kone ei nimittäin kovinkaan paljoa starttauta. Ei nyt kuitenkaan ihan pumpparikoneen tavoin lähde, mutta ei kyllä paljoa jää.
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • Jube
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 9636
        • ...

        #18
        Originally posted by BreeZi View Post
        Siis eikös vuotavat suuttimet aluksi vaikuta enemmän lämpimän koneen käynnistymiseen?
        Ei, ohivuotava suutin vaikuttaa nimenomaan kylmänä käynnistymiseen!
        Mersuissahan tuo on todella yleinen ongelma...
        Last edited by Jube; 11-10-2013, 00:35.
        Näillä mennään:
        Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
        BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
        BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
        BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
        MB c124 230CE -90 "Badboy"
        MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          #19
          .
          Kirjoitin tuolla aikaisemmin kyllä, että railpaineen pyynti koostuu pääasiassa kahdesta merkittävästä asiasta, kierrosluvusta, sekä syöttömäärästä.

          Auto ei kiihdy,koska se menee vikatilaan.
          Se korjaantuu vaan, jos sen vikatilan aiheuttaja, ristiriidan aiheuttaja poistuu.
          Vedot palautuu "automaattisesti", niin kuin olet jo huomannutkin.

          Jos autostasi on pakokaasujen kierrätys deaktivoitu, niin pyydäppä palauttamaan vakioksi,tuossa vanhassa moottorissa aiheuttaa joskus tuota tehottomuutta, poisto on hankalampi, kuin uudemmassa.

          Savu johtuu siitä, että tuon mallin ohjelmassa on erilaisille vikatiloille savukarttansa, ja nekin on nyt muutettu antamaan reilusti syöttöjä.
          Muttakun railpaine ei nouse, niin ruiskutusaika venyy kamalan pitkäksi -> savu.
          Tai sitten poistaa ne viimeisetkin vikatilarajat, jolloin veto ei katkea, kun ei mene vikatilaan.

          Kysymys on nyt siitä, onko vika lopulta tuo liian pieni railpaine, vai onko sekin vielä seurausta jostain muusta, Maf/egr - niissä olevista häiriöistä ohjelma ei välttämättä osaa aina oikein kertoa.
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            #20
            Ok, kiitoksia tuikku!
            Mistä tuo syöttömäärä sitten muodostuu?

            EGR oli ensin tulpattuna mutta palautettu vakioksi vian ilmenemisen jälkee, ei vaikutusta
            Ihmetyttää vielä sellainen asia että MAF johto irti toimii huomattavasti lineaarisemmin, savuttaa kyllä eikä vetoa ole kunnolla mutta eihän sitä kuulukkaan olla silloin kun MAF on oletuskartalla :think
            MAF:ista ei ollut jääny vikakoodia vaikka pistoke oli irti ja auto ajossa, sitä ihmettelin myös

            Tuli sellainen muistikuva eilen mieleen että oliko näissä ollu rail-paineen säätimen liittimessä häikkää, aivan kuin olisin joskus lukenut sellaista?
            Säädin vaihdettiin kun auto humputti kylmänä tyhjäkäyntiä kuten Mersut konsanaan, säädin oli oikea Boschin numerolla mutta "nokka" oli silti erinäköinen mitä alkuperäisessä säätimessä.
            Humputus loppui mutta vaihdon jälkeen tuli sellainen "ominaisuus" tilalle että lämpimänä saattaa tyhjäkäynti nousta välillä 200-300rpm ja sitten taas muutaman sekunnin kuluttua palata normaaliin tyhjäkäyntiin!
            Last edited by Jube; 11-10-2013, 11:40.
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              #21
              1500€:lla osia, varmaan 100h työtä, 200 kaljaa, kymmenen saunailtaa ja vuosi aikaa!
              Alipaineletku paskana

              Olipa vaan sellaisesta paikasta pintakudoksen alta ennen alipainesäiliöä murtunut että ei ihan ensimmäisenä tullut mieleen alkaa leikkomaan pintakudosta itri itse letkusta, muille tiedoksi että jos letkuja alkaa vaihtamaan niin ne kanttaa vaihtaa imusarjan alla olevalta "jatkotukilta" asti jokaikinen letku samalla kertaa :think
              Meinas kaveri että aika mukavasti vetelee nyt ja vika tosiaan ei ollut polttoaine puolella vaikka kaikki siihen viittasi!

              Ahtomittarin asennus sai tutkimaan ahtimen ohjauspuolta perusteellisemmin
              Last edited by Jube; 31-07-2014, 20:33.
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #22
                Originally posted by Jube View Post
                1500€:lla osia, varmaan 100h työtä, 200 kaljaa, kymmenen saunailtaa ja vuosi aikaa!
                Alipaineletku paskana

                Olipa vaan sellaisesta paikasta pintakudoksen alta ennen alipainesäiliöä murtunut että ei ihan ensimmäisenä tullut mieleen alkaa leikkomaan pintakudosta itri itse letkusta, muille tiedoksi että jos letkuja alkaa vaihtamaan niin ne kanttaa vaihtaa imusarjan alla olevalta "jatkotukilta" asti jokaikinen letku samalla kertaa :think
                Meinas kaveri että aika mukavasti vetelee nyt ja vika tosiaan ei ollut polttoaine puolella vaikka kaikki siihen viittasi!

                Ahtomittarin asennus sai tutkimaan ahtimen ohjauspuolta perusteellisemmin
                Eiköhän kaikki muut sen jo tienneet että letkut kannataa vaihtaa aina kaikki kerrallaan..
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎