Edellä mainittu vika, laatikko toimii kylmänä, mutta kun ajelee jonkin aikaa alkaa luistaa; öljyt vähissäkö vai muuuten laatikko loppu???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330d automaatti toimii kylmänä!? Vikakoodit luettu 18.9. tulkinta apuja tarvitaan!
Collapse
X
-
330d automaatti toimii kylmänä!? Vikakoodit luettu 18.9. tulkinta apuja tarvitaan!
Last edited by bmw320de46; 19-09-2013, 07:32.Tags: None
-
-
Originally posted by bmw320de46 View PostEdellä mainittu vika, laatikko toimii kylmänä, mutta kun ajelee jonkin aikaa alkaa luistaa; öljyt vähissäkö vai muuuten laatikko loppu???
Entä onko läträtty laatikon öljyjen kanssa ja koska? Minkä kokoiset renkaat alla?
-
-
Originally posted by Hemi View PostLaatikon vikavalo ei kuitenkaan syty?
Entä onko läträtty laatikon öljyjen kanssa ja koska? Minkä kokoiset renkaat alla?
Öljyistä en ole varma, mutta katsoin alle ja täyttöroppu on ollut auki... olisiko lisätty joskus öljyä???
Renkaat on 225/45-17 kaikissa kulmissa.
Comment
-
-
Originally posted by finark View PostTurbiini loppu...
Tuossa ketjussa http://www.btcf.fi/forum/showthread....255533&page=12 ihmettelin e39 530da momentimuuntimesta tullutta vikakoodia, johon en ainakaan täällä dieselien kohdalla ole törmännyt? Yleensähän siitä ei tule mitään.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostMiten turbiini loppuu, eli mikä siinä pettää tällätavoin?
Tuossa ketjussa http://www.btcf.fi/forum/showthread....255533&page=12 ihmettelin e39 530da momentimuuntimesta tullutta vikakoodia, johon en ainakaan täällä dieselien kohdalla ole törmännyt? Yleensähän siitä ei tule mitään.
"Juurikin tuossa GM askin LUKn valmistamassa turbiinissa on typerä suunnittteluvirhe, jonka takia se laahaa aina hiukan kun autolle antaa enemmän kenkää. Tämän takia se kuluu "nopeasti" näistä laatikoista ja kun tuo kitkamateriaali on kulunut pois alkaa seuraavaksi tulla metalli silppua ja kun se menee laatikon kiertoon ventiilikoneisto jumittaa ja pakat alkaa luistaan ja meno loppuu.."
Comment
-
-
Originally posted by finark View PostJostain netistä lainattua.... En mene takuuseen tiedon oikeellisuudesta...
"Juurikin tuossa GM askin LUKn valmistamassa turbiinissa on typerä suunnittteluvirhe, jonka takia se laahaa aina hiukan kun autolle antaa enemmän kenkää. Tämän takia se kuluu "nopeasti" näistä laatikoista ja kun tuo kitkamateriaali on kulunut pois alkaa seuraavaksi tulla metalli silppua ja kun se menee laatikon kiertoon ventiilikoneisto jumittaa ja pakat alkaa luistaan ja meno loppuu.."
Tuosta aloituksesta en saanut selvää puhutaanko tuon lukituksen luistamisesta (n. 90 kmh) vai laatikon luistamisesta. Turbiinihan luistaa aina. :think*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Nyt koodit luettu
Saatiin vikakoodit luettua, mutta osaisiko joku tulkita näitä...missä vika!?
RESULT: 4 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
53 Gear Check 3
Error frequency : 1 Logistic counter: 0
km value 220850.00 km Changing gear 0.00 0/1 Last change: Changing down 4->3 21.00 0-n Gearbox Oil Temperature 85.00 degrees C Battery Voltage 14.20 Volt
General error Sporadic error-------------------------------------------------------------
55 Gear Check 5
Error frequency : 1 Logistic counter: 0
km value 220860.00 km Changing gear 0.00 0/1 Last change: Changing up 4->5 35.00 0-n Gearbox Oil Temperature 84.00 degrees C Battery Voltage 14.20 Volt
General error Error present-------------------------------------------------------------
54 Gear Check 4
Error frequency : 1 Logistic counter: 0
km value 220890.00 km Changing gear 0.00 0/1 Last change: Changing up 3->4 34.00 0-n Gearbox Oil Temperature 69.00 degrees C Battery Voltage 14.20 Volt
General error Error present-------------------------------------------------------------
32 Output rev. sensor (n-ab)
Error frequency : 1 Logistic counter: 0
km value 220890.00 km Changing gear 0.00 0/1 Last change: Changing up 4->5 35.00 0-n Gearbox Oil Temperature 74.00 degrees C Turbine speed (rpm) 2944.00 rpm
Comment
-
-
Originally posted by bmw320de46 View PostVikavalo syttyi kerran vähäksi aikaa, sammutuksen jälkeen ei syttynyt uudestaan.
Öljyistä en ole varma, mutta katsoin alle ja täyttöroppu on ollut auki... olisiko lisätty joskus öljyä???
Renkaat on 225/45-17 kaikissa kulmissa.
Tämä periaatteessa voisi sopia myös väärän tyyppisisten öljyjen aiheuttamiin ongelmiin.
Turbiinikin kyllä, mutta silloin oireet pitäisivät olla ehkä hieman eri tyyppiset(tai sitten en ihan ymmärtänyt kuvausta).
Tosin turbiinivian saat selvitettyä/poislaskettua kun päästät laatikkoöljyt ulos(siis se mitä tulee öljypohjan aukaisulla) ja katsot onko pohjalla hienoa metallipurua.
Jos ei ole, vaihda huuhtelemalla loputkin öljyt varmasti oikean tyyppisiin.
Mikäli purua selkeästi löytyy paljon, ajot seis ja turbiini vaihtoon.
99% varmuudella vika on jommassa kummassa.
Comment
-
-
Noissa vikakoodeissa näkyi että olisi tullut vaihtaessa tuo häiriö? Vois nuo Hemin epäilemät väärät öljyt tuon tosiaan tehdä. :think
Itselle kävi viimeviikolla juuri tuollainen vaihtamishäiriö, mutta laatikko meni vikatilaan kunnes nollautui auton seisottua yli puolituntia. Risteyksestä käännyttäessä runttasin kunnolla kaasua ja repäisy ilmeisesti aiheutti luiston, jota en kyllä edes huomannut kun ratasvalo jo paloi. Turbiinin lukko oli ehkä jo kiinni (n. 50 kmh) kun on tuo "vaihteisto-modi" laitettuna.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
Originally posted by Esal View PostNoissa vikakoodeissa näkyi että olisi tullut vaihtaessa tuo häiriö? Vois nuo Hemin epäilemät väärät öljyt tuon tosiaan tehdä. :think
Itselle kävi viimeviikolla juuri tuollainen vaihtamishäiriö, mutta laatikko meni vikatilaan kunnes nollautui auton seisottua yli puolituntia. Risteyksestä käännyttäessä runttasin kunnolla kaasua ja repäisy ilmeisesti aiheutti luiston, jota en kyllä edes huomannut kun ratasvalo jo paloi. Turbiinin lukko oli ehkä jo kiinni (n. 50 kmh) kun on tuo "vaihteisto-modi" laitettuna.
Samaa toki tekee kovemmassa runttauksessa myös viallinen turbiini.
Eli öljyt ulos ja öljypohja tarkasteluun.
Mikäli sieltä löytyy vähänkään isompia palasia/murusia, laulut loppuu siihen sen laatikon osalta ja käytettyä takuulootaa hakuun.
Mikäli siellä on vain hienoa metalli"hilpettä", on turbiini vainaa ja homma korjaantuu sillä ja 20l huuhtelulla uutta oikeanlaista öljyä.
Jos öljy on ihan puhdasta ja pohjassa ei aivan pientä "hilpettä" lukuunottamatta ei ole mitään, vika todennäköisesti korjaantuu oikealla määrällä oikean tyyppistä öljyä ja uudella suodattimella.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis nimenomaan vääräntyyppisillä öljyillä ei "puraise" levyt kiinni niin kuin pitäisi, pieni luisto ja vikavalo tauluun(jatkuessaan toki polttaa levyt nopeasti loppuun).
Samaa toki tekee kovemmassa runttauksessa myös viallinen turbiini.
Eli öljyt ulos ja öljypohja tarkasteluun.
Mikäli sieltä löytyy vähänkään isompia palasia/murusia, laulut loppuu siihen sen laatikon osalta ja käytettyä takuulootaa hakuun.
Mikäli siellä on vain hienoa metalli"hilpettä", on turbiini vainaa ja homma korjaantuu sillä ja 20l huuhtelulla uutta oikeanlaista öljyä.
Jos öljy on ihan puhdasta ja pohjassa ei aivan pientä "hilpettä" lukuunottamatta ei ole mitään, vika todennäköisesti korjaantuu oikealla määrällä oikean tyyppistä öljyä ja uudella suodattimella.
Antakaa mielipiteitä riitäisikö pelkkä turbiinin vaihto, jotka olette näitä auki nähneet!
Olisko vinkkejä millainen turbiini kannattaa ostaa ja mistä sellaisen saisi sopivasti...Last edited by bmw320de46; 26-04-2019, 09:24.
Comment
-
-
Originally posted by bmw320de46 View PostPurin öljypohjan pois ja magneetissa on mun mielestä melkoisesti metallia kuten kuvassa näkyy ja öljyt oli aikas mustat, taitaa mennä ainakin turbiini vaihtoon...??
Antakaa mielipiteitä riitäisikö pelkkä turbiinin vaihto, jotka olette näitä auki nähneet!
Olisko vinkkejä millainen turbiini kannattaa ostaa ja mistä sellaisen saisi sopivasti...
Anna öljyjen nyt vielä painua yön yli pytyssä ja kaada ne tosi varvovasti toiseen pyttyyn ja katso paljonko ja minkälaista purua siellä on.
Eli jos yhtään tuon isompia paloja ei löydy, niin 99.5%:n varmuudella vika on turbiinissa.
Itse luottaisin siihen että kyse on vain turbiinista ja vaihtaisin vain sen turbiinin ja uudet oikeat öljyt sisään+kovaa ajoa.
Ok, pieni riskihän siinä aina on onko ko.puru ehtinyt ko.laatikkoa vaurioittaa, mutta olen mm.itse melkoisen monta ko.laatikkoa vielä tästä tilasta palauttanut täyteen ajokuntoon/elämään.Last edited by Hemi; 26-09-2013, 00:00.
Comment
-
Comment