Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d automaatti toimii kylmänä!? Vikakoodit luettu 18.9. tulkinta apuja tarvitaan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw320de46
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 68
    • Pirkanmaa

    330d automaatti toimii kylmänä!? Vikakoodit luettu 18.9. tulkinta apuja tarvitaan!

    Edellä mainittu vika, laatikko toimii kylmänä, mutta kun ajelee jonkin aikaa alkaa luistaa; öljyt vähissäkö vai muuuten laatikko loppu???
    Last edited by bmw320de46; 19-09-2013, 07:32.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by bmw320de46 View Post
    Edellä mainittu vika, laatikko toimii kylmänä, mutta kun ajelee jonkin aikaa alkaa luistaa; öljyt vähissäkö vai muuuten laatikko loppu???
    Laatikon vikavalo ei kuitenkaan syty?
    Entä onko läträtty laatikon öljyjen kanssa ja koska? Minkä kokoiset renkaat alla?

    Comment

    • bmw320de46
      Bimmer Rookie
      • May 2005
      • 68
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Hemi View Post
      Laatikon vikavalo ei kuitenkaan syty?
      Entä onko läträtty laatikon öljyjen kanssa ja koska? Minkä kokoiset renkaat alla?
      Vikavalo syttyi kerran vähäksi aikaa, sammutuksen jälkeen ei syttynyt uudestaan.
      Öljyistä en ole varma, mutta katsoin alle ja täyttöroppu on ollut auki... olisiko lisätty joskus öljyä???
      Renkaat on 225/45-17 kaikissa kulmissa.

      Comment

      • finark
        Bimmer Rookie
        • Jul 2010
        • 49
        • Rovaniemi

        #4
        Turbiini loppu...

        Comment

        • expertti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 866
          • Kainuu

          #5
          Originally posted by finark View Post
          Turbiini loppu...
          Ääni tälle. Vikakoodit lukuun seuraavaksi, niin loppuu tämä arpominen....

          Comment

          • Esal
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1344
            • Lempäälä

            #6
            Originally posted by finark View Post
            Turbiini loppu...
            Miten turbiini loppuu, eli mikä siinä pettää tällätavoin?

            Tuossa ketjussa http://www.btcf.fi/forum/showthread....255533&page=12 ihmettelin e39 530da momentimuuntimesta tullutta vikakoodia, johon en ainakaan täällä dieselien kohdalla ole törmännyt? Yleensähän siitä ei tule mitään.
            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

            Comment

            • finark
              Bimmer Rookie
              • Jul 2010
              • 49
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by Esal View Post
              Miten turbiini loppuu, eli mikä siinä pettää tällätavoin?

              Tuossa ketjussa http://www.btcf.fi/forum/showthread....255533&page=12 ihmettelin e39 530da momentimuuntimesta tullutta vikakoodia, johon en ainakaan täällä dieselien kohdalla ole törmännyt? Yleensähän siitä ei tule mitään.
              Jostain netistä lainattua.... En mene takuuseen tiedon oikeellisuudesta...

              "Juurikin tuossa GM askin LUKn valmistamassa turbiinissa on typerä suunnittteluvirhe, jonka takia se laahaa aina hiukan kun autolle antaa enemmän kenkää. Tämän takia se kuluu "nopeasti" näistä laatikoista ja kun tuo kitkamateriaali on kulunut pois alkaa seuraavaksi tulla metalli silppua ja kun se menee laatikon kiertoon ventiilikoneisto jumittaa ja pakat alkaa luistaan ja meno loppuu.."

              Comment

              • Esal
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1344
                • Lempäälä

                #8
                Originally posted by finark View Post
                Jostain netistä lainattua.... En mene takuuseen tiedon oikeellisuudesta...

                "Juurikin tuossa GM askin LUKn valmistamassa turbiinissa on typerä suunnittteluvirhe, jonka takia se laahaa aina hiukan kun autolle antaa enemmän kenkää. Tämän takia se kuluu "nopeasti" näistä laatikoista ja kun tuo kitkamateriaali on kulunut pois alkaa seuraavaksi tulla metalli silppua ja kun se menee laatikon kiertoon ventiilikoneisto jumittaa ja pakat alkaa luistaan ja meno loppuu.."
                Juu, tuo tiedossa ja rikkoo laatikoita. Mutta jos momentinmuuntimen lukko luistaa, autohan toimii ihan normaalisti, paitsi lukitusnopeuden jälkeenkin voi kierroslukumittaria heilutella "varpaalla" kuin alemmissa nopeuksissa. Eli turbiini toimii edelleen normaalisti.

                Tuosta aloituksesta en saanut selvää puhutaanko tuon lukituksen luistamisesta (n. 90 kmh) vai laatikon luistamisesta. Turbiinihan luistaa aina. :think
                *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                Comment

                • bmw320de46
                  Bimmer Rookie
                  • May 2005
                  • 68
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Nyt koodit luettu

                  Saatiin vikakoodit luettua, mutta osaisiko joku tulkita näitä...missä vika!?


                  RESULT: 4 errors in error memory !-------------------------------------------------------------
                  53 Gear Check 3
                  Error frequency : 1 Logistic counter: 0
                  km value 220850.00 km Changing gear 0.00 0/1 Last change: Changing down 4->3 21.00 0-n Gearbox Oil Temperature 85.00 degrees C Battery Voltage 14.20 Volt
                  General error Sporadic error-------------------------------------------------------------
                  55 Gear Check 5
                  Error frequency : 1 Logistic counter: 0
                  km value 220860.00 km Changing gear 0.00 0/1 Last change: Changing up 4->5 35.00 0-n Gearbox Oil Temperature 84.00 degrees C Battery Voltage 14.20 Volt
                  General error Error present-------------------------------------------------------------
                  54 Gear Check 4
                  Error frequency : 1 Logistic counter: 0
                  km value 220890.00 km Changing gear 0.00 0/1 Last change: Changing up 3->4 34.00 0-n Gearbox Oil Temperature 69.00 degrees C Battery Voltage 14.20 Volt
                  General error Error present-------------------------------------------------------------
                  32 Output rev. sensor (n-ab)
                  Error frequency : 1 Logistic counter: 0
                  km value 220890.00 km Changing gear 0.00 0/1 Last change: Changing up 4->5 35.00 0-n Gearbox Oil Temperature 74.00 degrees C Turbine speed (rpm) 2944.00 rpm

                  Comment

                  • bmw320de46
                    Bimmer Rookie
                    • May 2005
                    • 68
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Kenelläkään tietoa?

                    Osaako joku auttaa, onko vika mahdollisesti sähköinen vai mekaaninen??
                    --> onko tästä ryhdyttävä laatikon ostoon...

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by bmw320de46 View Post
                      Vikavalo syttyi kerran vähäksi aikaa, sammutuksen jälkeen ei syttynyt uudestaan.
                      Öljyistä en ole varma, mutta katsoin alle ja täyttöroppu on ollut auki... olisiko lisätty joskus öljyä???
                      Renkaat on 225/45-17 kaikissa kulmissa.
                      Eli sinne on siis todennäköisimmin öljyt vaihdettu, mutta määrä ja laatu?
                      Tämä periaatteessa voisi sopia myös väärän tyyppisisten öljyjen aiheuttamiin ongelmiin.
                      Turbiinikin kyllä, mutta silloin oireet pitäisivät olla ehkä hieman eri tyyppiset(tai sitten en ihan ymmärtänyt kuvausta).
                      Tosin turbiinivian saat selvitettyä/poislaskettua kun päästät laatikkoöljyt ulos(siis se mitä tulee öljypohjan aukaisulla) ja katsot onko pohjalla hienoa metallipurua.
                      Jos ei ole, vaihda huuhtelemalla loputkin öljyt varmasti oikean tyyppisiin.
                      Mikäli purua selkeästi löytyy paljon, ajot seis ja turbiini vaihtoon.
                      99% varmuudella vika on jommassa kummassa.

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        #12
                        Noissa vikakoodeissa näkyi että olisi tullut vaihtaessa tuo häiriö? Vois nuo Hemin epäilemät väärät öljyt tuon tosiaan tehdä. :think

                        Itselle kävi viimeviikolla juuri tuollainen vaihtamishäiriö, mutta laatikko meni vikatilaan kunnes nollautui auton seisottua yli puolituntia. Risteyksestä käännyttäessä runttasin kunnolla kaasua ja repäisy ilmeisesti aiheutti luiston, jota en kyllä edes huomannut kun ratasvalo jo paloi. Turbiinin lukko oli ehkä jo kiinni (n. 50 kmh) kun on tuo "vaihteisto-modi" laitettuna.
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by Esal View Post
                          Noissa vikakoodeissa näkyi että olisi tullut vaihtaessa tuo häiriö? Vois nuo Hemin epäilemät väärät öljyt tuon tosiaan tehdä. :think

                          Itselle kävi viimeviikolla juuri tuollainen vaihtamishäiriö, mutta laatikko meni vikatilaan kunnes nollautui auton seisottua yli puolituntia. Risteyksestä käännyttäessä runttasin kunnolla kaasua ja repäisy ilmeisesti aiheutti luiston, jota en kyllä edes huomannut kun ratasvalo jo paloi. Turbiinin lukko oli ehkä jo kiinni (n. 50 kmh) kun on tuo "vaihteisto-modi" laitettuna.
                          Siis nimenomaan vääräntyyppisillä öljyillä ei "puraise" levyt kiinni niin kuin pitäisi, pieni luisto ja vikavalo tauluun(jatkuessaan toki polttaa levyt nopeasti loppuun).
                          Samaa toki tekee kovemmassa runttauksessa myös viallinen turbiini.
                          Eli öljyt ulos ja öljypohja tarkasteluun.
                          Mikäli sieltä löytyy vähänkään isompia palasia/murusia, laulut loppuu siihen sen laatikon osalta ja käytettyä takuulootaa hakuun.
                          Mikäli siellä on vain hienoa metalli"hilpettä", on turbiini vainaa ja homma korjaantuu sillä ja 20l huuhtelulla uutta oikeanlaista öljyä.
                          Jos öljy on ihan puhdasta ja pohjassa ei aivan pientä "hilpettä" lukuunottamatta ei ole mitään, vika todennäköisesti korjaantuu oikealla määrällä oikean tyyppistä öljyä ja uudella suodattimella.

                          Comment

                          • bmw320de46
                            Bimmer Rookie
                            • May 2005
                            • 68
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Siis nimenomaan vääräntyyppisillä öljyillä ei "puraise" levyt kiinni niin kuin pitäisi, pieni luisto ja vikavalo tauluun(jatkuessaan toki polttaa levyt nopeasti loppuun).
                            Samaa toki tekee kovemmassa runttauksessa myös viallinen turbiini.
                            Eli öljyt ulos ja öljypohja tarkasteluun.
                            Mikäli sieltä löytyy vähänkään isompia palasia/murusia, laulut loppuu siihen sen laatikon osalta ja käytettyä takuulootaa hakuun.
                            Mikäli siellä on vain hienoa metalli"hilpettä", on turbiini vainaa ja homma korjaantuu sillä ja 20l huuhtelulla uutta oikeanlaista öljyä.
                            Jos öljy on ihan puhdasta ja pohjassa ei aivan pientä "hilpettä" lukuunottamatta ei ole mitään, vika todennäköisesti korjaantuu oikealla määrällä oikean tyyppistä öljyä ja uudella suodattimella.
                            Purin öljypohjan pois ja magneetissa on mun mielestä melkoisesti metallia kuten kuvassa näkyy ja öljyt oli aikas mustat, taitaa mennä ainakin turbiini vaihtoon...??
                            Antakaa mielipiteitä riitäisikö pelkkä turbiinin vaihto, jotka olette näitä auki nähneet!
                            Olisko vinkkejä millainen turbiini kannattaa ostaa ja mistä sellaisen saisi sopivasti...
                            Last edited by bmw320de46; 26-04-2019, 09:24.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by bmw320de46 View Post
                              Purin öljypohjan pois ja magneetissa on mun mielestä melkoisesti metallia kuten kuvassa näkyy ja öljyt oli aikas mustat, taitaa mennä ainakin turbiini vaihtoon...??
                              Antakaa mielipiteitä riitäisikö pelkkä turbiinin vaihto, jotka olette näitä auki nähneet!
                              Olisko vinkkejä millainen turbiini kannattaa ostaa ja mistä sellaisen saisi sopivasti...
                              Sillä Öljyn värillä ei ole mitään merkitystä(sen kuuluukin toimivassa laatikossa olla mustaa), mutta kyllä puru ja sen koko nimenomaan nyt turbiiniin viittaa, vaikka purua voisi olla vähän enemmänkin(mahtoiko mennä ämpäriin?)?
                              Anna öljyjen nyt vielä painua yön yli pytyssä ja kaada ne tosi varvovasti toiseen pyttyyn ja katso paljonko ja minkälaista purua siellä on.
                              Eli jos yhtään tuon isompia paloja ei löydy, niin 99.5%:n varmuudella vika on turbiinissa.
                              Itse luottaisin siihen että kyse on vain turbiinista ja vaihtaisin vain sen turbiinin ja uudet oikeat öljyt sisään+kovaa ajoa.
                              Ok, pieni riskihän siinä aina on onko ko.puru ehtinyt ko.laatikkoa vaurioittaa, mutta olen mm.itse melkoisen monta ko.laatikkoa vielä tästä tilasta palauttanut täyteen ajokuntoon/elämään.
                              Last edited by Hemi; 26-09-2013, 00:00.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎