Kuva, varsinkin elävä, kertoo enemmän kun monimoni sana.. Linkissä siis youtube videota tuosta ihmeellisestä toiminnasta. Suosittelen kattoon tuonne 30sek kohille niin näkee kohokohdan, jos sillä jotain merkitystä vian selvittämisen kannalta on. Myös 50sek jälkeen on äksöniä luvassa..
Ei tietenkään tullut laitettua kuvatessa V -mittaria näkyviin, mutta tosiaan kun akkuvalo vilahtaa niin hyppää jonnekkin ~12 paikkeille, muuten pysyy pomppivana 13.6-14. Näin ollen itse epäilisin jännitteensäädintä, mutta niitä kun on niin heikossa ja laturit hirviän hintasia ni kokeillaan, josko joku keksis jonkun muun (halvemman) selityksen. Ite en niin viisas oo jotta tietäsin, että kuuluuko se putoaminen asiaan, kun kierrokset kuitenkin tippuu..
Pari viikkoa sitten nyppäsyn yhteydessä sytytti moottorin vikavalon ja ilmoitti, että nokka-akselin ajotus pielessä. Tänään vaihdettiin anturi sinne ja kyyti parani mm. kiihtyvyyden ja tasaisen tyhjäkäynnin merkeissä, mutta parin km ajon jälkeen nykiminen alkoi, eli ei hävinnyt.
Ja tulihan tuohon kuraan joku vesileimakin näköjään keskelle, mutta kyllähän siitä töllöttäjät varmaan haetun vian vielä löytää..
Ei tietenkään tullut laitettua kuvatessa V -mittaria näkyviin, mutta tosiaan kun akkuvalo vilahtaa niin hyppää jonnekkin ~12 paikkeille, muuten pysyy pomppivana 13.6-14. Näin ollen itse epäilisin jännitteensäädintä, mutta niitä kun on niin heikossa ja laturit hirviän hintasia ni kokeillaan, josko joku keksis jonkun muun (halvemman) selityksen. Ite en niin viisas oo jotta tietäsin, että kuuluuko se putoaminen asiaan, kun kierrokset kuitenkin tippuu..
Pari viikkoa sitten nyppäsyn yhteydessä sytytti moottorin vikavalon ja ilmoitti, että nokka-akselin ajotus pielessä. Tänään vaihdettiin anturi sinne ja kyyti parani mm. kiihtyvyyden ja tasaisen tyhjäkäynnin merkeissä, mutta parin km ajon jälkeen nykiminen alkoi, eli ei hävinnyt.
Ja tulihan tuohon kuraan joku vesileimakin näköjään keskelle, mutta kyllähän siitä töllöttäjät varmaan haetun vian vielä löytää..
Comment