Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Airbag takaisinkutsu?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Järppä
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1108
    • Stadi, ladon takana.

Oma sukkula kuuluu myös kamppikseen sittenkin.
    Hertsikan Laakkonen pyysi soittamaan kuukauden päästä aikaa koska osien saannissa hankaluutta "vian" laajuuden vuoksi.
    Kysyin mitä kaikkea vaihtavat niin pelkääjän puolen bägi module vaihdetaan + ruuvit ei sen enempää eli kuten ketjun ekassa viestissä todetaan.
    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
    Top Gear review

Comment

• MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

Omaan pirssiin tuli vihdoin kuluneella viikolla hanttarin bägi aktion puitteissa vaihdetuksi. Aika paljon aikaa kuluikin ennenkuin uudet airbagit saapuivat. Parempi myöhään kuin....

Comment

• jarkko520
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 253
        • Turku

Pitäisikö itse henk. Kohtasesti varmistaa marmorilta onko omaan koslaan tehty nää toimenpiteet, auto itselle sen verran uusi ja liikkeestä ostettu ettei sillon tullut mieleen kysyä onko homma hoidettu.
        G30 530e m-sport

Ex e92 335”M”, e61 530d e39 m5, e46 330, e34 520 +muut

Comment

• Axe27
          BTCF Member
          • Jul 2009
          • 143
          • Fin

Kaipa se viisainta on itse kysyä. Mulle ei ainakaan ole tullut mitään kutsua asian tiimoilta, Antaa hyvän ja luotettavan kuvan bmw:n jälkimarkkinoinnista...

Comment

• schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

Originally posted by jarkko520 View Post
            Pitäisikö itse henk. Kohtasesti varmistaa marmorilta onko omaan koslaan tehty nää toimenpiteet, auto itselle sen verran uusi ja liikkeestä ostettu ettei sillon tullut mieleen kysyä onko homma hoidettu.
            Originally posted by Axe27 View Post
            Kaipa se viisainta on itse kysyä. Mulle ei ainakaan ole tullut mitään kutsua asian tiimoilta, Antaa hyvän ja luotettavan kuvan bmw:n jälkimarkkinoinnista...
            Eikös nää selviä paremmin soittamalla paikalliseen BMW-huoltoon. Minä soitin ja sain myös ajan bägivaihtoon meille sopivalle päivälle. Homma hoitui aivan kuten huoltokorjaamon kanssa oli sovittukin. Erittäin luotettavaa ja hyvää palvelua sain Tomi Tammelta
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

Comment

• Axe27
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 143
              • Fin

Originally posted by schwarze View Post
              Eikös nää selviä paremmin soittamalla paikalliseen BMW-huoltoon. Minä soitin ja sain myös ajan bägivaihtoon meille sopivalle päivälle. Homma hoitui aivan kuten huoltokorjaamon kanssa oli sovittukin. Erittäin luotettavaa ja hyvää palvelua sain Tomi Tammelta
              Juu kyllä jos kyseessä olisi vaikkapa lämpötila/lambda anturin väärä toiminta tietyllä alueella, ei haittaa oikeastaan mitään ja voidaan hoitaa seuraavassa huollossa.

Nyt mun mielestä puhutaan ihan oikeasta mahdollisesti henkeä uhkaavasta viasta ja auton omistajien pitäisi itse mennä muka kyselemään asiasta, tätä en ymmärrä sitten millään.

Comment

• MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

Jos takaisinkutsukampanja täyttää tietyt kriteerit, Trafin valvomana tulee kirje kaikille Suomessa käytössä oleville kampanjan alaisille autoille: KLIK. Listalta: KLIK löytyy kyllä Toyotan airbag-kampanja, muttei BMW:n vastaavaa.

Tiedotteen KLIK perusteella voisi arvioida että tässä tapauksessa BMW:n osalta ei ole saatu todistettua näistä airbageistä johtuvia vammoja --> vapaaehtoinen takaisinkutsu joten ei ilmoitusta Trafiin.

Muutoin, jos kyse ei ole Trafin alaiseen takaisinkutsuun, omistajalle pitäisi tulla kirje jos auto on ensirekisteröity Suomessa. Mikäli kyseessä on tuontiauto, pitää olla itse aktiivinen. Periaatteessa BMW voisi hankkia Trafilta kaikkien mallin omistajien tiedot (jollei ole tietojen luovutuskieltoa) mutta olettaisin Trafin perivän jonkin sortin haittamaksun.

Comment

• Axe27
                  BTCF Member
                  • Jul 2009
                  • 143
                  • Fin

Originally posted by MNi View Post
                  Jos takaisinkutsukampanja täyttää tietyt kriteerit, Trafin valvomana tulee kirje kaikille Suomessa käytössä oleville kampanjan alaisille autoille: KLIK. Listalta: KLIK löytyy kyllä Toyotan airbag-kampanja, muttei BMW:n vastaavaa.

Tiedotteen KLIK perusteella voisi arvioida että tässä tapauksessa BMW:n osalta ei ole saatu todistettua näistä airbageistä johtuvia vammoja --> vapaaehtoinen takaisinkutsu joten ei ilmoitusta Trafiin.

Muutoin, jos kyse ei ole Trafin alaiseen takaisinkutsuun, omistajalle pitäisi tulla kirje jos auto on ensirekisteröity Suomessa. Mikäli kyseessä on tuontiauto, pitää olla itse aktiivinen. Periaatteessa BMW voisi hankkia Trafilta kaikkien mallin omistajien tiedot (jollei ole tietojen luovutuskieltoa) mutta olettaisin Trafin perivän jonkin sortin haittamaksun.
                  Tämä olikin oikein hyvä selitys miksi kutsua ei ole tullut kaikille, kiitos.

Comment

• huppu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2010
                    • 423
                    • Rovaniemi

Piipahdin tämän luettuani tänään Wetterillä. Ensin kun kaveri katsoi koneelta, niin ei muka löytynyt autooni koskien kampanjoita, mutta kun kävi vielä kysymässä liikkeen takuuvastaavalta, niin tulikin tieto että koskee autoani. Oman auton ensirekisteröinti 11/2004 - saksantuonti. Tilaavat osat ja ilmoittavat, koska voi tulla varaamaan aikaa operaatioon kannattaa siis käyä ite siellä paikallisen marmorin tiskillä...
                    Last edited by huppu; 23-02-2015, 20:41. Reason: Lisäys
                    BMW E46 318d 10/04

Comment

• arska84
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1356
                      • Seinäjoki

Itekkin kävin tänään asiaa kyselemässä ja auto kuuluu kampanjaan. Oma niinkin vanha kun -99 ja tuontiauto. Ei kuulemma tuu erillistä ilmoitusta kotiin.
                      BMW PREMIUM

BMW E46 318

Comment

• meikkis
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2011
                        • 42
                        • aura

täällä sama juttu vaikka vastenmielisesti itäharjun metroautossa homma otettiin vastaan...

Comment

• Hampsu
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2009
                          • 253
                          • Lappeenranta/Helsinki

Tätä lukeneena soitin Lappeenrannan Bavariaan ja omakin -00 touring oli bägin vaihtoa vailla. Puhelusta 5 tuntia ja homma oli valmis. Itse korjaukseen meni alta 30min.
                          G21 320xd lci m-sport

Comment

• huupi
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 1197
                            • Tyrnävä

Sama virsi kuin edellisilläkin kirjoittajilla. Soitto paikalliselle Wetterille, josta kerrottiin asiallisesti ja nikottelematta, että koskee autoani, joka valmistettu 4/2003. Lisäksi oli flektin vaihtokampanjakin päällänsä, en tosin kysynyt koskeeko mallistoa laajemminkin vai pelkästään tiettyjä malleja/autoja. Parin viikon päästä molempien vaihtoon, noin tunnin juttu kuulemma.
                            I01 i3s 94

Comment

• Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6936
                              • N/A

Ai mä en olekaan kuullut tollasesta flektikampanjasta.. Siitä lisätietoa jossain? =)
                              edit:

Last edited by Antti O; 04-03-2015, 10:40.

Comment

• peltone
                                BTCF Member
                                • Jan 2005
                                • 8092
                                • Willähde

Tuli soitettua paikalliselle Delta Bavaria:lle ja osui myös tuo 02/10/2000 tuohon bägi-haarukkaan.
                                Osa tilattiin ja ensi viikolle vaihtoaika.
                                E30 316 -87
                                E91 325i -06
                                E61 530d -06
                                F10 520d -14
                                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎