Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 vai e90/91 käyttöautoksi ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hjpl
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 196

    e46 vai e90/91 käyttöautoksi ?

    Tarkoitus olisi hankkia hyvin palvelleen fordin tilalle 3-sarjalainen käyttöautoksi.
    Auto tulisi lähinnä päivittäiseen työmatka-ajoon (10km), kauppakassiksi ja lasten harrastuksiin viemiseen. Joskus harvoin ehkä jokin pidempi reissu. Vuotuiset kilometrit kuitenkin alle 10tkm.

    Katselin tuollaisia -04/-05 ja alle 200tkm ajettuja vaihtoehtoja ja tuossa vaiheessahan mallisarja muuttuu. Kyselisin faktaa ja mielipiteitä siitä että kannattaako uudemmasta korimallista oikeasti maksaa 3-4 tEUR lisää.
    Esimerkkinä vaikka:


    Eli saako tuossa mitään lisävastinetta rahalle ?

    Toinen juttu ovat nuo moottorit eli e46 mallien 320 taitaa olla sama luotettava 2-litrainen kuin e39:ssä oli mutta onko noissa ensimmäisissä e90/91 320:ssä niitä jakopää/valvetronic ongelmia ?
    F31 320iA xdrive Msport -13
    F10 520dA -15
  • IKa
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 877
    • Klaukkala

    #2
    Originally posted by hjpl View Post
    ...onko noissa ensimmäisissä e90/91 320:ssä niitä jakopää/valvetronic ongelmia ?
    Jakopään ongelmista en osaa sanoa, mutta ajettavuudesta voin muutaman kommentin antaa: Omat kokemukseni -05 mallin e90 korimallista (325i) olivat ajettavuuden osalta varsin karut. Auto vaelteli melkoisesti, eikä ongelma poistunut RF renkaiden vaihdollakaan normi-renkaisiin. Eikä edes sillä, että alle laitettiin Eibach-alusta. Lopulta meni hermo ja vaihdoin tilalle -04 mallin e46 (325Ci) coupen. Siinä ajettavuus oli mielestäni erinomainen, täysin vakionakin.

    Nykyisin käyttiksenä on -07 mallin e92 (325xia) jonka ajettavuus on jo hyvää perustasoa, mutta edelleen häviää hiuksen hienosti aiemmin mainitulle e46:lle.
    G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

    Comment

    • hjpl
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 196

      #3
      OK, eli ajettavuus olisi tuossa vanhemmassa mallissa ehkä parempi. Yllättävää mutta varmaankin mahdollista. Nuo Rf renkaat pahentavat vielä varmaan tilannetta
      F31 320iA xdrive Msport -13
      F10 520dA -15

      Comment

      • hjpl
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 196

        #4
        eikö kellään ole muuta mielipidettä tai faktaa?
        F31 320iA xdrive Msport -13
        F10 520dA -15

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7510
          • Kotona

          #5
          Originally posted by hjpl View Post
          eikö kellään ole muuta mielipidettä tai faktaa?
          Mielipide: e90 on tuoreemman näköinen malli, e46 on 1998 alkaen ja faceliftistä riippumatta jo vanhahtava. Jos autojen ero on muutama tonni, en kahdesti miettisi kumman ostaisin.
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
          -

          Comment

          • Weuli
            BTCF Member
            • Feb 2008
            • 1169
            • Turku

            #6
            Osta ilman muuta uudempi. Kokemusta on molemmista, enkä allekirjoita väitettä e46 ajettavuuden paremmuudesta. E90 on sekin jo vanha mutta paljon tuoreempi peli, niin sisältä kuin ulkoakln.
            F10 530da xDrive -14
            ----------------
            E92 330d -09
            E93 325i -08
            E92 330d -08
            E61 535d -06
            E91 320d -08
            E46 330Ci -01
            E61 525d -06
            E90 320i -05
            E46 325i -01
            E46 318i -99
            E36 316i -91

            Comment

            • janituz
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 858
              • nummi-pusula

              #7
              valvetroniccia löydät kyllä molemmasta mallisarjasta, olen molempia korjannut. Muuten en kommentoi, koska ei oo pidempi aikais käytöstä kokemusta. M-sport e46 passaa kyllä silmään.
              e46 330da -01
              E46 320d -00
              E30 323i -85 "pommikone"
              Projekti: E30 325i -86
              Projekti: E21 315 -83
              Ex: E30 318i mit m10i -89

              Comment

              • abject
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 378
                • Vähäkyrö

                #8
                Mä arvoin keväällä samaa hommaa. Päädyin säästämään jonku tonnin ja ostin varustellumman vanha korisen. Toivomisen varaahan tämänkin varusteet vielä jättää, mutta pelkästään näillä maustettu e90 olisi ollut jo pitkälti yli 16t auto, nyt selvittiin 4-5t vähemmällä.

                Varmaan olis saanut samaan rahaan - tai tonnin lisäpanostuksella - "uudemman" ysikymppisen lättäpenkeillä, hehkupolttimoilla, manu-AC:lla jne., mutta arvoin viihtyväni itse pidempään tässä e46:ssa. Eikä tuo e90 karvalakkina ainakaan paremman näköinen ole, kuin e46 M-sport, varsinkaan sisältä....
                F11 525dx M-Sport ’14
                w123 240D Lang MR '81

                Comment

                • janne30
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 2198
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by abject View Post
                  Mä arvoin keväällä samaa hommaa. Päädyin säästämään jonku tonnin ja ostin varustellumman vanha korisen. Toivomisen varaahan tämänkin varusteet vielä jättää, mutta pelkästään näillä maustettu e90 olisi ollut jo pitkälti yli 16t auto, nyt selvittiin 4-5t vähemmällä.

                  Varmaan olis saanut samaan rahaan - tai tonnin lisäpanostuksella - "uudemman" ysikymppisen lättäpenkeillä, hehkupolttimoilla, manu-AC:lla jne., mutta arvoin viihtyväni itse pidempään tässä e46:ssa. Eikä tuo e90 karvalakkina ainakaan paremman näköinen ole, kuin e46 M-sport, varsinkaan sisältä....
                  Täysin samaa mieltä

                  Saattaa nää varustellummat autot pitää hintaansakki paremmin.
                  G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                  E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                  1 x F20
                  3 x E30
                  2 x E36
                  5 x E46
                  3 x E9X

                  Comment

                  • ///Jone
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2009
                    • 1281
                    • HKI

                    #10
                    Melko kaukana tuollainen muoviratilla ja kalsaripenkeillä oleva nelipyttyinen porisija siitä millainen Bmw:n on tarkoitettu olevan. 12t€ budjektilla facelift e46 325i, muutama tonni lisää niin saisi kylläkin jo e90 hyvillä varusteilla.
                    ______________________
                    Nykyinen:
                    Model 3

                    BMW:t vuodesta 2009:
                    i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

                    Comment

                    • hjpl
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 196

                      #11
                      Originally posted by abject View Post
                      Mä arvoin keväällä samaa hommaa. Päädyin säästämään jonku tonnin ja ostin varustellumman vanha korisen. Toivomisen varaahan tämänkin varusteet vielä jättää, mutta pelkästään näillä maustettu e90 olisi ollut jo pitkälti yli 16t auto, nyt selvittiin 4-5t vähemmällä.

                      Varmaan olis saanut samaan rahaan - tai tonnin lisäpanostuksella - "uudemman" ysikymppisen lättäpenkeillä, hehkupolttimoilla, manu-AC:lla jne., mutta arvoin viihtyväni itse pidempään tässä e46:ssa. Eikä tuo e90 karvalakkina ainakaan paremman näköinen ole, kuin e46 M-sport, varsinkaan sisältä....
                      vähän tällä lailla itsekin ajattelen, kun ei ole myöskään tärkeää esittää napureille että omistaisi uudemman näköisen auton
                      F31 320iA xdrive Msport -13
                      F10 520dA -15

                      Comment

                      • hjpl
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 196

                        #12
                        Originally posted by janituz View Post
                        valvetroniccia löydät kyllä molemmasta mallisarjasta, olen molempia korjannut. Muuten en kommentoi, koska ei oo pidempi aikais käytöstä kokemusta. M-sport e46 passaa kyllä silmään.
                        noissa 6-pyttyisissä (ainakaan siis tai M52, M54) moottoreissa ei kai noita valvetronic ja jakoketjunkiristin ongelmia ole ollut. Eihän ? Eli sellainen olisi ehkä turvallisempi ostos.
                        F31 320iA xdrive Msport -13
                        F10 520dA -15

                        Comment

                        • hjpl
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 196

                          #13
                          Originally posted by ///Jone View Post
                          Melko kaukana tuollainen muoviratilla ja kalsaripenkeillä oleva nelipyttyinen porisija siitä millainen Bmw:n on tarkoitettu olevan. 12t€ budjektilla facelift e46 325i, muutama tonni lisää niin saisi kylläkin jo e90 hyvillä varusteilla.
                          No niin juu, kyllä kai se vanhempi ja varustellumpi ja 6-pyttyinen toisi enemmän sitä BMW tunnelmaa, jota olen kaivannut kun ajattelemattomuuksissani myin tuon e39 pois vuosi sitten
                          F31 320iA xdrive Msport -13
                          F10 520dA -15

                          Comment

                          • janituz
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2008
                            • 858
                            • nummi-pusula

                            #14
                            Juu vanhemmissa 6-sylinterisissä ei oo ko. ongelmia. pointti olikin se että jakopää vammasia löytyy molemmista. Ja se n42/46 moottori on toimiessaan ihan ok pannu, mutta se riski on kuitenkin aina olemassa. Sitten e9x löytyy samaa moottoria ilman valvetroniccia eli n43/45.
                            e46 330da -01
                            E46 320d -00
                            E30 323i -85 "pommikone"
                            Projekti: E30 325i -86
                            Projekti: E21 315 -83
                            Ex: E30 318i mit m10i -89

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎