Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d pakosarja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pldn
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 4

    E46 330d pakosarja

    Moro!

    Valaiskaahan te tietäjät millaisiin kuluihin kannattaa varautua kun pakosarja vuotaa, riittääkö pelkkä valurautaisen pakosarjan hommaaminen ja vaihtaminen, vai joutuuko tuossa katalysaattoreita ostamaan ja putkistoa muutenkin?
  • Pekumie
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 243
    • -

    #2
    Originally posted by Pldn View Post
    Moro!

    Valaiskaahan te tietäjät millaisiin kuluihin kannattaa varautua kun pakosarja vuotaa, riittääkö pelkkä valurautaisen pakosarjan hommaaminen ja vaihtaminen, vai joutuuko tuossa katalysaattoreita ostamaan ja putkistoa muutenkin?
    Itselle vaihdoin kuukausi sitten, ebaystä reilu 300e valurautaisesta pakosarjasta ja n. 80-90e marmorilta pakosarjan tiivisteet, pakosarjan pinnapultit ja mutterit ja turbolle pultit. Itse vaihdettuna siinäpä ne kulut. On varsin vittumainen vaihtaa

    Comment

    • janituz
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 858
      • nummi-pusula

      #3
      Originally posted by Pekumie View Post
      On varsin vittumainen vaihtaa
      varsinkin JOS käy niin että pinnapultteja kanteen poikki. Mutta ei se muuten älyttömän vittumainen ole.
      e46 330da -01
      E46 320d -00
      E30 323i -85 "pommikone"
      Projekti: E30 325i -86
      Projekti: E21 315 -83
      Ex: E30 318i mit m10i -89

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        50-150€ käytetyistä valusarjoista+tiivisteet ja tunnissa/kahdessa se on vaihdettu.

        Comment

        • Pekuz
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 687
          • Pirkanmaa

          #5
          Mistä tämä valusarja ratkeaa?
          Itse olen käsittänyt, että uudempien mallien peltisarjat on heikkolaatuisia, porukka kun vaihtaa peltisarjan tilalle valusarjoja uudempiin.
          ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Pekuz View Post
            Mistä tämä valusarja ratkeaa?
            Itse olen käsittänyt, että uudempien mallien peltisarjat on heikkolaatuisia, porukka kun vaihtaa peltisarjan tilalle valusarjoja uudempiin.
            Eihän se valusarja normaalisti ratkeakkaan ja sen vuoksi niitä vaihdetaan "peltisarjan" tilalle...+että on yleensä käytettynä halvempi kuin ehjä peltisarja.

            Comment

            • Mikkipoika
              Newbiemmer
              • Nov 2013
              • 25
              • Etelä-Pohojam`maa

              #7
              Itellä olis tuo pakosarjan vaihto kans edessä, peltisestä valuun. Näytti olevan turbon ja pakosarjan väliin kahta tiivistettä tarjolla, m57n mallin ja m57 mallia kumpikohan tuohon ny sitte pitääs olla? Vai onko sillä mitää eroa? :think
              Niin ja kone on tosiaan m57n.

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3143
                • Tampere

                #8
                Eipä nuo ole hinnan kiroissa vaikka ottais molemmat: KLIK ja KLIK.

                Briteistä löytyy uustuotantona valurautaisia pakosarjoja: KLIK. Postikulujen kanssa näyttäis olevan ~267€.

                Ei ollut vuosi takaperin noin edullisesti.

                Comment

                • msalminen
                  Newbiemmer
                  • Mar 2014
                  • 3
                  • pori

                  #9
                  Moro. Mulla alkanut tulemaan pakokaasua kapiinin tyhjäkäynnillä melko reippaasti. Auto on e46 330d 2000 vuosimalli. Porukka vissii joutunu usei vaihtaa pakosarjaa niin onko se yleisin vika tuohon vutoo vai voiko mahdollisesti olla vaan pakosarja löysässä hieman ja tiiviste huonona? Piti vielä kysymän että onko se ilmanputsari kotelo kiinteä venttiilikopankanteen siis että imusarjat ja vk kansi pois ennen kui pääsee pakosarjaan käsiksi?

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #10
                    E46 330d 2000 --> moottori M57 --> pakosarja 11622248166 on käsittääkseni valurautainen. Voi tietysti olla halki mutta epätodennäköistä.

                    Mahdollisia vuotokohtia:

                    - pakosarjan ja lohkon tiivisteet
                    - pakosarjan ja turbon välinen tiivari
                    - turbon ja katalysaattorin välinen tiivari
                    - katalysaattorin jälkeinen jousto-osa
                    - pakosarjalta EGR-venttiilille lähtevä paluuputki, sen tiiviiste kummastakin päästä tai mahdollisesti putkeen palanut reikä
                    - teoriassa imusarjan vuoto EGR:n jälkeen mutta en muista lukeneeni tällaisesta, imusarjan tiivisteet ehkä

                    Hyvä taskulamppu ja varsipeili Biltemasta aseina tutkailemaan liitoksia ja EGR-paluuputken alapuolen kuntoa.

                    Jos pakokaasua tulee kabiiniin asti, on syytä olettaa että vuotoa on ollut jo jonkin aikaa eli mustaksi nokeentunutta kohtaa etsimään.

                    Comment

                    • msalminen
                      Newbiemmer
                      • Mar 2014
                      • 3
                      • pori

                      #11
                      Kiitoksia vinkeistä. Tästä autosta on poistettu egr venttiilo ja se putki kokonaan eli pakosarjan päässä näytti olevan peltilaippa tulppana! Lieneekö tohon pakosarjaan olemassa tiivisteaarjaa juuri turbon ja pakosarjan välii ja pakosarjan ja lohkon väliin ym mitä voi vuotaa siitä tienoilta? Tarvii hakea se peili ja tutkasta nokisempia paikkoja jos näkyisi. Luultavammin sen kyllä levitän ja vaihdan kaikki tiivisteet! Kiitos vielä vinkeistä!

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        #12
                        Onhan siellä teräspeltitiivisteet:

                        - Turbo-pakosarja: KLIK
                        - Lohko-pakosarja: KLIK

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎