Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ei puhalla lämmintä ilmaa sisälle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jingis
    Newbiemmer
    • Mar 2009
    • 25
    • Kouvola

    #16
    Kiitti raportista!

    Vuoto tuli syylärin reunasta missä on tyhjennys roppukin, löin reippaana poikana jäädhyttimen paikkausainetta (jep ei suositella) sisälle koska auto minulla tuskin kovinkaan kauaa pysyy ennenkun vaihtoon menee niin itseä ei pitemmänpäälle harmita, ja tadaa vuoto lakkasi kuin seinään!

    Eli nesteet pysyy täysin sisällä.

    -Otin eilen sähköjohdon vesiventtiilistä irti mutta ei vaikutusta.

    - Alavesiletku lämpenee hieman mutta ei ole tulikuuma eikä kylmäkään, myös pehmeältä se tuntuu. Termari ei ole kovin vanha ja auton lämmöt nousee nopeasti ja pysyy keskellä kokoaika, on aina pysynyt myös ilmauksien yhteydessä eikä koskaan ole ylikuumentunut.

    Vesiventtiilin johdoista toinen on hieman lämpimämpi kuin toinen, eli sekin pitäisi olla ok....

    Tuota kylmälle puhalluksen laittamista en ole koittanut vielä, ehkä epätoivossa voisin sitä vielä koitella.

    Ilmauksien yhteydessä en ole kuitenkaan pitänyt kierroksia kokoaikaa suinkaan 5-6krmp vaan käyttänyt aina välillä tyhjäkäynnillä konetta ja hieman antanut sitten vauhtia kierrolle kaasulla.

    Comment

    • Garash
      BTCF Member
      • Nov 2009
      • 525
      • Joensuu

      #17
      Toisesta threadista:

      "Joo ei noin Tuossa myllyssä on se 105 asteinen termostaatti, niin korkki auki kiehuu 100% varmasti. Ei muutakuin ilmaruuvi auki ja kaataa vettä paisuntasäiliöön niin kauan että ilmaruuvista valuu ulos sen jälkeen ruuvi ja korkki kiinni ja käyntiin, ei se sen vaikeampaa ole"

      Tällä menetelmällä tein omaankin ja hyvin meni.
      E30 325iA
      F31 320xd

      Comment

      • jingis
        Newbiemmer
        • Mar 2009
        • 25
        • Kouvola

        #18
        Originally posted by eeskoo View Post
        Mä aikani taistelin ylämäessä 316 1.9 ilmauksen kanssa ja ei onnistunut. Isolla hallitunkilla keula ilmaan niin ylös että hirvittää ja ei menny ku hetki kunnes rupes lämmintä tulemaan kabiiniin.
        Itsellä oli veljen omakotitalon pihalla mäki kuin tehty tähän, on niin jyrkkä tosiaan että ei käsijarrukaa riitä vaan on laitettava pölliä takarenkaan taakse. Luulisi tämän jo riittävän ilmausta varten?


        Ilmaukseni tapahtui tosiaan näin:
        -Auto kylmänä pihasta muutaman kilometrin verran veljen pihaan (ei lämpene juurikaan sillä matkalla)
        - keula pystyyn, suppilo tiiviisti paisariin.
        - suppilon alareunaan asti täytetty jäähdytinnestettä.
        - letkujen puristelua mutta mitään ei mene sisään, hieman vain kuplia.
        - auto käyntiin, puhallin täysille sekä kuumalle
        - 30min, välillä kierroksia ja välillä ei, neste ei mene sisään vaikka letkuja samalla puristelin ja kierroksia välillä reippaammin. Lopulta painetta niin paljon että suppilo ei enää riittäny vaan nesteet tuli lorisemalla reunan yli, sammutin auton ja kaikki mitä suppilossa oli meni paisarin kautta sisälle jäähdyttimeen.

        Mutta oletuksena tulos +-0

        Comment

        • jingis
          Newbiemmer
          • Mar 2009
          • 25
          • Kouvola

          #19
          Originally posted by Garash View Post
          Toisesta threadista:

          "Joo ei noin Tuossa myllyssä on se 105 asteinen termostaatti, niin korkki auki kiehuu 100% varmasti. Ei muutakuin ilmaruuvi auki ja kaataa vettä paisuntasäiliöön niin kauan että ilmaruuvista valuu ulos sen jälkeen ruuvi ja korkki kiinni ja käyntiin, ei se sen vaikeampaa ole"

          Tällä menetelmällä tein omaankin ja hyvin meni.
          jep, tätäkin olen koittanut useasti, mutta ei vaikutusta. :(

          Comment

          • jingis
            Newbiemmer
            • Mar 2009
            • 25
            • Kouvola

            #20
            Koitin tuossa hetken ajelun jälkeen puhallin täysille ja viileälle, ilmausruuvvi auki niin sieltähän tuli tulvimalla ilmasuihketta, ei tuntunut loppuvan ollenkaan ja niin kauan sitä kesti että suihketta tuli ja jäähfytysnesteen merkkivalo syttyi, sammutin auton ja annoin jäähtyä hetken. Auto puhalsi selvästi lämmintå heti mitä enemmän ilmaa tuli ulos. Täytin paisarin taas täyteen niin että ilmausreijästä tuli nestettä. Olin jo onnellinen kunnes menin autoon istumaan ja pistin käyntiin, ja viileätähän se taas jostain syystä.....

            Any ideas?

            Comment

            • Jolli
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 2556
              • Virolahti

              #21
              Originally posted by jingis View Post
              Koitin tuossa hetken ajelun jälkeen puhallin täysille ja viileälle, ilmausruuvvi auki niin sieltähän tuli tulvimalla ilmasuihketta, ei tuntunut loppuvan ollenkaan ja niin kauan sitä kesti että suihketta tuli ja jäähfytysnesteen merkkivalo syttyi, sammutin auton ja annoin jäähtyä hetken. Auto puhalsi selvästi lämmintå heti mitä enemmän ilmaa tuli ulos. Täytin paisarin taas täyteen niin että ilmausreijästä tuli nestettä. Olin jo onnellinen kunnes menin autoon istumaan ja pistin käyntiin, ja viileätähän se taas jostain syystä.....

              Any ideas?
              Jostakin se päästää vedet ulos ja ilmaa sisälle, ettei vaan olisi kansi sanonut naks.
              Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

              Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
              PM tavoittaa, puhelimella ei.

              Comment

              • jingis
                Newbiemmer
                • Mar 2009
                • 25
                • Kouvola

                #22
                Originally posted by Jolli View Post
                Jostakin se päästää vedet ulos ja ilmaa sisälle, ettei vaan olisi kansi sanonut naks.
                Erikoinen juttu että nesteet eivät vaan häviä ollenkaan?
                Ja eikös jos kannen tiiviste sanoo naks alavesiletku ole kylmä ja kova? Eikä öljyn seassa näy vaahtoa tms.

                Comment

                • Skunkki^
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 688
                  • Espoo

                  #23
                  Originally posted by jingis View Post
                  Koitin tuossa hetken ajelun jälkeen puhallin täysille ja viileälle, ilmausruuvvi auki niin sieltähän tuli tulvimalla ilmasuihketta, ei tuntunut loppuvan ollenkaan ja niin kauan sitä kesti että suihketta tuli ja jäähfytysnesteen merkkivalo syttyi, sammutin auton ja annoin jäähtyä hetken. Auto puhalsi selvästi lämmintå heti mitä enemmän ilmaa tuli ulos. Täytin paisarin taas täyteen niin että ilmausreijästä tuli nestettä. Olin jo onnellinen kunnes menin autoon istumaan ja pistin käyntiin, ja viileätähän se taas jostain syystä.....

                  Any ideas?

                  Itse painin täysin saman asian kanssa m30 moottorissa. Vaihdoin moottorin, nyt toimii

                  Kylmänä tuli ilmausruuvista pelkkää vettä, mutta heti kun termari aukesi niin kone alkoi keittämään ja puhalsi pelkkää ilmaa ulos.
                  Useaan otteeseen osia vaihdettu ja ilmailtu ja lopputulos oli se (ainoa järkeenkäypä) että kansipahvin välistä pääsi vuotamaan ilmaa nestepuolelle.
                  Saatko mitattua puristuspaineita tämän poissulkemiseksi?
                  Vaahtoa yms. ei ollut myöskään ollenkaan, niin pieni vuoto oli kyseessä.
                  KIA Optima PHEV

                  Exät:
                  520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                  Comment

                  • jingis
                    Newbiemmer
                    • Mar 2009
                    • 25
                    • Kouvola

                    #24
                    Originally posted by Pinxi View Post
                    Itse painin täysin saman asian kanssa m30 moottorissa. Vaihdoin moottorin, nyt toimii

                    Kylmänä tuli ilmausruuvista pelkkää vettä, mutta heti kun termari aukesi niin kone alkoi keittämään ja puhalsi pelkkää ilmaa ulos.
                    Useaan otteeseen osia vaihdettu ja ilmailtu ja lopputulos oli se (ainoa järkeenkäypä) että kansipahvin välistä pääsi vuotamaan ilmaa nestepuolelle.
                    Saatko mitattua puristuspaineita tämän poissulkemiseksi?
                    Vaahtoa yms. ei ollut myöskään ollenkaan, niin pieni vuoto oli kyseessä.
                    En kyllä saa millään mitattua... erikoinen juttu ollu sulla myös. Miten sulla siis keitti? Eli ylikuumeniko se sun mööpeli.? Mulla lämmöt kokoaika keskellä eikä heittelehdi vaikka kuinka ilmailen ja lasken ja lisään nesteitä..

                    Edit.
                    Vesiventtiilin kumpikin letku oli nyt viimeisimmän yrityksen tarkistuksessa erittäin kuumat.

                    Comment

                    • janne[l
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 861
                      • Ylöjärvi

                      #25
                      onko vesiventtiili putsattu ? Sehän tekee myös tällasia lämmitysongelmia kun jumahtaa. Löytyy siitä konetilasta oikeasta laidasta, mihin menee kolmisen lämppärin letkua kiinni ja yks sähköliitin.
                      e46 330i cabriolet
                      e91 320d
                      e36 328 törpö

                      Comment

                      • jingis
                        Newbiemmer
                        • Mar 2009
                        • 25
                        • Kouvola

                        #26
                        Originally posted by janne[l View Post
                        onko vesiventtiili putsattu ? Sehän tekee myös tällasia lämmitysongelmia kun jumahtaa. Löytyy siitä konetilasta oikeasta laidasta, mihin menee kolmisen lämppärin letkua kiinni ja yks sähköliitin.
                        Ei ole vielä, sitä en ymmärrä koska kennostolle menevä putki on kuitenkin hyvin lämmin? Voiko se olla tukossa tai jumissa silti? Jos vasaralla antaisi sille pari napakkaa niin auttaisiko?

                        Comment

                        • Skunkki^
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 688
                          • Espoo

                          #27
                          Originally posted by jingis View Post
                          Ei ole vielä, sitä en ymmärrä koska kennostolle menevä putki on kuitenkin hyvin lämmin? Voiko se olla tukossa tai jumissa silti? Jos vasaralla antaisi sille pari napakkaa niin auttaisiko?
                          Jos kummatkin letkut ovat yhtä lämpimiä puhallus täysillä, ei kennosto jäähdytä sielä virtaavaa vettä = Venttili on kiinni/jumissa ja vesi virtaa suoraan sen läpi, ei kennoston kautta.
                          Joskus pieni naputtelu saattaa auttaa asiaan, mutta purkaminen on kanssa yksi vaihtoehto.
                          Tämän jälkeen tosin saat taas ilmata konetta
                          KIA Optima PHEV

                          Exät:
                          520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                          Comment

                          • jingis
                            Newbiemmer
                            • Mar 2009
                            • 25
                            • Kouvola

                            #28
                            Originally posted by Pinxi View Post
                            Jos kummatkin letkut ovat yhtä lämpimiä puhallus täysillä, ei kennosto jäähdytä sielä virtaavaa vettä = Venttili on kiinni/jumissa ja vesi virtaa suoraan sen läpi, ei kennoston kautta.
                            Joskus pieni naputtelu saattaa auttaa asiaan, mutta purkaminen on kanssa yksi vaihtoehto.
                            Tämän jälkeen tosin saat taas ilmata konetta
                            Aivan! Tämähän antaa taas aihetta miettimiselle, onko miten haastava purkaa ja miten putsaan? Vedellä vain? Ilmaus taitaa olla jo jokapäiväistä joten ei haittaa

                            Comment

                            • jingis
                              Newbiemmer
                              • Mar 2009
                              • 25
                              • Kouvola

                              #29
                              Noniin, vesiventtiilikin purettu atomeiksi ja liikkuvat osat liikkuu hyvin, ja kasattu ja putket kiinni mutta silti lämminilma puuttuu.

                              hmmmmmmmmmmm

                              Comment

                              • nnuvi
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2013
                                • 90
                                • Härmä

                                #30
                                mulla kävi helmikuus autolle kans noin että lopetti lämpösen ilman puhaltamisen niin oli painesäiliös pienen pieni murtuma ei sitä nähny ku läheltä ja hyvässä valossa, sieltä hävis aina nestettä.. minä vaan lisäilin vähän nestettä kunnes kilahti koko kansi.. sitten selvis koko juttu kun vaihdettiin kaikki
                                E46 325i Touring Facelift '02

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎