Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensamittari nousee hitaasti ja range ei nouse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jakettaja
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2013
    • 222
    • Paimio

    Bensamittari nousee hitaasti ja range ei nouse

    Elikkä auto on vm. 98 e46 323. Kävi niinkin hassusti, että bensa valo syttyi normaalisti ja mittari laski normaalisti ja range jumiutui 133km. Kun kävin tankkaamassa mittari ei noussut ja range edelleen 133km. Ajoin Raisosta Paimioon n. 40km, mittari nousi tällä matkalla varttitankiiin ja bensavalo sammui, mutta range edelleen tuo 133km. Ja kun auto on sammuksissa ja virrat laittaa päälle bensamittari nousee normaalisti siihen mitä jäi näyttämään sammuttaessa ja kun auto on käynnissä niin nousee Pikku hiljaa ylöspäin mutta range ei nouse. Missä siis vika? Joku anturi sökönä? Mittaristossa vikaa? Muuten vaan paska?

    Kiitos jo etukäteen jos joiu osaa auttaa mistä vikaa kannattaa aloittaa etsimään.
    Yes, Money can't buy happiness,
    But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.


    Nykyinen: BMW e61 525i
    Ex: BMW 323i e46 -98
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #2
    Fuel level sensor on todennäköisesti sanonut sopparin irti, osa 2 täältä: KLIK.

    Osaluettelo ei sano että oikean puolen polttoainepumppu olisi yhdistetty pumppu ja tasoanturi mutta näin voisi veikata.

    Pumpulle ja mittarille menee tietysti kaapelit, liittimet kannattanee tarkistaa ja takapenkin alta näkyvissä oleva osa kaapelista ettei ole hankaantunut ja oikosessa tjsp.

    Mittariston salavalikosta näkee anturien ilmoittamat määrät, jos siellä on vasemmalle ja oikealle omat lukemat niin pumpussa on myös anturi.

    Ulkomaisia sivustoja tasoanturin diagnosointiin/korjaukseen: KLIK ja DIY pdf-muodossa: KLIK.

    Comment

    • Jakettaja
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2013
      • 222
      • Paimio

      #3
      Originally posted by MNi View Post
      Fuel level sensor on todennäköisesti sanonut sopparin irti, osa 2 täältä: KLIK.

      Osaluettelo ei sano että oikean puolen polttoainepumppu olisi yhdistetty pumppu ja tasoanturi mutta näin voisi veikata.

      Pumpulle ja mittarille menee tietysti kaapelit, liittimet kannattanee tarkistaa ja takapenkin alta näkyvissä oleva osa kaapelista ettei ole hankaantunut ja oikosessa tjsp.

      Mittariston salavalikosta näkee anturien ilmoittamat määrät, jos siellä on vasemmalle ja oikealle omat lukemat niin pumpussa on myös anturi.

      Ulkomaisia sivustoja tasoanturin diagnosointiin/korjaukseen: KLIK ja DIY pdf-muodossa: KLIK.
      Mikäs se siellä salavalikossa on ja miten sinne pääsikään?
      Yes, Money can't buy happiness,
      But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.


      Nykyinen: BMW e61 525i
      Ex: BMW 323i e46 -98
      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Esim. näin: KLIK.

        E46 tips, asiallinen lista: KLIK.

        Youtube: KLIK.

        Comment

        • Jakettaja
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2013
          • 222
          • Paimio

          #5
          Eilen sitten katseltion liittimiä hiukan kun salavalikon mukaan vasen anturi näyttää 0, mutta yleismittarilla tarkistaessa liitin on ok ja anturi ok molemmin puolin? Putsattin kuiteniin kaikki liittimet ja ruiskutettiin hiukan lontaktisprayta sinne. Tänään aamulla sitten kun olin lähdössä asioille niin ei meinannut startata? Hetken vinguttamisen jälkeen lähti käymään ja sen jälkeem normaalisti. Mahtaako olla lopun alun merkkejä ilmassa bensapumpun osalta? Ja kun eilen runkattiin liittimiä range nousi 133->302 ja jäi siihen.
          Yes, Money can't buy happiness,
          But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.


          Nykyinen: BMW e61 525i
          Ex: BMW 323i e46 -98
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            Sivukyssärinä, kun tankkasitte niin oliko pirssi vaakatasossa? Joillakin huoltoasemilla voi sopivasti auto jäädä oikealta takakulmaltaan hiukan alemmas kuin vasen takakulma. Itsellä ainakin kerran pientä sydämentykytystä kun liki tyhjään tankkiin meni 45 litraa reilun 60 sijaan. Seuraavalla huoltsikalla auton ollessa suorassa valui loput 15 litraa.

            Jos vasemman puolen tasoanturi antaa nollaa niin saattaapi olla se finaalissa. Tuohan ei niin toivottaman arvokas ole, osa 2 täältä: KLIK. Smiidi antaa orkkiksen hinnaksi 84€, romiksilta saattaa löytyä edullisemmin.

            EDIT: vikakoodit muuten lukuun kaiken varalta.

            Comment

            • Jakettaja
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2013
              • 222
              • Paimio

              #7
              Tasaisella oli ja mittarin kesti nousta kokonaisen päivän täyteen asti. Täytyypi käydä luetuttamassa vikakoodit. Eniten huolestutti tuo pitkä startti, kun töihin pitää kuitenkin jollain kulkea ja moottoripyörä kausi alkaa olla ohitte. Loppupäivän kyllä startannut normaalisti... Taisi olla vain tilapäinen häiriö.
              Yes, Money can't buy happiness,
              But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.


              Nykyinen: BMW e61 525i
              Ex: BMW 323i e46 -98
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584

              Comment

              • Jakettaja
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2013
                • 222
                • Paimio

                #8
                Tuosta nyt kuvaa vielä. Eli tuon salavalikon mukaan vasenanturi näyttää huomattavasti vähemmän kuin oikean puolinen anturi, bensaa siis noin puolitankkia mutta mittari ei vielä ole ymmärtänyt sitä. Mutta eikai se nyt ihan zögö voi olla kuk jotain tietoa antaa? Olisiko "koho" jumissa? Saisiko sen vielä elvytettyä vaiko ostanko suosiolla uuden anturin kun ei toivottoman kallis tunnu olevan.
                Attached Files
                Yes, Money can't buy happiness,
                But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.


                Nykyinen: BMW e61 525i
                Ex: BMW 323i e46 -98
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584

                Comment

                • MNi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2008
                  • 3143
                  • Tampere

                  #9
                  Tuolla on PDF-liite jonka mukaan voi puuhastella: KLIK.

                  Polttoainetankin pumpun tai anturien irroittamisesta on muistaakseni jossain todettu ettei ole syytä availla niitä turhaan, jää mahdollisesti vuotamamaan. Jos joku pystyy vahvistamaan/kumoamaan tämän mutun niin hyvä.

                  Comment

                  • ntjt
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 166
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Lainaan vähän tätä topiccia kun polttoainetankkiin liittyy kuitenkin. Eli mikä virka on sillä läpällä tankin korkin jälkeen? Olinpa juoppokuskina ja päästin juopon tankkaamaan ja totesin, että perhana. Läppää ei näy enää missään... Olisko se pudonnut tankin pohjalle ja miten on mahdollista että se noin vain irtoaa/katoaa? Eli kyseessä se läppä joka taipuu tankin sisään, kun pistoolin laittaa tankkiin.
                    Nykyiset: Dodge Avenger 2.4 2008|KTM 640 Duke II 2005
                    Exät: BMW e46 320Da 2000|Suzuki GSX-R 750SRAD 1996|Mercedes-Benz W202 C220D 1994|BMW e36 316i 1996|KTM 620 LC4 SM 1992|Honda Civic 1.4 Sedan 1994

                    Comment

                    • Jakettaja
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2013
                      • 222
                      • Paimio

                      #11
                      Tänään kun töihin lähdin ja kävin tankkaamassa niin huomasin ihmeen tapahtuneen. Bensamittari toimii normaalisti ja rangekin nousee ja laskee normaalisti Taas kerran saamattomuus/laiskuus kannatti, säästyi nekin rahat johonkin muuhun "järkevään"
                      Yes, Money can't buy happiness,
                      But, It's more comfortable to cry in a BMW than on a bicycle.


                      Nykyinen: BMW e61 525i
                      Ex: BMW 323i e46 -98
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=288584

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎