Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kaksoismassa vai kiinteä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW04
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 84
    • Suomi

    Kaksoismassa vai kiinteä?

    Moron,

    Eli aiheestahan toki löytyy juttua mutta jos kerran vielä uskaltais alottaa?? Tulee tässä jossain vaiheessa vaihto eteen ja päätöstä en ole vielä saanut aikaan, ostanko alkuperäisen kaksoismassavauhtipyörän+hilut vai kiinteän...Kulkine vm-04 320d+ohjelmointi.

    Laittakaahan nyt vielä niitä kokemuksia kumpi parempi jne. Löytyykö joku jolla kiinteä samaisessa autossa?

    Kiitokset!
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 923
    • Sotkamo--Oulu

    #2
    Itsellä vanhempimoottorisessa ( vm. 01) 320d:ssä on tuo kiinteä ja en kyllä sitäkään suosittele. Kestää toki vääntöjä, mutta täryyttää siihen malliin vedättäessä alta 2000rpm että ei ole todellakaan hyvä. Muutenkin on meluisampi koko kierrosalueella kuin se kaksoismassa.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • BMW04
      Bimmer Rookie
      • May 2012
      • 84
      • Suomi

      #3
      Onko kenenkä valmistama tuote? kovasti tuo Valeo omaa kiinteää systeemiään kehuu...

      Comment

      • Peetu_
        Bimmer Rookie
        • May 2008
        • 181
        • Vaasa

        #4
        mä olen myös tän saman suuren kysymyksen edessä. Uus kone pitäs tehdä ja voimaakin saattaa jokunen hevonen tulla. Tuo kytkimen valinta väiden välillä kyllä askarruttaa ja olis niitä kokemuksia kiva kuulla.
        X4 3.0d M-Sport E93 M3

        Comment

        • ockelbo4500
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 923
          • Sotkamo--Oulu

          #5
          niin siis mulla on periaatteessa tuo Valeon paketti ( tuskin niitä muut ees tekee), mutta tilasin sen aikoinaan tuningstudion kautta vahvistetulla kytkinlevyllä varustettuna. Paketissa siis on Valeon kiinteä vauhtis ja englantilaisen CG performancen muokkaama Valeon levy. Levyyn on ilmeisesti vaihdettu kitkamateriaali ja sitten oletukseni mukaan erilaiset jouset.
          Tuo jyrinä ongelma voi johtua suurimmaksi osaksi juurikin tuosta muokatusta levystä, eli jos ja kun siihen nyt sitten on erilaiset jouset laitettu niin ne on vähän jäykät ja jyristäminen johtuu siitä, että nuo jouset ei meinaa saada moottorin vääntövärähtelyjä oikein kuriin tietyillä kierroksilla. Jyristäminen on myös hiljalleen vähentynyt kilometrien karttuessa. Nyt jotain 35tkm tuolla paketilla ajettu ja jyristäminen alkaa olla siedettävää. Toki voin olla vain tottunut siihen

          Veikkaukseni on että sillä Valeon omalla kytkinlevyllä homma pelittää paremmin. Foorumia kuitenkin jos selaatte niin en silti ole ainoa jolla nuo jyristysongelmat on tuon kiinteä VP:n yhteydessä alkaneet. Lisäksi olen huomannut, että tuo kiinteä vp saa kaikki muut mahdolliset välykset voimansiirrossa resonoimaan. Esim. kardaanin linjaus pitää olla just eikä melkein kohdallaan jos tämän paketin sinne autoon laittaa.

          Olen silti sitä mieltä, että BMW:n hienostuneeseen luonteeseen kuuluu paremmin se kaksoismassa. auto on hiljaisempi ja värinättömämpi.
          BMW E84 X1 18dXdrive -14

          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
          Ex, E46 320 d Touring -01
          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

          Comment

          • KooHoo
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 132
            • Oulu

            #6
            Originally posted by ockelbo4500 View Post
            niin siis mulla on periaatteessa tuo Valeon paketti ( tuskin niitä muut ees tekee), mutta tilasin sen aikoinaan tuningstudion kautta vahvistetulla kytkinlevyllä varustettuna. Paketissa siis on Valeon kiinteä vauhtis ja englantilaisen CG performancen muokkaama Valeon levy. Levyyn on ilmeisesti vaihdettu kitkamateriaali ja sitten oletukseni mukaan erilaiset jouset.
            Tuo jyrinä ongelma voi johtua suurimmaksi osaksi juurikin tuosta muokatusta levystä, eli jos ja kun siihen nyt sitten on erilaiset jouset laitettu niin ne on vähän jäykät ja jyristäminen johtuu siitä, että nuo jouset ei meinaa saada moottorin vääntövärähtelyjä oikein kuriin tietyillä kierroksilla. Jyristäminen on myös hiljalleen vähentynyt kilometrien karttuessa. Nyt jotain 35tkm tuolla paketilla ajettu ja jyristäminen alkaa olla siedettävää. Toki voin olla vain tottunut siihen

            Veikkaukseni on että sillä Valeon omalla kytkinlevyllä homma pelittää paremmin. Foorumia kuitenkin jos selaatte niin en silti ole ainoa jolla nuo jyristysongelmat on tuon kiinteä VP:n yhteydessä alkaneet. Lisäksi olen huomannut, että tuo kiinteä vp saa kaikki muut mahdolliset välykset voimansiirrossa resonoimaan. Esim. kardaanin linjaus pitää olla just eikä melkein kohdallaan jos tämän paketin sinne autoon laittaa.

            Olen silti sitä mieltä, että BMW:n hienostuneeseen luonteeseen kuuluu paremmin se kaksoismassa. auto on hiljaisempi ja värinättömämpi.

            Komppaan kaikkea yllä kirjoitettua.

            Itselläni myös kiinteä vauhtis palvelullut nyt jotain 50tkm. Jyristää kyllä todella paljon enemmän alakierroksilla ja korostaa kaikkia mahdollisia aiempia välyksiä, jyristyksiä yms. Mulla tai olla LUK:in tekele.

            Comment

            • Ovaali
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 242
              • Ylivieska

              #7
              Britti ebaystä näkyy saava melko huokeasti noita 2-massoja. Omaan pirssiin alle 400e toimitettuna, LUK tuote. Autona siis 320d -00

              Comment

              • estervainaa
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 665
                • Kuopio

                #8
                Oman 330d:hen vaihdettiin loppukeväästä tarvike kaksoismassavauhtis, taisi olla merkiltään myös luk. Hintaa noin 400€ paikallisen korjaamon tilaamana. Alkuperäinen olisi maksanut ainakin tuplat marmorilla. Hyvin on toiminut.
                -89 "m5" rataprojekti
                -02 transporter syncro
                -01 e53 3.0i
                -93 318is rataprojekti nro II

                Comment

                • BMW04
                  Bimmer Rookie
                  • May 2012
                  • 84
                  • Suomi

                  #9
                  No ei enää pahan hintainen, saiskohan tietää mikä korjaamo kyseessä? uusitko myös asetelman ja levyn?

                  Onko kellään tietoa sopiiko 330d kytkin hilut 320d?

                  Comment

                  • estervainaa
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 665
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by BMW04 View Post
                    No ei enää pahan hintainen, saiskohan tietää mikä korjaamo kyseessä? uusitko myös asetelman ja levyn?

                    Onko kellään tietoa sopiiko 330d kytkin hilut 320d?
                    Savon autokorjaamolla vaihdettiin. Ja kytkin vaihdettiin aiemmin, on sachs performancen jäykempi asetelma ja ei sintterilevy, väännön kesto noilla muistaakseni 560nm.
                    -89 "m5" rataprojekti
                    -02 transporter syncro
                    -01 e53 3.0i
                    -93 318is rataprojekti nro II

                    Comment

                    • nevari
                      BTCF Member
                      • Apr 2008
                      • 256
                      • jyväskylä

                      #11
                      kytkimen valintaa

                      eli samaa asiaa sivuten itsellä e46 328i jossa kytkimen loppumisen merkkejä (270tkm ajettu) kyselisin onko kellään kokemusta näistä



                      ja anteeks jo valmiiks kun en kuitenkaan osaa linkkiä tarjota järkevästi
                      eli ebaysta tuli vastaan tollainen "f1" kytkinsetti ja luk kaksoismassa ihan järkevään hintaan. mutta tekeekö noilla mitään? kiitos ja anteeksi!

                      Comment

                      • NiQla
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2010
                        • 46
                        • Haukipudas

                        #12
                        Originally posted by nevari View Post
                        eli samaa asiaa sivuten itsellä e46 328i jossa kytkimen loppumisen merkkejä (270tkm ajettu) kyselisin onko kellään kokemusta näistä



                        ja anteeks jo valmiiks kun en kuitenkaan osaa linkkiä tarjota järkevästi
                        eli ebaysta tuli vastaan tollainen "f1" kytkinsetti ja luk kaksoismassa ihan järkevään hintaan. mutta tekeekö noilla mitään? kiitos ja anteeksi!
                        Ite laitoin kanssa tuommosen F1 kytkimen kiinteällä kevennetyllä vauhtipyörällä ja malli oli stage 2. Ihan hyvän oloinen kytkin vaikka ei ole kokemusta kuin noin 50km. CDV pitäis vielä poistaa nii ois vielä parempi

                        Comment

                        • nevari
                          BTCF Member
                          • Apr 2008
                          • 256
                          • jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by NiQla View Post
                          Ite laitoin kanssa tuommosen F1 kytkimen kiinteällä kevennetyllä vauhtipyörällä ja malli oli stage 2. Ihan hyvän oloinen kytkin vaikka ei ole kokemusta kuin noin 50km. CDV pitäis vielä poistaa nii ois vielä parempi
                          perhana ku olet melkein maan toisessa päässä, olisi ollut hienoa päästä vähän testaamaan tuntumaan jos ois sopinut.. paketti oli kuitenki ihan bolt on mallia ettei tarttenut säätää isommin sopivuuden kanssa?

                          Comment

                          • reivanen
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2009
                            • 222
                            • Sipoo

                            #14
                            Originally posted by ockelbo4500 View Post
                            niin siis mulla on periaatteessa tuo Valeon paketti ( tuskin niitä muut ees tekee), mutta tilasin sen aikoinaan tuningstudion kautta vahvistetulla kytkinlevyllä varustettuna. Paketissa siis on Valeon kiinteä vauhtis ja englantilaisen CG performancen muokkaama Valeon levy. Levyyn on ilmeisesti vaihdettu kitkamateriaali ja sitten oletukseni mukaan erilaiset jouset.
                            Tuo jyrinä ongelma voi johtua suurimmaksi osaksi juurikin tuosta muokatusta levystä, eli jos ja kun siihen nyt sitten on erilaiset jouset laitettu niin ne on vähän jäykät ja jyristäminen johtuu siitä, että nuo jouset ei meinaa saada moottorin vääntövärähtelyjä oikein kuriin tietyillä kierroksilla. Jyristäminen on myös hiljalleen vähentynyt kilometrien karttuessa. Nyt jotain 35tkm tuolla paketilla ajettu ja jyristäminen alkaa olla siedettävää. Toki voin olla vain tottunut siihen

                            Veikkaukseni on että sillä Valeon omalla kytkinlevyllä homma pelittää paremmin. Foorumia kuitenkin jos selaatte niin en silti ole ainoa jolla nuo jyristysongelmat on tuon kiinteä VP:n yhteydessä alkaneet. Lisäksi olen huomannut, että tuo kiinteä vp saa kaikki muut mahdolliset välykset voimansiirrossa resonoimaan. Esim. kardaanin linjaus pitää olla just eikä melkein kohdallaan jos tämän paketin sinne autoon laittaa.

                            Olen silti sitä mieltä, että BMW:n hienostuneeseen luonteeseen kuuluu paremmin se kaksoismassa. auto on hiljaisempi ja värinättömämpi.
                            Kun luin yhden valmistajan ohjetta siinä sanottiin, että ongelmat tulevat yleensä siitä, että kaksoismassa vaihdetaan kiinteään ilman että vaihdetaan vakio kiinteä kitkalevy jousitettuun. Sinun modattu levy aiheutti samantapaista.

                            Vaihteiston kuluneisuudesta riippuen voi joutua käyttämään astetta paksumpaa vaihteistoöljyä, mutta heidän mukaan kaikilla heidän asiakkaillaan ääni on poistunut tekemällä mainitut toimenpiteet.

                            Kannattaa myös muistaa että Mitä isompi sylinteriluku sitä tasaisempi käynti, eli kaksoismassan tarve vähenee sylinterimäärän kasvaessa.
                            Last edited by reivanen; 13-07-2014, 19:58.
                            Nykyään:
                            Ex:
                            BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

                            Comment

                            • Jarjestaja
                              BTCF Member
                              • Jun 2007
                              • 451
                              • Ylivieska/Tervajoki

                              #15
                              Kait sitä joutuu ittekkin tätä remonttia ruveta neppaileen..
                              Kytkintä hieman painaessa kuuluu semmosta peltistä räminää.. ylä-/ala-asennosa ei mitään... eikä kytkinkään luista
                              Autona 330D -04 6v-loodalla

                              Eli varmistelen nyt vielä
                              kiintiää vauhtista ei kannata hommata, jossei levyäkin vaihra?

                              ps. linkki olis kiva, ettei kuitenki vääriä tilaale
                              F01 740D -10


                              EXät:
                              E70 x35d -09 / E65 730D -05 / #e65 735 -02 / e34 520i -89 / #e28 520i -86 /#e32 730 -92 Pussikyykky / #e36 325 cabriolet -93 / e39 540ia Touring -99 / e36 316coupe -94/ #e39 523i -96/ #e46 330D Touring -04/ #e34 520i -95 / #e32 730iA -91 bmvip / #e38 740iA -00 / #e39 525 tds NATOuring -97 / #e36 328i Touring -95 # e34 525i Touring -92

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎