Noniin, tällänen on koitunut nyt sitten riesaksi.
On sen verran asiaa että koin järkeväksi tehdä uusi topic.
Autona 320d E46 12/00. Eli jakajapumpullinen.
Ostin auton Toukokuulla ja edellinen omistaja kyllä kertoi auton tyhjäävän akkua silloin tällöin () Heti seuraavana päivänä teki tenän, kuin myös seuraavana. Välillä pääsi 3 päivää ilman tyhjentymistä.
Kunnes eräänä kauniina aamuna töihinajaessa, Vaasan kaupungissa pysähtyessä valoihin, alkoi kauhea meteli. Joka loppui kun vähän nosti kierroksia. Syynä kampiakselin hihnapyörä vemppasi.
Se vaihdettiin ja käynnistäessa/sammuttaessa huomattiin että kampiakseli liikkui aivan törkeesti, eli löytyi päittäisvälystä. Vaihdettiin moottori, jonka jälkeen alkoi olemaan ongelmia jakajapumpun kanssa. Pumppu johdotettiin uudelleen ja kävi Turussa ohjelmoitavana. Nyt toimii ja auto ajossa, pari päivää meni ja nyt tyhjäs taas akun, eilen vaihdoin öljyt ja tänään märkä läntti maassa auton alla. Myöskin angel eyes parkkien liitin suli. Kytkin ne pois käytöstä varmuuden vuoksi, josko siinä olisi syy akun tyhjenemiseen, auto seisoi 4 tuntia ja ei suostunut edes starttia pyörittämään.
Siinä tarina yhteisestä tarinasta tähän asti, josko joku osaisi auttaa löytämään onnellisen lopun?
Itse asiaan.
Auto käyttäytyy muuten normaalisti, mutta akun tyhjenemisen kun saisi kuriin. Latausjännite on 13.85V ja ajossa ei temppuile mitenkään. Onko näissä jotain tiettyjä paikkoja/laitteita ns. tyyppivikoja jotka virtaa vuotavat. Kuuluuko tupakansytyttimeen tulla virta vaikka virrat pois ja avaimet taskussa? Autoon on edellinen omistaja vaihtanut ilmeisesti etu-umpiot, joissa Xenon ja Angel Eyes. Taakse Led rekisterikilvenvalot. Kun eilen vaihdoin öljyjä tallissa, huomasin että auton käydessä Angel Eyesit räpsähti vasemmalta oikealle järjestyksessä vaikka valokatkaisija oli 0-asennossa.
Tänään aamulla, ei suostunut edes pyörittämään starttia, boosteri akkuun kiinni joka oli täydessä latauksessa, käänsin avaimesta, napsutti mutta ei jaksanut käynnistyä. Sama juttu toisella boosterilla. Lopuksi Transportterilla apuvirtaa. Edellisen omistajan mukaan alkoi akun tyhjeneminen 2013 talvella ja antoivat apuvirtaa silloin vehkeeseen. Ottaako tämä auto itteensä sellaisesta? Akkua on vaihdeltu jo monet kerrat ja vituttaa jo pikkuhiljaa. Millälailla moottorin muuttumat "resetoidaan"?
Öljyvuodosta sen verran että minkälaiset öljylinjat autossa menee moottorilta turbolle? nopeasti vilkaistuani, öljypohja oli märkä, samoin ilmastoinnin kompuran kiinnityskohdat, raidetanko ja koko palkki edessä. Jos jollain löytys kuvaa turbon öljylinjoista niin ois iha jees.
Paitsi, ajossa ei oikein kulje, 100hv nissani tuntuu huomattavasti ripeämmältä ja autossa tapahtuu kiihdyttäessä usein nytkähdyksiä. hyytyy, ei hyydy, hyytyy. Samaa tekee jos kiihdyttää vakkarilla. Vähän yli puolella kaasulla kiihdyttäessä yleensä toimii paremmin. Ilmamassamittari? Ja Pohjanmaalla kun asun, olisko sopivaa miestä joka osaisi koodata Ilmamassamittarin uudelleen?
On sen verran asiaa että koin järkeväksi tehdä uusi topic.
Autona 320d E46 12/00. Eli jakajapumpullinen.
Ostin auton Toukokuulla ja edellinen omistaja kyllä kertoi auton tyhjäävän akkua silloin tällöin () Heti seuraavana päivänä teki tenän, kuin myös seuraavana. Välillä pääsi 3 päivää ilman tyhjentymistä.
Kunnes eräänä kauniina aamuna töihinajaessa, Vaasan kaupungissa pysähtyessä valoihin, alkoi kauhea meteli. Joka loppui kun vähän nosti kierroksia. Syynä kampiakselin hihnapyörä vemppasi.
Se vaihdettiin ja käynnistäessa/sammuttaessa huomattiin että kampiakseli liikkui aivan törkeesti, eli löytyi päittäisvälystä. Vaihdettiin moottori, jonka jälkeen alkoi olemaan ongelmia jakajapumpun kanssa. Pumppu johdotettiin uudelleen ja kävi Turussa ohjelmoitavana. Nyt toimii ja auto ajossa, pari päivää meni ja nyt tyhjäs taas akun, eilen vaihdoin öljyt ja tänään märkä läntti maassa auton alla. Myöskin angel eyes parkkien liitin suli. Kytkin ne pois käytöstä varmuuden vuoksi, josko siinä olisi syy akun tyhjenemiseen, auto seisoi 4 tuntia ja ei suostunut edes starttia pyörittämään.
Siinä tarina yhteisestä tarinasta tähän asti, josko joku osaisi auttaa löytämään onnellisen lopun?
Itse asiaan.
Auto käyttäytyy muuten normaalisti, mutta akun tyhjenemisen kun saisi kuriin. Latausjännite on 13.85V ja ajossa ei temppuile mitenkään. Onko näissä jotain tiettyjä paikkoja/laitteita ns. tyyppivikoja jotka virtaa vuotavat. Kuuluuko tupakansytyttimeen tulla virta vaikka virrat pois ja avaimet taskussa? Autoon on edellinen omistaja vaihtanut ilmeisesti etu-umpiot, joissa Xenon ja Angel Eyes. Taakse Led rekisterikilvenvalot. Kun eilen vaihdoin öljyjä tallissa, huomasin että auton käydessä Angel Eyesit räpsähti vasemmalta oikealle järjestyksessä vaikka valokatkaisija oli 0-asennossa.
Tänään aamulla, ei suostunut edes pyörittämään starttia, boosteri akkuun kiinni joka oli täydessä latauksessa, käänsin avaimesta, napsutti mutta ei jaksanut käynnistyä. Sama juttu toisella boosterilla. Lopuksi Transportterilla apuvirtaa. Edellisen omistajan mukaan alkoi akun tyhjeneminen 2013 talvella ja antoivat apuvirtaa silloin vehkeeseen. Ottaako tämä auto itteensä sellaisesta? Akkua on vaihdeltu jo monet kerrat ja vituttaa jo pikkuhiljaa. Millälailla moottorin muuttumat "resetoidaan"?
Öljyvuodosta sen verran että minkälaiset öljylinjat autossa menee moottorilta turbolle? nopeasti vilkaistuani, öljypohja oli märkä, samoin ilmastoinnin kompuran kiinnityskohdat, raidetanko ja koko palkki edessä. Jos jollain löytys kuvaa turbon öljylinjoista niin ois iha jees.
Paitsi, ajossa ei oikein kulje, 100hv nissani tuntuu huomattavasti ripeämmältä ja autossa tapahtuu kiihdyttäessä usein nytkähdyksiä. hyytyy, ei hyydy, hyytyy. Samaa tekee jos kiihdyttää vakkarilla. Vähän yli puolella kaasulla kiihdyttäessä yleensä toimii paremmin. Ilmamassamittari? Ja Pohjanmaalla kun asun, olisko sopivaa miestä joka osaisi koodata Ilmamassamittarin uudelleen?
Comment