Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 koneen posto ala vai yläkautta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kani
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 699
    • Espoo

    E46 koneen posto ala vai yläkautta?

    Onko kokemusta siitä mikä on fiksumpi vaihtoehto? Ottaa moottori ulos ala- vai yläkautta? Vaihteisto on jo valmiiksi irti kykärempan vuoksi. Päätin varmistaa samalla talviseisokin aikana myös öljypumpun rattaan kiinnityksen eikä öljypohjaa irrotella poistamatta ensin apurunkoa tieltä. Samalla voi koneen ollessa poissa helposti laittaa kaikki muutkin asiat kerralla kuntoon ja laittaa lopuksi valmiin paketin paikalleen.

    Tukea apurunko alhaalta ja nostaa nosturilla auton kori ylös kaiken irrottamisen jälkeen vai nostaa kone pois moottorinosturilla? Laatikko pois taitaa lähteä aika mukavasti yläkauttakin? Tarviiko pakosarja irrottaa jos yläkautta ottaa ilman laatikkoa vai pitääkö sitten purkaa keulaa pois tieltä?
    E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R
  • janituz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 858
    • nummi-pusula

    #2
    ei varmasti tarvi apurunkoa ottaa pois kun ö.pohjan irrottaa, kone tuentaan yläpuolelta, tukikumin mutterit auki, ylöspäin sen minkä nousee rikkomatta mitään. Apurungon pultit löysätään niin että Se laskee alaspäin. Reilu pari tuntia edestakasin jos on nosturi käytössä.

    Nousee Se motti nätisti yläkautta pois.
    e46 330da -01
    E46 320d -00
    E30 323i -85 "pommikone"
    Projekti: E30 325i -86
    Projekti: E21 315 -83
    Ex: E30 318i mit m10i -89

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by kani View Post
      Onko kokemusta siitä mikä on fiksumpi vaihtoehto? Ottaa moottori ulos ala- vai yläkautta? Vaihteisto on jo valmiiksi irti kykärempan vuoksi. Päätin varmistaa samalla talviseisokin aikana myös öljypumpun rattaan kiinnityksen eikä öljypohjaa irrotella poistamatta ensin apurunkoa tieltä. Samalla voi koneen ollessa poissa helposti laittaa kaikki muutkin asiat kerralla kuntoon ja laittaa lopuksi valmiin paketin paikalleen.

      Tukea apurunko alhaalta ja nostaa nosturilla auton kori ylös kaiken irrottamisen jälkeen vai nostaa kone pois moottorinosturilla? Laatikko pois taitaa lähteä aika mukavasti yläkauttakin? Tarviiko pakosarja irrottaa jos yläkautta ottaa ilman laatikkoa vai pitääkö sitten purkaa keulaa pois tieltä?
      Se lähtee eteenpäin. Eli keulabaletti irti ja "halko" pois aisojen välistä.

      Comment

      • kani
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 699
        • Espoo

        #4
        Purin johtoja, letkuja sun muuta valmiiksi pois tieltä itsenäisyyspäivän kunniaksi. Pitääkö imusarja ottaa irti kun konetta nostaa pois? Ei ihan heti näkynyt taaempaa nostolenkkiä missään, onko sitä, vai tapahtuuko nosto ja poisto etukautta vaihteiston kiinnityspultilla? Nyt oli tallin nosturi varattu niin en päässyt alapuolelta kurkkimaan paremmin.

        Tavoite olisi saada kone mahdollisimman kokonaisena pakosarjoineen ja imusarjoineen ulos konehuoneesta, mikähän on järkevin metodi?
        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

        Comment

        • Matula
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1706

          #5


          Imusarjaa ei tarvitse irrottaa.


          Originally posted by kani View Post
          Purin johtoja, letkuja sun muuta valmiiksi pois tieltä itsenäisyyspäivän kunniaksi. Pitääkö imusarja ottaa irti kun konetta nostaa pois? Ei ihan heti näkynyt taaempaa nostolenkkiä missään, onko sitä, vai tapahtuuko nosto ja poisto etukautta vaihteiston kiinnityspultilla? Nyt oli tallin nosturi varattu niin en päässyt alapuolelta kurkkimaan paremmin.

          Tavoite olisi saada kone mahdollisimman kokonaisena pakosarjoineen ja imusarjoineen ulos konehuoneesta, mikähän on järkevin metodi?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎