Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua tarvittais Lambda,katallysaattoria APUA!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brazilrome
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 34
    • Vantaa

    Apua tarvittais Lambda,katallysaattoria APUA!

    Eli ongelmana on VM-01 BMW 316 prefacelift malli bensa m43 1.9L koneella.
    Lähtee järki tuon vehkeen kanssa vikaa on aina 2 uutta kun yhden saa korjattua

    Eli ongelmat alkoi jokin aika sitten syttyi vika valo P0420 Meinasivat että vika olisi katallysaattorissa pajalla, no kaikki imupuolen letkut, huohotin yms uusittiin niin loppu tuo ongelma.

    No meni 1kk eteenpäin niin vika palasi saman vikakoodin kera, no otin kumminkin pakoputken katteineen alas niin katin taaemmasta (eli ns keskipöntöstä) pöntöstä löytyi reikä.

    No uusin koko putkiston sitten samoin tein (OEM laatuinen tarvike mikä vähän ihmetytti kun oli huomattavasti alkuperäistä pienenpi kokoinen) niin saman tien löi seuraavan vikakoodin kun homma oli suoritettu ja testi lenkki ajettu.
    (Fuel Trim Malfunction (Bank 1) p0170 ) Jälleen käytiin imupuoli purettiin ja missään ei varmasti mitään vuotoa ole.

    No mitä oireita tuo koodi aiheutti niin bensankulutus kasvoi erittäin reiluksi koko ajan mennään 14L/100km paremmalla puolella jos kulutusmittariin on luottamista, tyhjäkäynnillä kierrokset humppaa 600-800 välillä ja täristää todella paljon tyhjäkäynnillä (ei meinaa sammua eikä mts. mutta ravistaa melko paljon) Lisäksi alkoi kun koneen sammuttaa kuuluu ihmeellinen suhahdus n.1-2sekunnin ajan koneen puolelta jostain. tämän videon viimeisessä 5sek kuuluu samanlainen ääni kun minulla kun koneen sammuttaa....http://www.youtube.com/watch?v=rB4HyjWo2bE

    Seuraava etappi oli INPA:lla tarkemmin katsoa mikä hätänä niin antoi seuraavat koodit sillä
    125 Signal Lambda probe before KAT
    141 lambda regulation control range block

    eli onko Lambdat nyt sanonut sopimuksensa irti? Niin ja tosiaan kun vaihdoin putken niin käytin vanhoja Lambdoja kun niin nätisti aukesi. vai mitä nyt olisi neuvot tarpeen. APUA! Kiitos kun jaksoit lukea näin pitkälle
    Last edited by brazilrome; 25-11-2013, 23:03.
  • brazilrome
    Bimmer Rookie
    • May 2012
    • 34
    • Vantaa

    #2
    Olisikohan tässä syy tärinälle

    Sain tänään inpa:n pelittämään ja katselin noita live dataa muut puolet tuntu olevan kunnossa mutta sylinteri puolella (katso kuva) oli yks sylinteri kävi vajaalla jos oikein tulkitsen? Pitää huomenna tarkistaa tulppa yms. Tämä varmaa poistaa tuon tärinä ongelman mut selvittääkö muut ongelmat myös?
    Attached Files

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #3
      .....
      Last edited by GOOFY; 17-01-2014, 18:56.
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • brazilrome
        Bimmer Rookie
        • May 2012
        • 34
        • Vantaa

        #4
        Nyt si ilmaantui uusi oire valkoinen savu kylmänä tai kuumana ja jäähdytysneste tulee pakoputke kautta pihalle, kansiko paloi? Ei kupli paisarissa neste, öljyt normaalit ei näkyviä vuotoja. Voiko toi kati. Vaihto aiheuttaa moista?

        Comment

        • brazilrome
          Bimmer Rookie
          • May 2012
          • 34
          • Vantaa

          #5
          Katin vaihto tarvikkeista takaisin alkuperäiseen ja tuo uusi oire savutus loppui kuin seinään... Alkaa usko loppuu...
          Last edited by brazilrome; 01-12-2013, 08:54.

          Comment

          • Retze
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 422
            • Keski-Suomi

            #6
            Ei ota selvää onko huohottimen venttiili imusarjasta uusittu. Mitä tekee kun tyhjäkäynnillä avaa öljykorkin?
            nyk. jalkapelillä
            ex BMW 320i

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎