Eli ongelmana on VM-01 BMW 316 prefacelift malli bensa m43 1.9L koneella.
Lähtee järki tuon vehkeen kanssa vikaa on aina 2 uutta kun yhden saa korjattua
Eli ongelmat alkoi jokin aika sitten syttyi vika valo P0420 Meinasivat että vika olisi katallysaattorissa pajalla, no kaikki imupuolen letkut, huohotin yms uusittiin niin loppu tuo ongelma.
No meni 1kk eteenpäin niin vika palasi saman vikakoodin kera, no otin kumminkin pakoputken katteineen alas niin katin taaemmasta (eli ns keskipöntöstä) pöntöstä löytyi reikä.
No uusin koko putkiston sitten samoin tein (OEM laatuinen tarvike mikä vähän ihmetytti kun oli huomattavasti alkuperäistä pienenpi kokoinen) niin saman tien löi seuraavan vikakoodin kun homma oli suoritettu ja testi lenkki ajettu.
(Fuel Trim Malfunction (Bank 1) p0170 ) Jälleen käytiin imupuoli purettiin ja missään ei varmasti mitään vuotoa ole.
No mitä oireita tuo koodi aiheutti niin bensankulutus kasvoi erittäin reiluksi koko ajan mennään 14L/100km paremmalla puolella jos kulutusmittariin on luottamista, tyhjäkäynnillä kierrokset humppaa 600-800 välillä ja täristää todella paljon tyhjäkäynnillä (ei meinaa sammua eikä mts. mutta ravistaa melko paljon) Lisäksi alkoi kun koneen sammuttaa kuuluu ihmeellinen suhahdus n.1-2sekunnin ajan koneen puolelta jostain. tämän videon viimeisessä 5sek kuuluu samanlainen ääni kun minulla kun koneen sammuttaa....http://www.youtube.com/watch?v=rB4HyjWo2bE
Seuraava etappi oli INPA:lla tarkemmin katsoa mikä hätänä niin antoi seuraavat koodit sillä
125 Signal Lambda probe before KAT
141 lambda regulation control range block
eli onko Lambdat nyt sanonut sopimuksensa irti? Niin ja tosiaan kun vaihdoin putken niin käytin vanhoja Lambdoja kun niin nätisti aukesi. vai mitä nyt olisi neuvot tarpeen. APUA! Kiitos kun jaksoit lukea näin pitkälle
Lähtee järki tuon vehkeen kanssa vikaa on aina 2 uutta kun yhden saa korjattua
Eli ongelmat alkoi jokin aika sitten syttyi vika valo P0420 Meinasivat että vika olisi katallysaattorissa pajalla, no kaikki imupuolen letkut, huohotin yms uusittiin niin loppu tuo ongelma.
No meni 1kk eteenpäin niin vika palasi saman vikakoodin kera, no otin kumminkin pakoputken katteineen alas niin katin taaemmasta (eli ns keskipöntöstä) pöntöstä löytyi reikä.
No uusin koko putkiston sitten samoin tein (OEM laatuinen tarvike mikä vähän ihmetytti kun oli huomattavasti alkuperäistä pienenpi kokoinen) niin saman tien löi seuraavan vikakoodin kun homma oli suoritettu ja testi lenkki ajettu.
(Fuel Trim Malfunction (Bank 1) p0170 ) Jälleen käytiin imupuoli purettiin ja missään ei varmasti mitään vuotoa ole.
No mitä oireita tuo koodi aiheutti niin bensankulutus kasvoi erittäin reiluksi koko ajan mennään 14L/100km paremmalla puolella jos kulutusmittariin on luottamista, tyhjäkäynnillä kierrokset humppaa 600-800 välillä ja täristää todella paljon tyhjäkäynnillä (ei meinaa sammua eikä mts. mutta ravistaa melko paljon) Lisäksi alkoi kun koneen sammuttaa kuuluu ihmeellinen suhahdus n.1-2sekunnin ajan koneen puolelta jostain. tämän videon viimeisessä 5sek kuuluu samanlainen ääni kun minulla kun koneen sammuttaa....http://www.youtube.com/watch?v=rB4HyjWo2bE
Seuraava etappi oli INPA:lla tarkemmin katsoa mikä hätänä niin antoi seuraavat koodit sillä
125 Signal Lambda probe before KAT
141 lambda regulation control range block
eli onko Lambdat nyt sanonut sopimuksensa irti? Niin ja tosiaan kun vaihdoin putken niin käytin vanhoja Lambdoja kun niin nätisti aukesi. vai mitä nyt olisi neuvot tarpeen. APUA! Kiitos kun jaksoit lukea näin pitkälle
Comment