Onkos kellään kokemusta aina vaan kieroutuvista levyistä e46:ssa?
Itselläni olisi seuraavanlainen keissi takana:
Eli auto uitetetu omasta toimesta 2010 saksasta. Auto on siis e46 330d 150kw touringki. Teetin sitten alkuunsa reilummalla kädellä remppaa, lähinnä kuluvaa osaa vaihdettiin mm. iskarit ja jarrut jne. Päätin sitten samalla siinä, että vois vaikka vähän upgradettaa jarrutehoa ja ostin ebc:n redstuffit laitettavaksi kun kaveri oli kehaissut niitä. Eipä siinä - auto tuli pajalta ja siinä sitten noin kuukauden ajelin typerä virne naamalla. Oli hyvä ajaa ja tuntui pysähtyvän kuin seinään. Olisikohan tullut mittariin jotain 5000 lisää ja vähitellen oli kehittynyt reilummainen jarrutärinä. Vein auton ystävän luo laakkoselle ja todettiin, että etulevy olivat aivan vtun sikakierot... muistaakseni jotain 0,25mm näytti heittokello lukemia. Eipä mitään, levyt irti ja jarrulevyt kaverille, joka toimi cnc-sorvarina. Sadasosamillin tarkkuuteen sorvaus ja avot homma lähti taas toimimaan ilman minkäänlaisia tärinöitä. Tuli talvi ja taas noin 5000 kilsaa, ja taas täristää. Ajelin siinä talven ja vielä kesänkin, ja sitten otettiin homma taas käsittelyyn. Irrotellessa satuloita, tipahti siinä toiselta puolelta toisesta jarrupalasta itse kitkamateriaali omana osanaan irrallaan siitä laippaosasta. Ihan kuin olisivat saaneet vähän turhan kuumaa joskus? vai muuten vain heikko laatu? Levyt sorviin, kuitenkin nyt olivat sitten jo vissiin muualtakin kuin kitkapinnoilta kierot, kun ei niistä tuntunut suoria saavan millään enää. Kävelin schmiedmanille ja tilasin kaiken uutta: navat, satulat, levyt, palat. Tiukan asennussession jälkeen ajelin taas tärinättömällä jarruilla... taaskin kylläkin vain kuukauden. Jotenkin rupeaa epäillyttämään, että jossain kusee pahasti. Itse ajelen aika moottorijarrutuspainotteisesti ja välillä vähän kurvaillessa tulee jarruteltua reilummin, muttei koskaan mitään överi repimistä. Konfiguraatio on ollut aina redstuffit ja "tarvike levyt" - ensimmäisellä kerralla ebc:n perus levyt, toisella kerralla schmiedmanin perus levyt. Ennen ensimmäistä jarruremppaa ajelin ihan orginaali kamoilla ja mitään tällaista ei koskaan ollut. Lisäksi nuo ebc:t kitisee enemmän kuin emäntä kotona. Olisikohan jollain kokemusta näistä redstuffeista ja mahdollisista epäyhteensopivuuksista ... ja ehdotuksia ehkäpä seuraaviksi levyiksi ja paloiksi. Schmiedmanilta tarjottiin zimmermannin reikälevyjä ja (arvatkaapa) ... redstuffeja . Kuulemma kestävät paremmin lämpökuormaa? ja estävät palojen lasittumista?
Jotenkin vaan ei enää hotsittais redstuffit, mutta kuitenkin olisi mukava kun olisi vähän orginaalia paremi jarruvoima käytettävissä.
Siispä paskaa laatua vai paska kuski? mitä seuraavaksi? apuja kaipaillaan. Kiitos.
Itselläni olisi seuraavanlainen keissi takana:
Eli auto uitetetu omasta toimesta 2010 saksasta. Auto on siis e46 330d 150kw touringki. Teetin sitten alkuunsa reilummalla kädellä remppaa, lähinnä kuluvaa osaa vaihdettiin mm. iskarit ja jarrut jne. Päätin sitten samalla siinä, että vois vaikka vähän upgradettaa jarrutehoa ja ostin ebc:n redstuffit laitettavaksi kun kaveri oli kehaissut niitä. Eipä siinä - auto tuli pajalta ja siinä sitten noin kuukauden ajelin typerä virne naamalla. Oli hyvä ajaa ja tuntui pysähtyvän kuin seinään. Olisikohan tullut mittariin jotain 5000 lisää ja vähitellen oli kehittynyt reilummainen jarrutärinä. Vein auton ystävän luo laakkoselle ja todettiin, että etulevy olivat aivan vtun sikakierot... muistaakseni jotain 0,25mm näytti heittokello lukemia. Eipä mitään, levyt irti ja jarrulevyt kaverille, joka toimi cnc-sorvarina. Sadasosamillin tarkkuuteen sorvaus ja avot homma lähti taas toimimaan ilman minkäänlaisia tärinöitä. Tuli talvi ja taas noin 5000 kilsaa, ja taas täristää. Ajelin siinä talven ja vielä kesänkin, ja sitten otettiin homma taas käsittelyyn. Irrotellessa satuloita, tipahti siinä toiselta puolelta toisesta jarrupalasta itse kitkamateriaali omana osanaan irrallaan siitä laippaosasta. Ihan kuin olisivat saaneet vähän turhan kuumaa joskus? vai muuten vain heikko laatu? Levyt sorviin, kuitenkin nyt olivat sitten jo vissiin muualtakin kuin kitkapinnoilta kierot, kun ei niistä tuntunut suoria saavan millään enää. Kävelin schmiedmanille ja tilasin kaiken uutta: navat, satulat, levyt, palat. Tiukan asennussession jälkeen ajelin taas tärinättömällä jarruilla... taaskin kylläkin vain kuukauden. Jotenkin rupeaa epäillyttämään, että jossain kusee pahasti. Itse ajelen aika moottorijarrutuspainotteisesti ja välillä vähän kurvaillessa tulee jarruteltua reilummin, muttei koskaan mitään överi repimistä. Konfiguraatio on ollut aina redstuffit ja "tarvike levyt" - ensimmäisellä kerralla ebc:n perus levyt, toisella kerralla schmiedmanin perus levyt. Ennen ensimmäistä jarruremppaa ajelin ihan orginaali kamoilla ja mitään tällaista ei koskaan ollut. Lisäksi nuo ebc:t kitisee enemmän kuin emäntä kotona. Olisikohan jollain kokemusta näistä redstuffeista ja mahdollisista epäyhteensopivuuksista ... ja ehdotuksia ehkäpä seuraaviksi levyiksi ja paloiksi. Schmiedmanilta tarjottiin zimmermannin reikälevyjä ja (arvatkaapa) ... redstuffeja . Kuulemma kestävät paremmin lämpökuormaa? ja estävät palojen lasittumista?
Jotenkin vaan ei enää hotsittais redstuffit, mutta kuitenkin olisi mukava kun olisi vähän orginaalia paremi jarruvoima käytettävissä.
Siispä paskaa laatua vai paska kuski? mitä seuraavaksi? apuja kaipaillaan. Kiitos.
Comment