Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Käynnistys vikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tantero
    Newbiemmer
    • Nov 2014
    • 10
    • Espoo

    #16
    Sorry, valmistusvuosi oli siis tietenkin 2001. Ja vko 43, eli lokakuu.

    Kävin lukemassa EWS:n koodit ja sieltä tuli liitteenä olevat kaksi.

    Tämän jälkeen yritin toisella avaimella ja sillä se jo lupaili ja oli hyvin hyvin lähellä käyntiin lähtemistä, mutta akku loppui kesken leikin.

    Eli näyttäisi aika hyvin vian olevan juuri siinä, kuten sanoit, mutta en saa sitä nyt varmistettua akun hyydyttyä
    Attached Files

    Comment

    • Tantero
      Newbiemmer
      • Nov 2014
      • 10
      • Espoo

      #17
      Sain apuvirtaa, mutta ei siitä ollut apua. Pitkään pyörittäessä pari kertaa oli hyvin lähellä, että olisi lähtenyt käyntiin ja ehkä kävikin sekunnin pari.

      Eli eipä se kaiketi EWS:stä sitten ollutkaan kiinni.

      Voiko kampiakselin tunnistimen sulkea pois, jos INPA näyttää startilla pyörittäessä ~190 kierrosta minuutissa?

      Edit: Tuli tässä jälkikäteen mieleen, että mahdoinkohan sittenkään antaa akun latautua apuvirralla tarpeeksi ennen käynnistysyritystä. Auttajana oli kuitenkin tuntematon ohikulkija ja yritin saada homman mahdollisimman nopeasti pois alta...
      Last edited by Tantero; 14-11-2014, 23:23.

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #18
        Pääset helpommalla kun pistät akun lataukseen yön yli.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8259
          • Järvikylä (Nakkila)

          #19
          Anna kun arvaan. Viimeksi kun auto kävi, siirsit sitä muutaman metrin tms. hetkellinen käyttö kylmällä koneella?
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Tantero
            Newbiemmer
            • Nov 2014
            • 10
            • Espoo

            #20
            Originally posted by peto2 View Post
            Anna kun arvaan. Viimeksi kun auto kävi, siirsit sitä muutaman metrin tms. hetkellinen käyttö kylmällä koneella?
            Oikein arvaat. Renkaita vaihtaessa pari kertaa piti siirtää metri pari. Miten tähän päädyit?

            Akkulaturia ei tähän hätään ole saatavilla.

            Comment

            • Tantero
              Newbiemmer
              • Nov 2014
              • 10
              • Espoo

              #21
              Tämä selvisi. Liimaventtiilithän oli kyseessä. Nyt vähän hävettää, mutta tulipa opittua kantapään kautta.

              Kiitos ja anteeksi.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8259
                • Järvikylä (Nakkila)

                #22
                Originally posted by Tantero View Post
                Oikein arvaat. Renkaita vaihtaessa pari kertaa piti siirtää metri pari. Miten tähän päädyit?
                Oikeastaan nämä kaksi kertoi riittävästi arvauksen tekemiseen..


                Originally posted by Tantero View Post
                Itselläni epäilen samaa ongelmaa, yhtenä aamuna ei vaan lähtenyt käyntiin. Pyörittää, mutta ei edes lupaa....
                Originally posted by Tantero View Post
                Sain apuvirtaa, mutta ei siitä ollut apua. Pitkään pyörittäessä pari kertaa oli hyvin lähellä, että olisi lähtenyt käyntiin ja ehkä kävikin sekunnin pari...

                Hinaamallako lähti tulille?
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Tantero
                  Newbiemmer
                  • Nov 2014
                  • 10
                  • Espoo

                  #23
                  Originally posted by peto2 View Post
                  Hinaamallako lähti tulille?
                  Sain kaverin paikalle antamaan apuvirtaa. Pari kertaa annoimme ladata pitempään (~10 min) ja tarpeeksi kauan pyörittämällä lähti käyntiin. Ehti jonkin aikaa olla myös lohkolämppäri lämmittämässä, jos siitä nyt mitään apua oli.

                  Comment

                  • MNi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2008
                    • 3143
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by Tantero View Post
                    Tämä selvisi. Liimaventtiilithän oli kyseessä. Nyt vähän hävettää, mutta tulipa opittua kantapään kautta.

                    Kiitos ja anteeksi.
                    Eipä mullekaan tullut mieleen joten tuskin tarvitsee suuremmin hävetä. Parhaita oppitunteja nämä ovat eikä varmaan harmita kun ei tullut vaihdettua ehjiä osia.

                    Comment

                    • siksta
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 675
                      • Orimattila

                      #25
                      Jatketaanpas tähän, kun käynnistysongelmista kyse myös serkun autossa.
                      Auto siis 316i vm.-02 eli N42 koneella.

                      Pidempään jo ollut ongelmana enemmän tai vähemmän epätasainen tyhjäkäynti.
                      Nyt sitten viikonloppuna sytytti EML valon mittaristoon kesken ajon ja sammuttamisen jälkeen ei startannut.
                      Vähän ihmettelyä, anturien koputtelua ja liittimien irroitusta -> auto kävi taas.
                      Tämän jälkeen taas käynnistysongelmia, vikakoodit lukuun ja antoi koodin pakonokan asentotunnistimesta.
                      Tunnistin vaihdettiin, mutta edelleenkään ei auto käynnistynyt.

                      Nyt antoi koodit pako- sekä imupuolen tunnistimista ja lisäksi päänokka-akselista.
                      Nämä nollattiin ja auto saatiin lopulta käyntiin.
                      Kokeiltiin käynnistää n. 10 kertaa ja joka kerralla lähti käyntiin, mutta edelleen antaa koodia pakonokan tunnistimesta, vaikka se on siis vaihdettu. :think

                      Tässä vielä kuva Inpasta ja tämä viimeisin tunnistin-koodi:
                      http://siksta.1g.fi/kuvat/Autot/Muut...g/_smaller.jpg

                      Noita imupuolen tunnistimen ja päänokan vikakoodeja ei siis enää uudestaan saatu esiin.
                      Mistähän tätä lähtisi purkamaan?

                      PS. Miksi Inpa näyttää ajetut kilometrit, moottorin pyörimisnopeuden, lämpötilan ja jännitteen päin peetä?
                      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3143
                        • Tampere

                        #26
                        Jako hypännyt? Samanlaiset oireet muttei lopputulosta tiedossa: KLIK.

                        Comment

                        • siksta
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 675
                          • Orimattila

                          #27
                          Originally posted by MNi View Post
                          Jako hypännyt? Samanlaiset oireet muttei lopputulosta tiedossa: KLIK.
                          Jos jako on hypännyt, niin voiko auto käydä / toimia normaalisti ajossa? :think
                          Tästä varmaan selviäis ketjun, kiristimen yms. hilujen vaihdolla vai onko sieltä mahdollisesti jotain muutakin rikki?

                          Edit: Kyseisestä autosta on aikanaan jako hypännyt ja tuolloin kaikki jakopään hilut kertaalleen vaihdettu.
                          Last edited by siksta; 18-11-2014, 07:39.
                          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            #28
                            Bullitin kommentin perusteella yhden hampaan hypyn jälkeen voi käydäkin: KLIK.

                            Comment

                            • MNi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2008
                              • 3143
                              • Tampere

                              #29
                              .......
                              Last edited by MNi; 19-11-2014, 21:24. Reason: väärä threadi

                              Comment

                              • polttelis
                                Newbiemmer
                                • Sep 2019
                                • 8
                                • 24100

                                #30
                                2000 vuoden E46 320ci M52 pikkumosa 2.0 tilavuudella. Oli oireet;

                                - starttaa, eli kone pyörii, ei käynnisty.


                                Havainnot:
                                - yks vikakoodi joka jollakulla muulla oli tarkoittanut imunokan asento anturin vikaa.
                                - tulpilla ajettu about satku. (Autolla 290tkm)
                                - bensa haisee ja pumpusta kuuluu ääni.


                                Vaihdettiin:
                                - imunokan anturi

                                - tulpat

                                - bensafilsu

                                - akku ( oli ihan loppu muutenkin)
                                - polttoainepumppu


                                Vika oli:
                                Polttoainepumppun moottorin värinän vaimennin kumi pidätteli anturia +1/4 tankillista kohdassa.

                                Tankkihan oli likipitäen tyhjä ja siksi se ei käynyt

                                Kestipä pitkään että löytyi tuo vika.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎