Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330d touring vm2001 DDE valo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3143
    • Tampere

    #16
    Kunnostettu suutin != uusi suutin, valitettavasti. Saattaa olla että joutuu vielä vaihtamaan.

    Voihan sinne kokeilla DIS:llä injector map adjustmentia kokeilla, jos ajan saatossa on vaikka vaihdettu kaksi suutinta jo valmiiksi: KLIK.

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #17
      Originally posted by Horsju View Post
      Tuli tänään vaihdettua yksi ohivirtaava suutin kunnostettuun. Samalla tuli aukaistua rail venttiili ja vaihdettua siihen tiivisteet.

      Eipä vika sit hävinnytkään!!! Onko muilla samoja kokemuksia
      eli autohan oli e46 330d touring vm2001
      Kunnon käppyrää livedatalla pitää saada niin näkeekin muutokset. Alla kuva vähän samasta oireesta ja liveä numeroina kyttääminen ei paljastanut tuota:
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • Horsju
        Newbiemmer
        • Nov 2013
        • 24
        • Pirkanmaa

        #18
        vika löytyi

        Auto toimii ja vika oli korkeapaine pumpun paineensäätö venttiilissä

        Comment

        • MNi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2008
          • 3143
          • Tampere

          #19
          Hyvä että löytyi!

          Comment

          • Spede90
            Newbiemmer
            • Jul 2009
            • 26
            • Jyväskylä

            #20
            Nostetaas vanhaa ketjua

            Eli vastaava probleema ollut itellä vasta 2 vuotta ja 60tkm...Nätisti ku ajaa ja pitää Carlyn puhelimen alotusnäytössä ja adapterin sylissä niin pärjää Minun kulkine on 10/2004 M57N ja railipaineet ovat kaksi vuotta sitten olleet maksimissaan 1323bar (pyynti 1590bar kun viskaa vikatilaan) ja eilen 1295bar (pyynti 1550bar, ei mennyt vielä vikatilaan ku emäntä ajo). Kakkosmukin suutin vaihdettu kunnostettuun ja uusi koodi viskastu DIS:llä sisään. Ei vaikutusta...TestO:lla otin logia eilen ja lähetän sen tänne excel muodossa jos joku fiksumpi osaisi siitä päätelle mikä mättää.

            Railipaineen anturi ja vastapäätä oleva säädin, sekä pumpun kylessä oleva määränsäädin löytyy purkuautosta jos joskus testailisi huvikseen onko vaikutusta (kunhan saan uudet O-renkaat niihin).
            Ja jos haluaa tutkia vanhempi logeja tai tätä jaakopin painia yleensä tämän auton kanssa niin tässä linkki (salasana on BTCF):
            Store photos and docs online. Access them from any PC, Mac or phone. Create and work together on Word, Excel or PowerPoint documents.
            Last edited by Spede90; 23-07-2018, 14:10. Reason: Lisää infoa ja linkkiä mukaan
            Nyt: -17 G30 530e M-Sport
            Ex: -04 E46 330dA M57N M-Sport II
            -95 E34 525TDS Toukka

            Comment

            • Spede90
              Newbiemmer
              • Jul 2009
              • 26
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by Spede90 View Post
              Eli vastaava probleema ollut itellä vasta 2 vuotta ja 60tkm...Nätisti ku ajaa ja pitää Carlyn puhelimen alotusnäytössä ja adapterin sylissä niin pärjää Minun kulkine on 10/2004 M57N ja railipaineet ovat kaksi vuotta sitten olleet maksimissaan 1323bar (pyynti 1590bar kun viskaa vikatilaan) ja eilen 1295bar (pyynti 1550bar, ei mennyt vielä vikatilaan ku emäntä ajo). Kakkosmukin suutin vaihdettu kunnostettuun ja uusi koodi viskastu DIS:llä sisään. Ei vaikutusta...TestO:lla otin logia eilen ja lähetän sen tänne excel muodossa jos joku fiksumpi osaisi siitä päätelle mikä mättää.

              Railipaineen anturi ja vastapäätä oleva säädin, sekä pumpun kylessä oleva määränsäädin löytyy purkuautosta jos joskus testailisi huvikseen onko vaikutusta (kunhan saan uudet O-renkaat niihin).
              Ja jos haluaa tutkia vanhempi logeja tai tätä jaakopin painia yleensä tämän auton kanssa niin tässä linkki (salasana on BTCF):
              https://1drv.ms/f/s!Auz8MUNckpsgh7l405lQ4XfBDbowQQ
              Vaikka tähän ei vielä kukaan vastannut niin seuraavaksi on tarkoitus tehdä seuraavat toimenpiteet:
              1. Ohivuototesti suuttimille, tyhjäkäynnillä saisi tulla suuttimen paluu puolelta maksimissaan 20ml 2min aikana polttoainetta per suutin.
              2. Purkuautosta railipaineensäädin ja korkeapainepumpun määränsäädin testiin onko vaikutusta. Samalla vaihdan näihin uudet O-renkaat.
              3. Jos edellämainitut ei vaikuta, niin toisen kerran kokeillaan purkuautosta railipaineen anturin vaihtoa.
              Ja nuo edellämainitut purkuosat on jo vuoden pari ollut laatikossa odottamassa, joista helpointa eli railipaineen anturia olen jo kokeillut.
              4. Siirtopuolen eli matalapainepuolen mittaus. Onko neuvoja näkyykö tämä livedatassa jo jossain vai miten virittelisi mittarin niin että voi ajon aikana kovalla kuormalla seurata?
              Ja sitten rukoilen, että joku auttaa tässä ristiretkessä...alkaa palaa jo tunteja tähän p*skaan niin paljon...
              Enkä ole valmis laittaa tätä kiertoon, koska itse sen semmoisena kiertopalkintona sain ja korjannut/huoltanut kuntoon niin en halua kenellekkään samaa lokaa niskaan.

              Ps. Vaihdettu 2.pytyn suutin on EU3 ja muut EU4...voi veljet ja veljen pojat. Onkohan sillä väliä? Koodi meni kuitenkin DDE:lle sisään :think
              Nyt: -17 G30 530e M-Sport
              Ex: -04 E46 330dA M57N M-Sport II
              -95 E34 525TDS Toukka

              Comment

              • Hezman
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 708
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by Spede90 View Post
                Vaikka tähän ei vielä kukaan vastannut niin seuraavaksi on tarkoitus tehdä seuraavat toimenpiteet:
                1. Ohivuototesti suuttimille, tyhjäkäynnillä saisi tulla suuttimen paluu puolelta maksimissaan 20ml 2min aikana polttoainetta per suutin.
                2. Purkuautosta railipaineensäädin ja korkeapainepumpun määränsäädin testiin onko vaikutusta. Samalla vaihdan näihin uudet O-renkaat.
                3. Jos edellämainitut ei vaikuta, niin toisen kerran kokeillaan purkuautosta railipaineen anturin vaihtoa.
                Ja nuo edellämainitut purkuosat on jo vuoden pari ollut laatikossa odottamassa, joista helpointa eli railipaineen anturia olen jo kokeillut.
                4. Siirtopuolen eli matalapainepuolen mittaus. Onko neuvoja näkyykö tämä livedatassa jo jossain vai miten virittelisi mittarin niin että voi ajon aikana kovalla kuormalla seurata?
                Ja sitten rukoilen, että joku auttaa tässä ristiretkessä...alkaa palaa jo tunteja tähän p*skaan niin paljon...
                Enkä ole valmis laittaa tätä kiertoon, koska itse sen semmoisena kiertopalkintona sain ja korjannut/huoltanut kuntoon niin en halua kenellekkään samaa lokaa niskaan.

                Ps. Vaihdettu 2.pytyn suutin on EU3 ja muut EU4...voi veljet ja veljen pojat. Onkohan sillä väliä? Koodi meni kuitenkin DDE:lle sisään :think
                Mikä DDE versio?
                Esipaine tieto pitäisi löytyä kyllä suoraan eculta.
                Paineensäätimen ja määränsäätimen toimintaprosentit myös testo logiin.

                Comment

                • Spede90
                  Newbiemmer
                  • Jul 2009
                  • 26
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Kiitos tiedosta!
                  Yritän tänään ehtiä ottamaan uudet livedata logit ulos niin että näkyy nuo paineen- ja määränsäätimen toimintaprosentit, sekä esipaineen tiedot myös.
                  Pitää duunin jälkeen kahtoa se DDE-versio, kun en muista muuta kuin että DDE 5.0 ja EU4. Onneksi tällä ei tarvitse Kalajoelle lähteä tänä vuonna...
                  Nyt: -17 G30 530e M-Sport
                  Ex: -04 E46 330dA M57N M-Sport II
                  -95 E34 525TDS Toukka

                  Comment

                  • Spede90
                    Newbiemmer
                    • Jul 2009
                    • 26
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Ja jatkuu

                    Originally posted by Spede90 View Post
                    Kiitos tiedosta!
                    Yritän tänään ehtiä ottamaan uudet livedata logit ulos niin että näkyy nuo paineen- ja määränsäätimen toimintaprosentit, sekä esipaineen tiedot myös.
                    Pitää duunin jälkeen kahtoa se DDE-versio, kun en muista muuta kuin että DDE 5.0 ja EU4. Onneksi tällä ei tarvitse Kalajoelle lähteä tänä vuonna...
                    Eipä tässä sitten mennytkään kuin bimmerit ja viikkoja välissä. En vieläkään löydä noita esipainetietoja TestO:sta. Alan epäillä vahvasti, että 2. mukin vaihdettu suutin ei toimi oikein kun viimeksi oli tasasesti korjausarvot -65 ja nyt +100...eli se nyt on vaihdettava ehjään EU4 malliin piakkoin. TammerDiesel tarjosi +300€ uutta ja kunnostettua eli kunnostus hinnat kohdillaan. Ebay:stä puljut tarjoaa 100€ kunnostusta +postit n. 60-80€ päälle. Eikä se alkuperäinen vika siinä suuttimessa voi olla, joten sillä ei kyllä ongelma ratkea kokonaan mutta edes osan ku sais pois päiväjärjestyksestä.
                    Ja toinen asia on, että TestO kun löytää ECU:n automaattisesti niin se ei näytä esim. korjausarvoja ollenkaan sillä olikohan M57TU E46 vaan pitää valita suuttimien arvot sieltä M57TU E46 EU4 puolelta ja nyt kun mietin päissäni niin mitenhän se nyt ymmärtää sen 2. mukin EU3 suuttimen korjausarvojen päälle? :think Pitää lähtee ostaa arpoja, että voi laittaa lihoiks tuon vehkeen...
                    Nyt: -17 G30 530e M-Sport
                    Ex: -04 E46 330dA M57N M-Sport II
                    -95 E34 525TDS Toukka

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎