Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savutusta,huohotinko??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e30_M-tech1
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 340
    • Tampere

    Savutusta,huohotinko??

    Pääsin parin kilsan päähän pihasta kun huomasin sankan savun taustapeilistä.
    Oireet:Vikavaloja ei pala, ja auto lähtee käyntiin. Savuttaa öljynkäryistä harmaata sauhua paljon,
    ja öljyä on jonkinverran venttiilikopan välistä tullut öljyn pinta laskenut minimirajaan.Konehuoneen savutus aika pientä,pakosarjan lähettyviltä sauhua tulee.Ja putkista siis niin maan P**leesti!
    Kannattaako alkaa itse purkamaan huohotinjärjestelmä ja voiko pelastua pelkällä huohotinsysteemien puhdistuksilla/vaihdolla?
    (hinasin auton kotiin)
    ..vai tällä tietotaidolla suoraan korjaamolle huomenissa,kunnei tiedä mitä on mennyt:think
    tapaus:e46 328 -00 bensakoneella
    Nykyiset:e39 530i & e36 325
    ---------------------------------------------------
    Exät:
    vw golffi
    e46 328 -00
    e30 320 -87
    e30 325 -83
    e36 325 -91
    e36 328 -98
    e30 325 M-tech1 -87
  • kama
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1264
    • Savonmua

    #2
    Oireet viittaa huohottimeen. Koita koneen käydessä ovata öljykorkki. Jos on ylipainetta niin huodotin edelleen tukossa. Jos alipanetta tod.näk sulanut. Savutuksen pitäs loppua kun pyörität jonkin aikaa ilman korkkia, että imusarjaan päässy öljy palaa pois.
    oletus siis ettei mitään isompaa vikaa.
    vastaavassa tilanteessa ite ajellu kotiin ilman korkkia ja varmuuden vuoksi uusinut separaattorin + putket. Osat maksaa kaikkineen about 150€
    E24 - M88/3 N/A
    E85 - M54 Supercharged
    G26 - M50 Supercharged
    IG:kamamikko

    Comment

    • e30_M-tech1
      BTCF Member
      • Jan 2011
      • 340
      • Tampere

      #3
      Vielä..

      Mitäs kaikkea tuosta on hyödyllistä irroittaa,jotta pääsee käsiksi piilossa oleviin huohotinosiin?
      Kannattaako imusarja irroittaa ja putsata liekö siitä haittaa esim.katille jos työntää jossain muodossa öljyä läpi?
      Kl hinta oli 190e jos kaikki letkut menee,separaattori 78e
      Entä kannattaako alkaa venttiilikopan tiivistettä vaihtamaan, kun joitakin koneen etupään tiivisteiden vaihtoa on lähiaikoina edessä.
      Niin kai ne kannattaa kerralla laitella jos nyt vuotaa tuolta venakopan välistä:think
      Kiitos vastauksesta!
      Onneks jokunen muukin on käyny saman shitin jo läpi
      Nolojen tilanteiden mr BmW
      Nykyiset:e39 530i & e36 325
      ---------------------------------------------------
      Exät:
      vw golffi
      e46 328 -00
      e30 320 -87
      e30 325 -83
      e36 325 -91
      e36 328 -98
      e30 325 M-tech1 -87

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by e30_M-tech1 View Post
        Mitäs kaikkea tuosta on hyödyllistä irroittaa,jotta pääsee käsiksi piilossa oleviin huohotinosiin?
        Kannattaako imusarja irroittaa ja putsata liekö siitä haittaa esim.katille jos työntää jossain muodossa öljyä läpi?
        Kl hinta oli 190e jos kaikki letkut menee,separaattori 78e
        Entä kannattaako alkaa venttiilikopan tiivistettä vaihtamaan, kun joitakin koneen etupään tiivisteiden vaihtoa on lähiaikoina edessä.
        Niin kai ne kannattaa kerralla laitella jos nyt vuotaa tuolta venakopan välistä:think
        Kiitos vastauksesta!
        Onneks jokunen muukin on käyny saman shitin jo läpi
        Nolojen tilanteiden mr BmW
        No, ei se nyt tarvitse mitään muuta kuin yön yli kunnolla lämpimässä ja huohotin letku irti venttiilikopasta+paineilmalla "pussauksia" sisälle.
        Letku kiinni ja tulpat irti, startilla 10sek pyöritystä, tulpat takaisin paikalleen, paxi huuleen ja baanalle.
        Jos haluaa vastaavan ongelman ilmaantumisen mahdollisuuden minimoida, niin Teboilin Diamond 5W-40W koneeseen sisään ja huohotinputken eristys.

        Comment

        • e30_M-tech1
          BTCF Member
          • Jan 2011
          • 340
          • Tampere

          #5
          Tulppa ui öljyssä

          Onkos nyt ihan normaalia että ekan puolan otin irti niin tulpasta näkyy pari senttiä ja loppu aukko täynnä öljyä,vaiko tämä öljy olisi tarkoitus tuolla 10s pyörityksellä poistaa??
          Nykyiset:e39 530i & e36 325
          ---------------------------------------------------
          Exät:
          vw golffi
          e46 328 -00
          e30 320 -87
          e30 325 -83
          e36 325 -91
          e36 328 -98
          e30 325 M-tech1 -87

          Comment

          • nevari
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 256
            • jyväskylä

            #6
            Originally posted by e30_M-tech1 View Post
            Onkos nyt ihan normaalia että ekan puolan otin irti niin tulpasta näkyy pari senttiä ja loppu aukko täynnä öljyä,vaiko tämä öljy olisi tarkoitus tuolla 10s pyörityksellä poistaa??
            varmaan venttiilikopan tiiviste antautunut. vuotaa sinne tulpan reikiin öljyä :/
            viisaammat täydentäköön.

            Comment

            • SammyE46
              Bimmer Rookie
              • Jun 2010
              • 75
              • Varsinais-Suomi

              #7
              Originally posted by e30_M-tech1 View Post
              Pääsin parin kilsan päähän pihasta kun huomasin sankan savun taustapeilistä.
              Oireet:Vikavaloja ei pala, ja auto lähtee käyntiin. Savuttaa öljynkäryistä harmaata sauhua paljon,
              ja öljyä on jonkinverran venttiilikopan välistä tullut öljyn pinta laskenut minimirajaan.Konehuoneen savutus aika pientä,pakosarjan lähettyviltä sauhua tulee.Ja putkista siis niin maan P**leesti!
              Kannattaako alkaa itse purkamaan huohotinjärjestelmä ja voiko pelastua pelkällä huohotinsysteemien puhdistuksilla/vaihdolla?
              (hinasin auton kotiin)
              ..vai tällä tietotaidolla suoraan korjaamolle huomenissa,kunnei tiedä mitä on mennyt:think
              tapaus:e46 328 -00 bensakoneella
              Se on näillä saksanmosseilla ominaisuus. Siihen tottuu vuosien mittaan että venttilikopantiiviste pullahtaa ulos ja öljyt tulee pakoputkesta ja mistä nyt ikinä ulos pääsevätkin.

              Mutta pääasia että kyyti on kivaa.

              Aika normaali ilmiö talvisin näillä baijerilaisilla mosseilla.

              Nyt kun se on tullut tavaksi niin ei enää haittaa, ominaisuus.


              Comment

              • e30_M-tech1
                BTCF Member
                • Jan 2011
                • 340
                • Tampere

                #8
                Näimpä se on nähtävä.

                Tosin eka auto 7 vuoteen mitä baijerilaisia on ollu,niin tälläsestä ikinä kuullukkaan,edeltäjät 3kpl e30,2kpl e36,ja 1kpl e39 ja hyvää tuuria
                Onkos porukka vaihtanut itse noita venttiitikopan tiivisteitä?
                Tarviiko erikoistyökaluja,momenttiavain kyl löytyy:think
                Ja miten öljyt saa poistettua vääristä paikoista?minne kaikkialle sitä on sit mennykkin niin kai ne jollain pois pitää saada
                Nykyiset:e39 530i & e36 325
                ---------------------------------------------------
                Exät:
                vw golffi
                e46 328 -00
                e30 320 -87
                e30 325 -83
                e36 325 -91
                e36 328 -98
                e30 325 M-tech1 -87

                Comment

                • nevari
                  BTCF Member
                  • Apr 2008
                  • 256
                  • jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                  Tosin eka auto 7 vuoteen mitä baijerilaisia on ollu,niin tälläsestä ikinä kuullukkaan,edeltäjät 3kpl e30,2kpl e36,ja 1kpl e39 ja hyvää tuuria
                  Onkos porukka vaihtanut itse noita venttiitikopan tiivisteitä?
                  Tarviiko erikoistyökaluja,momenttiavain kyl löytyy:think
                  Ja miten öljyt saa poistettua vääristä paikoista?minne kaikkialle sitä on sit mennykkin niin kai ne jollain pois pitää saada
                  itselläkin hyvällä tuurilla ollut e46 eikä kertaakaan tuota ongelmaa esiintynyt.. tuurista kii. venttiilikopan tiiviste on helppo vaihtaa, ei tartte mitään erikoisempaa. itsellä laitos 270tkm ajettu ja alkoi olemaan tiiviste tiensä päässä jo ylipäätään, itki vähän välistä.. ärsyttävin paikka mihin se öljy menee nii on ne tulpan reiät. ei kai siinä auta kun kuivata sielt poies..

                  samalla tietysti ku venttiilikoppa auki niin vaihtaa ne vanoksen tiivisteet
                  Last edited by nevari; 25-01-2014, 18:27. Reason: lisätään vinkki

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                    Tosin eka auto 7 vuoteen mitä baijerilaisia on ollu,niin tälläsestä ikinä kuullukkaan,edeltäjät 3kpl e30,2kpl e36,ja 1kpl e39 ja hyvää tuuria
                    Onkos porukka vaihtanut itse noita venttiitikopan tiivisteitä?
                    Tarviiko erikoistyökaluja,momenttiavain kyl löytyy:think
                    Ja miten öljyt saa poistettua vääristä paikoista?minne kaikkialle sitä on sit mennykkin niin kai ne jollain pois pitää saada
                    Siis kyllä siellä nyt se primäärivika on huohottimen jäätyminen, ei tiivisteet itsessään.
                    Eli tuo huohottimen väätyminen toki pullauttaa venakopan tiivisteet helposti ulos, mutta itse asiassa sitä öljyä on voinut tulla tulppapesään myös jopa sylinteristä jos huohotin on jäässä eikä tulppaa ole kiristetty ihan hampaat irvessä.
                    Eli ok, pitäähän ne kopan tiivisteet nyt tsekata, mutta ihan ensin huolehtisin sen huohottimen auki ja puhdistukseen.

                    Comment

                    • kama
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 1264
                      • Savonmua

                      #11
                      Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                      Kl hinta oli 190e jos kaikki letkut menee,separaattori 78e
                      Marmoritiskiltä tällä viikolla eristetyt separaattori + 4 putkea yht. 163€ (separaattori 54€)

                      Tuo paineilmalla puhaltelu venakooppaan tulevaan putkeen on kans hyvä testi. Jos öljypohjassa kuplii niin röörit tod.näk auki ja ok. Jos tuhisee imusarjaan niin sitten tod.näk. separaattorin kalvo rikki.
                      Jos majoneesia/karstaa on paljon niin kannattanee puhdistaa myös venakopassa olevat kanavat (ne mihin letku tulee).
                      Näin pääsee taas 5-10v huoletta... eli tääkin on vain yks näiden muovimoottoreden 'inspection III' huoltokohteita
                      E24 - M88/3 N/A
                      E85 - M54 Supercharged
                      G26 - M50 Supercharged
                      IG:kamamikko

                      Comment

                      • e30_M-tech1
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 340
                        • Tampere

                        #12
                        kaasuläpän irroitus??

                        Nyt tässä vaiheessa kaasuläpän pultit 4kpl on irti ja kaasuläppä vaijereineen roikkuu sähköboksin takana..miten tuon kaasuvaijerin saa irti kaasuläpästä vai vedetäänkö vaijereineen pihalle,kun näyttää olevan yhtäpuuta?
                        Osat löyty marmorilta sopivasti kiitos vinkistä ja nyt katsotaan miten paljon saan tuhoa aikaseksi...
                        Nykyiset:e39 530i & e36 325
                        ---------------------------------------------------
                        Exät:
                        vw golffi
                        e46 328 -00
                        e30 320 -87
                        e30 325 -83
                        e36 325 -91
                        e36 328 -98
                        e30 325 M-tech1 -87

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          #13
                          Otetaan vain irti ainakin kuvan mukaan: KLIK.

                          Comment

                          • e30_M-tech1
                            BTCF Member
                            • Jan 2011
                            • 340
                            • Tampere

                            #14
                            Joo..

                            Siintä se lähti.Mutta kaasuvaijeri on kiinni kaasuläpässä pallosta, josta se ei ehjänä lähde.Niin kaasuläppä pyörii tossa imusarjan päällä koko asennusten ajan
                            Polttoaineen alipaineletku oli halki separaattorin päästä, joten homma edistyy kun saan uuden alipaineletkun.
                            Mitähän h**ttiä se mun kopperossa ylipäätään tekee separaattorissa kiinni..Missä se muiden autossa kulkee?yhdessäkään googelkuvassa ei mene alipaineletku separaattoriin:think
                            Mutta nyt on separaattori vedetty huit nevadaan,aika hauras oli venttiilikopan päästä lähtevä letku,muut ok ja separaattori tuli kokonaisena pihalle..en tiedä vaikka tuo toimiskin vielä.
                            Kerranhan se vaan jääty,siitä jollekin uus separaattori
                            Kaikki separaattorinputket kyl hajotin..
                            Nykyiset:e39 530i & e36 325
                            ---------------------------------------------------
                            Exät:
                            vw golffi
                            e46 328 -00
                            e30 320 -87
                            e30 325 -83
                            e36 325 -91
                            e36 328 -98
                            e30 325 M-tech1 -87

                            Comment

                            • e30_M-tech1
                              BTCF Member
                              • Jan 2011
                              • 340
                              • Tampere

                              #15
                              Kiinnitysongelmia??

                              Nyt on 7 TUNTIA kiinnitetty mutkaletkua separaattoriin!Ei mene.
                              Pitääkö ottaa imusarja irti tässä vaiheessa?
                              mutkaletku säädetty ylhäältä paikoilleen ja alaosa imusarjan alla menee separaattorin "suulle" mutta ei klikkaa kiinni..separaattori on koitettu ensin kiinni ja sitten letku ja otettu kokonaan pois ja säädetty "paremmassa asennossa" takasin sen 1000 kertaa (ilman talvitakkiakaan ei onnistu..)
                              Miten ton mutkaletkun saa kiinni?
                              Pitääkö kiinnittää kaikki letkut separaattoriin ja sit separaattori kiinni??
                              en mutkaletkua kyl alakautta saanut asennettu,kun meni vain yläkautta..
                              Nykyiset:e39 530i & e36 325
                              ---------------------------------------------------
                              Exät:
                              vw golffi
                              e46 328 -00
                              e30 320 -87
                              e30 325 -83
                              e36 325 -91
                              e36 328 -98
                              e30 325 M-tech1 -87

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎