Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i Touring vm. -02, OBD2 häikkää?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    E46 330i Touring vm. -02, OBD2 häikkää?

    Kävin tänään Rahun luonna, hulppeet ovat hänen tilat

    Mutta asiaan, piti koodata tuo ilmastointipaneeli, tai lähinnä päivittää uus softa sisään, nykyisessä kun tuo buginen softaversio eli työntää kuumaa ilmaa jaloille ja tuulilasille oli lämpöasetus paneelista mitä tahansa kun ulkona on 0°C ja alle. Vmäistä!

    Ongelmat alkoivat, Rahu kokeili kahdella eri läppärillä ja kahdella eri piuhalla, toisessa läppärissä tais olla Win7 ja toisessa XP.
    INPA:lla ei pääse yhteenkään moduuliin kiinni, ei voi myöskään lukea vikakoodeja kun antaa läppärin näytölle läjä erroria.
    Progam, vai mikä olikaan ohjelman nimi, ei taas tunnistanut autoa, tai sen ohjainlaitteita.

    Ennen on INPA:lla päässyt kiinni ohjainlaitteisiin, lukea livedataa, lukea/nollata vikakoodit jne. no problem, at all!

    Mutta, sit alkoi vas. ajovalon xenonpolttimo räpsimään, välillä sammu ja taas tulille kunnes taas sammui eikä välttämättä enää lähtenyt tulille.
    Välillä räpsi niin että ilmeisesti löi jopa läpi jostain koska luistonestovalot syttyivät mittaristoon??
    No kelasin että AL ballasti+sytkä rikki, olivathan polttimot semiuudet.
    Vaihdoin ballastimen+sytkän, sama juttu, räpsiminen jatku vaan, prkl, poltin taitaa sittenkin olla sökö! Vaihdoin polttimot ja kaikki oli/on taas kunnossa, ei räpsi enää

    Viime viikolla töissä kokeilin Bosch merkkistä yleisvikakoodilukijaa, sillä katoin vikakoodit, ei löytynyt mitään, katoin livedataa vanokset, lambdat, maffin jne. kaikki ok.

    Eli OBD2 kyllä toimii, mutta miksi ei INPA:lla tai Progamilla?
    Liittyykö tuo valojen räpsiminen tähän kenties jotenkin? Eli onko jotain kärähtänyt tjms. kun niin räpsi?
    Rahun mokkuloihin syttyivät kyllä valot, mutta ei ns. yhteyttä!?

    Katoin sulakkeet F30 ja F43, olivat ehjät (5A ja 7,5A)

    Mitäs nyt, onko ehdotuksia, otan kaiken informaation vastaan, myös mutut!
    Last edited by Dani; 27-01-2014, 20:53.
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400
  • kama
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1264
    • Savonmua

    #2
    Eka arvaus: Akku? Oliko auto käynnissä tai laturissa kun kokeilitte inpaa?
    E24 - M88/3 N/A
    E85 - M54 Supercharged
    G26 - M50 Supercharged
    IG:kamamikko

    Comment

    • Dani
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 3847
      • Espoo

      #3
      Laturissa joo oli, kuten pitääkin kun jotain softaa päivittää
      sigpic
      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

      Comment

      • Dani
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 3847
        • Espoo

        #4
        Onko ideoita mistä lähtis liikkeelle?
        sigpic
        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9138
          • Oulu

          #5
          Tuo xenonin ohjausyksikköhän on tietyn ikäisissä E46:sissa suoraan väylässä, eli olisko tuo vikaantunut yksikkö tilapäisesti tiltannut väylän?
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • Dani
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 3847
            • Espoo

            #6
            Voi kyllä olla, mitäs asialle voi näin käytännössä tehdä?
            sigpic
            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              #7
              Sanoit, että aiemmin diagnostiikka on toiminut ja ballastin vaihdon jälkeen toimi myös. Eli tuossa välissä oli huonolla tuurilla diagnostiikkaväylä tiltissä. Jos Rahun pakeilla ei diagnostiikka onnistu, irrottakaa kokeeksi molempien xenon-ohjainlaitteiden ohjauspiuhat. Jos ei vieläkään toimi, erottakaa kokeeksi OBD-pistokkeelta 7- ja 8-pinnit ja kokeilkaa erikseen, pääseekö kummankaan kautta kiinni millekään purkille. 7- ja 8-pinnissä pitää olla vähintään 2 V jännite. Sellainenkin E46 on tullut vastaan, jossa moottorin ECU tilttasi diagnostiikkaväylän. Jännite 7-pinnissä oli jotain mV luokkaa ja veti myös 8-pinnin alas, kun interfeissin tökkäsi OBD-liittimeen.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Dani
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2007
                • 3847
                • Espoo

                #8
                Ballastimen+sytkän ja uusien D2S polttimoiden jälkeen olen Bosch merkkisellä yleis vikakoodilukijalla päässyt lukemaan moottorin puolen diagnostiikkaa, mm. livedataa. Tämä siis viimeviikolla.

                Ballastimen, sytkän ja polttimot vaihdoin joskus ennen 2013 joulukuuta.

                INPA:lla yritin näiden uusien osien jälkeen päästä autoon käsiksi, mutta luulin INPAn olevan rikki kun pukkas valtavasti erroria ruutuun..no ei ohjelma vissiin rikki koskaan ollutkaan :(

                Täytyy yrittää kokeilla noita kikkoja, kiitos vinkistä!
                sigpic
                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9138
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Dani View Post
                  Ballastimen+sytkän ja uusien D2S polttimoiden jälkeen olen Bosch merkkisellä yleis vikakoodilukijalla päässyt lukemaan moottorin puolen diagnostiikkaa, mm. livedataa. Tämä siis viimeviikolla.
                  Samaa väylää nämä kaikki softat käyttää diagnostiikkaan.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Dani
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2007
                    • 3847
                    • Espoo

                    #10
                    Mietin vaan että miksi tommosella rimpulatesterillä pääsee mutta ei INPA/Progmanilla?
                    sigpic
                    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9138
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Dani View Post
                      Mietin vaan että miksi tommosella rimpulatesterillä pääsee mutta ei INPA/Progmanilla?
                      Kyllä siinä nyt todennäköisemmin on ollut vain huonoa tuuria, että väylä on ollut tiltissä just silloin, kun BMW:n vehkeillä on yhteyttä yritetty.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • kama
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 1264
                        • Savonmua

                        #12
                        On tietty mahdollista, että väylän jännitetaso ei riitä inpa-piuhalle, mutta Bosch tunnistaa bitit ok. Eli joku kuormittaa väylää tms. Onko vaihdetut ballastit oem?
                        oisko mahis skoopata esim obd:lta dme:llen menevää signaalia? WDS:ssä muistaakseni on jotakin referenssi-skooppikuvia
                        E24 - M88/3 N/A
                        E85 - M54 Supercharged
                        G26 - M50 Supercharged
                        IG:kamamikko

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          #13
                          On OEM ballasti.
                          Ei kyllä ole mahdollisuuksia skoopata signaalit.
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎