Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 sähköongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juha77
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 749
    • Vaasa

    e46 sähköongelmaa

    Mikähän voisi olla vikana kun näin kovemmilla pakkasilla kesken ajon poistaa hetkellisesti pois ABS:t ja ajovakauden + luistoneston. Muutaman sekunnin kaikki ko. järjestelmien valot palaa mittaristossa ja ovat myös todella pois käytöstä. Tämän tapahtuessa myös penkinlämmitin kytkeytyy pois päältä ja radio saattaa surista. Kestää maksimissaan 5 sekunttia kerrallaan ja esiintyy kovemmilla pakkasilla. Akusta ei ole kyse kun sekin on välillä vaihdettu eikä vaikuttanut asiaan mitenkään. Vikaa on esiintynyt jo ainakin 4 vuoden ajan kovilla pakkasilla, tosin aluksi jos oli abaut -30C mutta nykyään jo -15C hujakoilla.
    Last edited by juha77; 30-01-2014, 15:48.
    e90 330ia
    E36 328i touring
    Ex:
    e46 330i touring facelift
    e46 318ci facelift
    e36 320i cab M-Sport
    e36 325i coupe
    e30 318i
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Vikakoodit käyt kattoon jossain niin vähenee arvailut merkittävästi
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • juha77
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 749
      • Vaasa

      #3
      Originally posted by Kissvesala View Post
      Vikakoodit käyt kattoon jossain niin vähenee arvailut merkittävästi
      Koodeja luettu korjaamolla mutta mitään ei oo tullut esiin. Itellä on lisäksi tommonen ihan peruslukija (scantool) eikä sekään näytä mitään.
      e90 330ia
      E36 328i touring
      Ex:
      e46 330i touring facelift
      e46 318ci facelift
      e36 320i cab M-Sport
      e36 325i coupe
      e30 318i

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Kyllähän se kuulostaisi että jännite kyykkää niin alkaa järjestelmät pudota pois yksi kerrallaan.

        Salavalikosta ehkä akkujännitettä vilkuilemaan tai jos saat dataloggerin seuraamaan KL30 jännitettä niin tietty pop.

        Voisi olla esim. hiukan irrallaan oleva akun napa, hapettunut akunkenkä tai hapettuneet laturin liitospisteet tai hiukan löysällä olevat laturin napojen mutterit.

        Vakavasti hapettunut liitos ei välttämättä näy päälle eli lienee syytä purkaa akun napojen liitokset sekä kenties laturin liitokset ja puhdistaa ne.

        Comment

        • juha77
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 749
          • Vaasa

          #5
          Originally posted by MNi View Post
          Kyllähän se kuulostaisi että jännite kyykkää niin alkaa järjestelmät pudota pois yksi kerrallaan.

          Salavalikosta ehkä akkujännitettä vilkuilemaan tai jos saat dataloggerin seuraamaan KL30 jännitettä niin tietty pop.

          Voisi olla esim. hiukan irrallaan oleva akun napa, hapettunut akunkenkä tai hapettuneet laturin liitospisteet tai hiukan löysällä olevat laturin napojen mutterit.

          Vakavasti hapettunut liitos ei välttämättä näy päälle eli lienee syytä purkaa akun napojen liitokset sekä kenties laturin liitokset ja puhdistaa ne.
          Suurkiitokset vinkeistä, täytyypäs hetimiten tutkailla nuo kohteet.
          e90 330ia
          E36 328i touring
          Ex:
          e46 330i touring facelift
          e46 318ci facelift
          e36 320i cab M-Sport
          e36 325i coupe
          e30 318i

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            BMW WDS:ssä sanotaan näin:

            "Alternator and Battery Wiring
            Due to the alternator and battery electrical connections shaking loose or corroding the resulting contact resistance can be so high that the battery is no longer charged sufficiently. These conditions can also occur only intermittently. Simple visual inspection is generally not sufficient. Particular attention should be paid to the ground connection of the engine and body.
            It is possible that the fault may be dependent on load as the engine can move within certain limits thus mainly affecting the connections in the engine compartment."

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎