Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 m3 voimansiirrossa väljää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • s54jv
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 12
    • Lapland

    E46 m3 voimansiirrossa väljää

    Moro

    Eli kyseessä e46 m3 2001. itseä häirinnyt tuo lonkkasu jo jonkin aikaa ja tuntuu että on pahentunut vaan.

    No nyt sitten päätin alkaa selvittelemään mistä se voisi kuulua.
    Vein auton tutun korjaajan tykö joka purki kardaaniin yms.
    Kardaanin rättinivel,kannatin laakeri ja kardaanin toisen pään laakerointi oli väljänä.
    Lisäksi korjaaja sanoi että vänkärin puolen poskilaakeri perästä rikki ( vetari heiluu aika reilusti perän kiinnityksestä).
    Mitä ite noita jenkkifoorumeita selannu niin siellä sanotaan että vänkärin puolen vetarin kiinnityksessä pitää olla väljystä.
    Onko kenelläkään tällä foorumilla tietoa noista peristä että voiko olla poskilaakerit rikki vai johtuuko lonkkasu vain noista kardaanin osista? Korjaajan mielestä perä pitäisi irroittaa ja lähettää huollettavaksi mutta aattelin ite vielä tätä kautta kysellä jos ois jotain samanlaista ongelmaa ollut muilla. Peräöljyjen seassa oli myös hieman metallipölyä (normaalia?)

    Edit: Tässä muutama linkki jossa todetaan että väljyys on normaalia vetarin ja perän välillä vänkärin puolella:

    Last edited by s54jv; 08-02-2014, 18:37. Reason: linkit
  • Newbiemmer
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 61
    • Oulu

    #2
    Ainakaan normaali perässä ei ole vetarin laipassa mitään suurempaa välystä.
    e46 318i m43b19 ; ex e36 323ia ; ex e36 328i ; ex e34 525i ; ex e36 320ia

    Comment

    • Terou
      BTCF Member
      • May 2005
      • 791
      • Tampere

      #3
      "Tumpsaus" johtuu kaikesta väljästä mitä siellä matkalla on.
      Perän apukuskin puolen vetarin tumppi menee väljemmäksi kuin toinen, koska se on lyhyempi siellä perän sisällä. En nyt sanoisi, että siinä ihan pitää olla välystä, tuskin siinä uutena on, mutta varmaan kaikissa käytetyissä on enempi tai vähempi. Niin kauan se ei periaatteessa haittaa ennen kuin se on niin väljä, että alkaa vuotamaan öljyä. Sitä voi kuulemma vähän shimmata tiukemmaksi, mutta ainut 100% korjaus on vaihtaa uusi perä. Itselläni on perä tällä hetkellä Särkikoskella kyseisessä huollossa samalla kun vaihtaa perävälityksen.
      Last edited by Terou; 10-02-2014, 09:08.
      E46 M3 perän lukkoyksikkö
      Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

      www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

      Comment

      • s54jv
        Newbiemmer
        • Jun 2013
        • 12
        • Lapland

        #4
        Öljyä ei vielä kyseisestä kohdasta vuoda.
        Mitkä ovat muuten ne puslat jotka hajoavat ja aiheuttavat kans tuota tumpsausta? Ajattelin vaihtaa ne nyt myös samalla.
        Ja mitä peräööjyä kannattaa laittaa tuonne perään ?

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎